Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2012 om 12:57 #17987407
Hier komt weer een lange post met veel vragen.
Wilde eigenlijk dit weekend m’n verdamper reviseren, maar het revisiesetje uit België was helaas nog niet binnen.
Toen het gister rond de middag eindelijk droog was ben ik begonnen met de stoelen en vloerbedekking eruit te halen om te kijken waar dat water bij m’n voeten vandaan kwam. Tegelijk ook meer de gigantische stellage eruit gesloopt waar de vorige eigenaar subwoofers in had zitten. Nu is er weer plek om er tzt weer een achterbank in te zetten.
De vloer bij m’n voeten
Passagierskant
De achterste wielkasten met paar kleine rotte plekjes
en de gedemonteerde subwoofer kast (scheelt weer aantal kilo)
De vloer was wel nat op aantal plekken maar moet zeggen dat de staat me erg meeviel. Had rotte plekken verwacht bij m’n voeten maar het is daar wel hard. Dus waar het water vandaan komt weet ik nog niet. Had juist het idee dat het tijdens het rijden over een natte weg naar binnen kwam, maar zal dan toch wel door de rubbers oid komen.
Nu ik toch de ruimte had dacht ik meteen ff het probleem van de achterruitverwarming op te lossen die constante spanning trok. In de kofferbak bleek ie al op de verkeerde stekker te zijn aangesloten (rood ipv zwart). Waar is die rode constante spanning stekker eigenlijk voor?Niet heel goed te zien, maar de rode draad waar de stekker op zat loopt naar dat rare blokje dat nu los hangt.
Maar na het omwisselen van de stekker ff getest, maar de verwarming kreeg helemaal geen spanning. De knop zat in het dashboard niet aangesloten, maar had de stekker al gevonden en daar de knop ff op gezet. Toen bleek dat ie niks deed de stekker maar ff doorgemeten, maar geen enkele draad kreeg spanning…
Dus toen de draden maar ff gaan volgen achter het dashboard. Ik dacht dat ze naar beneden naar de zekeringkast liepen maar dat viel ff tegen. De draden bleken naar buiten te gaan de motorruimte in en vandaaruit direct naar beneden de linker wielkast in.
Dus daar ff goed gekeken en daar loopt inderdaad een dikke draadboom waar aan het einde alleen de verlichting zit aangesloten en een hoop stekkers los in m’n wielkast hangen :pukeNiet heel goed te zien maar links op de foto (= voorkant van de auto) hangen stuk of 6 losse stekkers. En de zwart/rode signaaldraad van de achterruitverwarming die ik volgde kan ik daar al niet meer terugvinden
Niet echt iets om vrolijk van te worden.. wat een bende is die bedrading is allemaal nog veel erger dan ik dacht :puke
De kabelboom in de motorruimte is echt een bende. Ff goed kijken en de computer lag in een hoekje weggemoffeld, gewoon helemaal los :swear Zitten ook 4 losse stekkers aan, 3x met 2 wit/bruine draden en 1x met 2 wit/zwarte draden volgens mij. Iemand enig idee waar deze bij de c30ne van zijn?Nu ik toch bezig ben meteen nog maar paar stekkers (los en vast) waarvan ik niet weet waarvoor ze zijn.
Deze zit rechts van m’n inlaatspruitstuk maar waar ie opzit is geen echte stekkeraansluiting. Dient dit ergens voor?
Gaat bij deze om de blauwe stekkers, waarvan er twee voor m’n schakelpook naar boven komen. Zitten bij allebei 2 draden aan , maar slechts 1 draad is verder aangesloten op een wit/zwart gestreepte draad
Ik word er een beetje moedeloos van nu ik dit gezien heb. Vorige eigenaar had een bak muziek achterin liggen, dus had toch gehoopt dat z’n bekabeling wat professioneler zou zijn.
Het zou denk ik het beste zijn in de zomer de kabelboom een keer helemaal uit elkaar te trekken en weglaten wat ik niet nodig heb en dan alles fatsoenlijk aansluiten. Maar ben er beetje bang voor dat ik er dan niet meer uitkom en dan ben ik nog verder van huis.Als iemand nog wat van m’n vragen over al die stekkers (heb nog lang niet alle losse stekkers laten zien) en kabels zou kunnen beantwoorden zou ik daar erg blij mee zijn. Andere tips zijn uiteraard ook welkom ;)
11 maart 2012 om 13:32 #17987406Hallo
Je ziet dus ik wou je niet ontmoedigen maar ik had mij de auto dus al erder goed bekeken en ik doe al 20 jaar met commodore en ken alle plekjes van dit type auto.
