mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen?

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 100)
  • Auteur
    Berichten
  • #17987407
    Black_Commo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 October 2009

      Hier komt weer een lange post met veel vragen.

      Wilde eigenlijk dit weekend m’n verdamper reviseren, maar het revisiesetje uit België was helaas nog niet binnen.

      Toen het gister rond de middag eindelijk droog was ben ik begonnen met de stoelen en vloerbedekking eruit te halen om te kijken waar dat water bij m’n voeten vandaan kwam. Tegelijk ook meer de gigantische stellage eruit gesloopt waar de vorige eigenaar subwoofers in had zitten. Nu is er weer plek om er tzt weer een achterbank in te zetten.

      De vloer bij m’n voeten

      Passagierskant

      De achterste wielkasten met paar kleine rotte plekjes

      en de gedemonteerde subwoofer kast (scheelt weer aantal kilo)

      De vloer was wel nat op aantal plekken maar moet zeggen dat de staat me erg meeviel. Had rotte plekken verwacht bij m’n voeten maar het is daar wel hard. Dus waar het water vandaan komt weet ik nog niet. Had juist het idee dat het tijdens het rijden over een natte weg naar binnen kwam, maar zal dan toch wel door de rubbers oid komen.



      Nu ik toch de ruimte had dacht ik meteen ff het probleem van de achterruitverwarming op te lossen die constante spanning trok. In de kofferbak bleek ie al op de verkeerde stekker te zijn aangesloten (rood ipv zwart). Waar is die rode constante spanning stekker eigenlijk voor?

      Niet heel goed te zien, maar de rode draad waar de stekker op zat loopt naar dat rare blokje dat nu los hangt.

      Maar na het omwisselen van de stekker ff getest, maar de verwarming kreeg helemaal geen spanning. De knop zat in het dashboard niet aangesloten, maar had de stekker al gevonden en daar de knop ff op gezet. Toen bleek dat ie niks deed de stekker maar ff doorgemeten, maar geen enkele draad kreeg spanning…

      Dus toen de draden maar ff gaan volgen achter het dashboard. Ik dacht dat ze naar beneden naar de zekeringkast liepen maar dat viel ff tegen. De draden bleken naar buiten te gaan de motorruimte in en vandaaruit direct naar beneden de linker wielkast in.
      Dus daar ff goed gekeken en daar loopt inderdaad een dikke draadboom waar aan het einde alleen de verlichting zit aangesloten en een hoop stekkers los in m’n wielkast hangen :puke

      Niet heel goed te zien maar links op de foto (= voorkant van de auto) hangen stuk of 6 losse stekkers. En de zwart/rode signaaldraad van de achterruitverwarming die ik volgde kan ik daar al niet meer terugvinden

      Niet echt iets om vrolijk van te worden.. wat een bende is die bedrading is allemaal nog veel erger dan ik dacht :puke
      De kabelboom in de motorruimte is echt een bende. Ff goed kijken en de computer lag in een hoekje weggemoffeld, gewoon helemaal los :swear Zitten ook 4 losse stekkers aan, 3x met 2 wit/bruine draden en 1x met 2 wit/zwarte draden volgens mij. Iemand enig idee waar deze bij de c30ne van zijn?

      Nu ik toch bezig ben meteen nog maar paar stekkers (los en vast) waarvan ik niet weet waarvoor ze zijn.

      Deze zit rechts van m’n inlaatspruitstuk maar waar ie opzit is geen echte stekkeraansluiting. Dient dit ergens voor?

      Gaat bij deze om de blauwe stekkers, waarvan er twee voor m’n schakelpook naar boven komen. Zitten bij allebei 2 draden aan , maar slechts 1 draad is verder aangesloten op een wit/zwart gestreepte draad

      Ik word er een beetje moedeloos van nu ik dit gezien heb. Vorige eigenaar had een bak muziek achterin liggen, dus had toch gehoopt dat z’n bekabeling wat professioneler zou zijn.
      Het zou denk ik het beste zijn in de zomer de kabelboom een keer helemaal uit elkaar te trekken en weglaten wat ik niet nodig heb en dan alles fatsoenlijk aansluiten. Maar ben er beetje bang voor dat ik er dan niet meer uitkom en dan ben ik nog verder van huis.

      Als iemand nog wat van m’n vragen over al die stekkers (heb nog lang niet alle losse stekkers laten zien) en kabels zou kunnen beantwoorden zou ik daar erg blij mee zijn. Andere tips zijn uiteraard ook welkom ;)

      #17987406
      dqp-sammy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 March 2009

        Hallo
        Je ziet dus ik wou je niet ontmoedigen maar ik had mij de auto dus al erder goed bekeken en ik doe al 20 jaar met commodore en ken alle plekjes van dit type auto.
        De kabel naar achter me konstante spanning is voor de kofferbakverlichting.
        De stecker van de achterruitverwarming krigt pas spanning bij lopende motor omdat anders de akku op kontakt te snel leeg is , darom gaat de kabelboom ook in de motorruimte omdat hij van de dynamo af komt.
        De stecker op de motor is van de temperatursensor als die niet aangesloten is denkt de computer de hele tijd dat de motor koud is en je krijgt dus en veel hoger verbruik.
        Ook rij je op gas , maar zoals gezegd zou ik de auto ook op benzine aan het lopen brengen.
        Als je onderdelen nodig hebt kan je met mij kontakt op nemen.
        Heb ok nog komplete kabelboomen voor commodore als die van jou te veel gemolesteerd is.
        Gr. Peter

        #17987423
        Black_Commo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 October 2009

          Bedankt voor je reactie, ben ik weer wat wijzer :thumb

          Benzine aansluiten is wel een goed idee maar zal er voorlopig niet van komen. Heb dan nog een hoop onderdelen nodig en er staat voorlopig nog genoeg op de planning. Eerst de verdamper reviseren als het setje volgende week binnen is. Dan andere velgen met goede banden en daarna het interieur aanpakken denk ik. En tussendoor nog hoop kleine dingetjes als radio en nieuwe antenne, claxon aansluiten etc.
          Dus voorlopig druk genoeg. Heb alleen de weekenden tijd en met dit weer wil ik ook wel graag de weg op met de motor :wub

          #17987411
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Gemakkelijkste is een L-jetronic system,dit pas je een klein beetje aan,en je sluit 3 of 4 (afhankelijk bouwjaar) kabels aan en je ding loopt op benzine,stelt niet veel voor als je de juiste tank en pomp hebt,is het zo gedaan..

            Dan heb je die computer voor stationair loop ook niet meer nodig,injectoren die je nu hebt kun je behouden,als je ff de weerstanden voor de injectoren der tussen gooit…

            #17987418
            Black_Commo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 October 2009

              Het is inderdaad een goed idee om benzine weer aan te sluite :thumb maar heb op dit moment de onderdelen er nog niet voor en er staat nog wel meer op de ’to do’ list. Dus voorlopig zal het er nog niet van komen, maar als ik over een paar maanden wat meer tijd heb misschien wel ;)

              #17987485
              Black_Commo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 October 2009

                Vorige week woensdag kreeg ik een mail uit België dat de revisieset voor m’n verdamper die dag de deur uit ging. Donderdag had ik nog niks ontvangen dus maar eens bellen, krijg ik te horen dat de set de dag ervoor is verstuurd :wtf een week later als beloofd dus. Maargoed vanmiddag was het eindelijk zo ver, de revisieset werd bezorgd :wors
                Gelijk m’n verdamper gedemonteerd en uit elkaar gehaald. Er zat veel bruine aanslag aan de binnenkant en op 1 plek (voor een opening van de koelvloeistof aansluiting zat het ook opgehoopt. Daar zullen de problemen ook wel vandaan zijn gekomen. Het was dezelfde aanslag als ik ook bij de radiateurdop had zien zitten.

                Voor ik de verdamper morgen terugzet wil ik daarom ook m’n koelvloeistof maar eens verversen. Ik heb wel eens iets gelezen over het koelsysteem doorspoelen. Kan dit met kraanwater? Ik wil graag eerst alle rotzooi uit m’n koelsysteem hebben voordat ik er nieuwe koelvloeistof in giet, maar ik weet niet of het kraanwater erg slecht is voor het systeem. Er zal namelijk wel wat in het blok achterblijven dat daarna vermengt met de koelvloeistof

                #17987486
                GSE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2006

                  Vaak genoeg met grondwater de zaak doorgespoelt..Gaat ohne problemen,kraanwater of schoon grondwater maakt niks uit..