De kabel naar achter me konstante spanning is voor de kofferbakverlichting.
De stecker van de achterruitverwarming krigt pas spanning bij lopende motor omdat anders de akku op kontakt te snel leeg is , darom gaat de kabelboom ook in de motorruimte omdat hij van de dynamo af komt.
De stecker op de motor is van de temperatursensor als die niet aangesloten is denkt de computer de hele tijd dat de motor koud is en je krijgt dus en veel hoger verbruik.
Ook rij je op gas , maar zoals gezegd zou ik de auto ook op benzine aan het lopen brengen.
Als je onderdelen nodig hebt kan je met mij kontakt op nemen.
Heb ok nog komplete kabelboomen voor commodore als die van jou te veel gemolesteerd is.
Gr. Peter11 maart 2012 om 16:54 #17987423Bedankt voor je reactie, ben ik weer wat wijzer :thumb
Benzine aansluiten is wel een goed idee maar zal er voorlopig niet van komen. Heb dan nog een hoop onderdelen nodig en er staat voorlopig nog genoeg op de planning. Eerst de verdamper reviseren als het setje volgende week binnen is. Dan andere velgen met goede banden en daarna het interieur aanpakken denk ik. En tussendoor nog hoop kleine dingetjes als radio en nieuwe antenne, claxon aansluiten etc.
Dus voorlopig druk genoeg. Heb alleen de weekenden tijd en met dit weer wil ik ook wel graag de weg op met de motor :wub13 maart 2012 om 17:38 #17987411Gemakkelijkste is een L-jetronic system,dit pas je een klein beetje aan,en je sluit 3 of 4 (afhankelijk bouwjaar) kabels aan en je ding loopt op benzine,stelt niet veel voor als je de juiste tank en pomp hebt,is het zo gedaan..
Dan heb je die computer voor stationair loop ook niet meer nodig,injectoren die je nu hebt kun je behouden,als je ff de weerstanden voor de injectoren der tussen gooit…
14 maart 2012 om 09:37 #17987418Het is inderdaad een goed idee om benzine weer aan te sluite :thumb maar heb op dit moment de onderdelen er nog niet voor en er staat nog wel meer op de ‘to do’ list. Dus voorlopig zal het er nog niet van komen, maar als ik over een paar maanden wat meer tijd heb misschien wel ;)
16 maart 2012 om 18:21 #17987485Vorige week woensdag kreeg ik een mail uit België dat de revisieset voor m’n verdamper die dag de deur uit ging. Donderdag had ik nog niks ontvangen dus maar eens bellen, krijg ik te horen dat de set de dag ervoor is verstuurd :wtf een week later als beloofd dus. Maargoed vanmiddag was het eindelijk zo ver, de revisieset werd bezorgd :wors
Gelijk m’n verdamper gedemonteerd en uit elkaar gehaald. Er zat veel bruine aanslag aan de binnenkant en op 1 plek (voor een opening van de koelvloeistof aansluiting zat het ook opgehoopt. Daar zullen de problemen ook wel vandaan zijn gekomen. Het was dezelfde aanslag als ik ook bij de radiateurdop had zien zitten.Voor ik de verdamper morgen terugzet wil ik daarom ook m’n koelvloeistof maar eens verversen. Ik heb wel eens iets gelezen over het koelsysteem doorspoelen. Kan dit met kraanwater? Ik wil graag eerst alle rotzooi uit m’n koelsysteem hebben voordat ik er nieuwe koelvloeistof in giet, maar ik weet niet of het kraanwater erg slecht is voor het systeem. Er zal namelijk wel wat in het blok achterblijven dat daarna vermengt met de koelvloeistof
16 maart 2012 om 18:50 #17987486Vaak genoeg met grondwater de zaak doorgespoelt..Gaat ohne problemen,kraanwater of schoon grondwater maakt niks uit..
Omdat der altijd wel hier of daar wat lekt,of de radiateur let weer hier of daar of een slang begint weer te scheuren enz enz..
Ik vul in de zomer de zaak altijd af met water..Doe ik al 6 jaar en is nog steeds dezelfde waterpomp…17 maart 2012 om 13:34 #17987487Weet iemand wat de standaard lengte voor de ruitenwisserbladen is? Heb het idee dat die van mij veel te klein zijn en ze zijn ook wel aan vervanging toe
17 maart 2012 om 16:15 #17987488via het kenteken van je auto bij een automaterialen halen, dan heb je de goeie.