                  Omdat der altijd wel hier of daar wat lekt,of de radiateur let weer hier of daar of een slang begint weer te scheuren enz enz..
                  Ik vul in de zomer de zaak altijd af met water..Doe ik al 6 jaar en is nog steeds dezelfde waterpomp…

                  #17987487
                  Black_Commo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 October 2009

                    Weet iemand wat de standaard lengte voor de ruitenwisserbladen is? Heb het idee dat die van mij veel te klein zijn en ze zijn ook wel aan vervanging toe

                    #17987488
                    Geerte
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 May 2008

                      via het kenteken van je auto bij een automaterialen halen, dan heb je de goeie.

                      #17987489
                      mallemalle
                        Lid sinds:
                        8 June 2010

                        in dit geval – bouwpakket, is dat niet zeker ;)

                        #17987490
                        Black_Commo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 October 2009

                          Heb de laatste dagen dus de verdamper gereviseerd en het koelsysteem doorgespoeld en weer gevuld. Vanochtend de laatste dingen teruggezet en proberen te starten. Hij leek em meteen te pakken maar viel weer weg, daarna nog een keer en sindsdien doet ie niks meer :hmmz
                          De bougies die vonken en ik ruik dat het gas loopt en dat hoor je ook maar hij slaat niet meer aan. Ook met startpilot helemaal niks terwijl dat voor de revisie wel altijd werkte. Iemand enig idee wat het kan zijn? Heb alle stelschroeven van de verdamper (3 stuks) weer evenver teruggedraaid als dat ze eruit kwamen.

                          Edit:
                          net de slang van het gas ff losgetrokken en er loopt gewoon gas doorheen. Als het contact uitstoot blijft er wel nog ff gas doorheen lopen. Is dat normaal?
                          Met losse slang pakte ie em wel ff aan, maar voor de veiligeheid contact maar weer meteen uitgezet. Lijkt er op dat ie teveel gas krijgt. Weet iemand met welke schroef op de verdamper de hoeveelheid gas te regelen is?

                          #17987491
                          noci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 March 2010

                            En als je de gas afsluiter na het op contact zetten lostrekt ( geen gas meer krijgt ) start die dan wel dan weet je of die teveel gas krijgt !

                            #17987492
                            Black_Commo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 October 2009

                              Als ie een paar uur heeft stilgestaan dan lijkt ie meteen te willen starten, maar vrijwel direct valt ie dan ook weer weg en daarna doet ie niks meer. De afsluiter, is dat het blauwe kastje op de verdamper?

                              Iemand nog ideeën :wtf

                              #17987493
                              Black_Commo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 October 2009

                                Weer een update, en dit keer een positieve :D

                                Na het vervangen van de in/uitlaatpakking die lekte, de verdamper gereviseerd, het koelsysteem doorgespoeld en afgelopen vrijdag nog een gescheurde koelslang en het thermostaathuis vervangen had ik vrijdagmiddag een afspraak bij de garage om hem af te stellen.

                                Het bleek dat de verturibuis voor het luchtfilter verkeerd om in de pijp zat, waardoor de lucht niet goed aangezogen werd, de ontsteking stond verkeerd en de gaskabel stond afgesteld met een moer waardoor ie standaard teveel toeren maakte, maar nu loopt ie prima :thumb

                                Ben zaterdag met een maat afgereisd naar net over de Duitse grens om bij DQP_Sammy een set Wolfracevelgen met ringen en moeren op te halen en ze staan super :wub

                                Minpuntje is wel dat de velgen vooral aan de voorkant best wel aanlopen. Ik denk dat de beste optie is om de wielkasten iets uit te laten rollen, want deze velgen wil ik niet meer kwijt. Heb op internet gekeken wat het kost, maar ik vind het nog best wel prijzig en aangezien de lak op mijn wielranden toch al niet meer in zo’n beste staat is wou ik vragen of hier nog hobbyisten zitten die dit zelf kunnen doen? Of iemand kent die dit kan?

                                Heb nu voorlopig mijn oude velgen er aan de voorkant weer ondergezet zodat ik er voorlopig gewoon mee kan rijden totdat ik een oplossing heb voor de Wolfrace velgen.

                                Plaatje van de velgen

                                Na advies van Peter (DQP_Sammy) zondag toch maar zo snel mogelijk de accu weer onder de motorkap gezet ipv in de kofferbak omdat de + kabel in het schutbord door een gat liep met een nogal scherpe rand..

                                Dan nog een vraag die ik al eerder gesteld had, maar nog geen antwoord: Wat is de standaard maat voor ruitenwissers voor een D Rekord of B Commo? aangezien de ruitenwissers die erop zitten slecht zijn en naar mijn idee ook veel te klein

                                #17987494
                                Boskje
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 June 2011

                                  Links en rechts 475 mm.

                                  #17987495
                                  Black_Commo
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    22 October 2009

                                    oke bedankt, nu zit er 450 op dus nog niet zo’n groot verschil

                                    #17987496
                                    Black_Commo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      22 October 2009

                                      Zijn er nog mensen die ervaring hebben met het uitrollen van de wielkasten voor een nette prijs? En dan bij een bedrijf laten doen of een hobbyist?

                                      #17987497
                                      noci
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        26 March 2010

                                        Bij profile tire center in Zaltbommel kunnen ze het ook.
                                        Messchien dat er bij jouw in de buurt ook 1 zit die dat kunnen ?

                                        succes.

                                        #17987498
                                        Black_Commo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          22 October 2009

                                          bedankt voor de tip, zal eens informeren. Zaltbommel is ook niet zo ver bij mij vandaan.
                                          Zijn er nog hobbyisten die dit zelf kunnen?

                                          #17987499
                                          Nielsascona
                                            Lid sinds:
                                            10 April 2012

                                            Op marktplaats wordt dat ook aangeboden; wielkasten uitrollen.

                                            http://link.marktplaats.nl/358871746″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                            bied het aan voor 50 euro (als je zelf meehelpt) en dan 2 wielkasten.

                                            Wil het zelf ook laten doen, heeft iemand ervaring met deze persoon?

                                            Gr.
                                            Niels

                                            #17987500
                                            Geerte
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              11 May 2008

                                              @Black_Commo wrote:

                                              Weer een update, en dit keer een positieve :D

                                              Na het vervangen van de in/uitlaatpakking die lekte, de verdamper gereviseerd, het koelsysteem doorgespoeld en afgelopen vrijdag nog een gescheurde koelslang en het thermostaathuis vervangen had ik vrijdagmiddag een afspraak bij de garage om hem af te stellen.

                                              Het bleek dat de verturibuis voor het luchtfilter verkeerd om in de pijp zat, waardoor de lucht niet goed aangezogen werd, de ontsteking stond verkeerd en de gaskabel stond afgesteld met een moer waardoor ie standaard teveel toeren maakte, maar nu loopt ie prima :thumb

                                              Ben zaterdag met een maat afgereisd naar net over de Duitse grens om bij DQP_Sammy een set Wolfracevelgen met ringen en moeren op te halen en ze staan super :wub

                                              Minpuntje is wel dat de velgen vooral aan de voorkant best wel aanlopen. Ik denk dat de beste optie is om de wielkasten iets uit te laten rollen, want deze velgen wil ik niet meer kwijt. Heb op internet gekeken wat het kost, maar ik vind het nog best wel prijzig en aangezien de lak op mijn wielranden toch al niet meer in zo’n beste staat is wou ik vragen of hier nog hobbyisten zitten die dit zelf kunnen doen? Of iemand kent die dit kan?

                                              Heb nu voorlopig mijn oude velgen er aan de voorkant weer ondergezet zodat ik er voorlopig gewoon mee kan rijden totdat ik een oplossing heb voor de Wolfrace velgen.

                                              Plaatje van de velgen

                                              Na advies van Peter (DQP_Sammy) zondag toch maar zo snel mogelijk de accu weer onder de motorkap gezet ipv in de kofferbak omdat de + kabel in het schutbord door een gat liep met een nogal scherpe rand..

                                              Dan nog een vraag die ik al eerder gesteld had, maar nog geen antwoord: Wat is de standaard maat voor ruitenwissers voor een D Rekord of B Commo? aangezien de ruitenwissers die erop zitten slecht zijn en naar mijn idee ook veel te klein

                                              Dat ziet er super uit :thumb

                                              #17987501
                                              Black_Commo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                22 October 2009

                                                Dankje :D vond het zelf ook. Net 2 nieuwe banden laten plaatsen. Nu nog 2 zoeken, toch moeilijke maat


                                                @Nielsascona
                                                : dat is een nette prijs, helaas niet echt in de buurt

                                                #17987502
                                                champo
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  19 May 2006

                                                  Ik heb het een keer iemand zien doen met een stuk pijp. Een stat de pijp tussen het spatbord en het wiel en weer iemand anders reed de auto naar voren of naar achter. Ging nog netjes ook :shock:

                                                  #17987503
                                                  obelix
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    8 November 2005

                                                    he bekende auto
                                                    die is van mij geweest
                                                    ik heb hem idd in zwolle gekocht
                                                    helaas had hem beter daar kunnen laten staan
                                                    het leek op het eerste oog een redelijke auto
                                                    had toen dorpels en wielranden besteld
                                                    en begonnen om klaar te maken
                                                    leek wel dat de auto van plamuur gemaakt was
                                                    er zatten 3 dorpels per kant in en 2 wielranden over mekaar heen gelast
                                                    en toen vol gestort met plamuur
                                                    ik heb hem met tegen zin gau klaar gemaakt
                                                    en de dorpels en wielranden er uit gehaald
                                                    en nieuwen er in
                                                    toen kwam ik steeds meer tegen
                                                    en heb hem maar gau strak gemaakt en gespoten
                                                    dat het weer wat leek
                                                    en een paar jaar mee kon sturen
                                                    en toen heb ik hem te koop gezet
                                                    als auto met werk
                                                    en heb hem toen naar nieuwegein gebracht
                                                    om dat die gene niet wou kommen kijkken
                                                    wat voor staat die was
                                                    veel gezeur na die tijd gehad
                                                    al was de prijs er ook na er is toen een sloop prijs voor betaald
                                                    sommige mensen verwachten een oldtimmer
                                                    van 72 voor een appel en een ei in top staat
                                                    ik weet wel als je hem mooi wil maken
                                                    zorg dat je een andere krijgt
                                                    en alles overbouwt

                                                    #17987504
                                                    Boskje
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      26 June 2011

                                                      @obelix wrote:

                                                      he bekende auto
                                                      die is van mij geweest
                                                      ik heb hem idd in zwolle gekocht
                                                      helaas had hem beter daar kunnen laten staan
                                                      het leek op het eerste oog een redelijke auto
                                                      had toen dorpels en wielranden besteld
                                                      en begonnen om klaar te maken
                                                      leek wel dat de auto van plamuur gemaakt was
                                                      er zatten 3 dorpels per kant in en 2 wielranden over mekaar heen gelast
                                                      en toen vol gestort met plamuur
                                                      ik heb hem met tegen zin gau klaar gemaakt
                                                      en de dorpels en wielranden er uit gehaald
                                                      en nieuwen er in
                                                      toen kwam ik steeds meer tegen
                                                      en heb hem maar gau strak gemaakt en gespoten
                                                      dat het weer wat leek
                                                      en een paar jaar mee kon sturen
                                                      en toen heb ik hem te koop gezet
                                                      als auto met werk
                                                      en heb hem toen naar nieuwegein gebracht
                                                      om dat die gene niet wou kommen kijkken
                                                      wat voor staat die was
                                                      veel gezeur na die tijd gehad
                                                      al was de prijs er ook na er is toen een sloop prijs voor betaald
                                                      sommige mensen verwachten een oldtimmer
                                                      van 72 voor een appel en een ei in top staat
                                                      ik weet wel als je hem mooi wil maken
                                                      zorg dat je een andere krijgt
                                                      en alles overbouwt

                                                      In 2000 bij het invoeren was ie plaatselijk al niet hard, had lang voorover gestaan met natte maten.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 100)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.