17 maart 2012 om 18:42 #17987489in dit geval – bouwpakket, is dat niet zeker ;)
18 maart 2012 om 11:58 #17987490Heb de laatste dagen dus de verdamper gereviseerd en het koelsysteem doorgespoeld en weer gevuld. Vanochtend de laatste dingen teruggezet en proberen te starten. Hij leek em meteen te pakken maar viel weer weg, daarna nog een keer en sindsdien doet ie niks meer :hmmz
De bougies die vonken en ik ruik dat het gas loopt en dat hoor je ook maar hij slaat niet meer aan. Ook met startpilot helemaal niks terwijl dat voor de revisie wel altijd werkte. Iemand enig idee wat het kan zijn? Heb alle stelschroeven van de verdamper (3 stuks) weer evenver teruggedraaid als dat ze eruit kwamen.Edit:
net de slang van het gas ff losgetrokken en er loopt gewoon gas doorheen. Als het contact uitstoot blijft er wel nog ff gas doorheen lopen. Is dat normaal?
Met losse slang pakte ie em wel ff aan, maar voor de veiligeheid contact maar weer meteen uitgezet. Lijkt er op dat ie teveel gas krijgt. Weet iemand met welke schroef op de verdamper de hoeveelheid gas te regelen is?18 maart 2012 om 15:06 #17987491En als je de gas afsluiter na het op contact zetten lostrekt ( geen gas meer krijgt ) start die dan wel dan weet je of die teveel gas krijgt !
21 maart 2012 om 09:17 #17987492Als ie een paar uur heeft stilgestaan dan lijkt ie meteen te willen starten, maar vrijwel direct valt ie dan ook weer weg en daarna doet ie niks meer. De afsluiter, is dat het blauwe kastje op de verdamper?
Iemand nog ideeën :wtf
1 mei 2012 om 14:26 #17987493Weer een update, en dit keer een positieve :D
Na het vervangen van de in/uitlaatpakking die lekte, de verdamper gereviseerd, het koelsysteem doorgespoeld en afgelopen vrijdag nog een gescheurde koelslang en het thermostaathuis vervangen had ik vrijdagmiddag een afspraak bij de garage om hem af te stellen.
Het bleek dat de verturibuis voor het luchtfilter verkeerd om in de pijp zat, waardoor de lucht niet goed aangezogen werd, de ontsteking stond verkeerd en de gaskabel stond afgesteld met een moer waardoor ie standaard teveel toeren maakte, maar nu loopt ie prima :thumb
Ben zaterdag met een maat afgereisd naar net over de Duitse grens om bij DQP_Sammy een set Wolfracevelgen met ringen en moeren op te halen en ze staan super :wub
Minpuntje is wel dat de velgen vooral aan de voorkant best wel aanlopen. Ik denk dat de beste optie is om de wielkasten iets uit te laten rollen, want deze velgen wil ik niet meer kwijt. Heb op internet gekeken wat het kost, maar ik vind het nog best wel prijzig en aangezien de lak op mijn wielranden toch al niet meer in zo’n beste staat is wou ik vragen of hier nog hobbyisten zitten die dit zelf kunnen doen? Of iemand kent die dit kan?
Heb nu voorlopig mijn oude velgen er aan de voorkant weer ondergezet zodat ik er voorlopig gewoon mee kan rijden totdat ik een oplossing heb voor de Wolfrace velgen.
Plaatje van de velgen
Na advies van Peter (DQP_Sammy) zondag toch maar zo snel mogelijk de accu weer onder de motorkap gezet ipv in de kofferbak omdat de + kabel in het schutbord door een gat liep met een nogal scherpe rand..
Dan nog een vraag die ik al eerder gesteld had, maar nog geen antwoord: Wat is de standaard maat voor ruitenwissers voor een D Rekord of B Commo? aangezien de ruitenwissers die erop zitten slecht zijn en naar mijn idee ook veel te klein
1 mei 2012 om 17:15 #17987494Links en rechts 475 mm.
1 mei 2012 om 19:36 #17987495oke bedankt, nu zit er 450 op dus nog niet zo’n groot verschil
3 mei 2012 om 08:25 #17987496Zijn er nog mensen die ervaring hebben met het uitrollen van de wielkasten voor een nette prijs? En dan bij een bedrijf laten doen of een hobbyist?
3 mei 2012 om 11:02 #17987497Bij profile tire center in Zaltbommel kunnen ze het ook.
Messchien dat er bij jouw in de buurt ook 1 zit die dat kunnen ?succes.
3 mei 2012 om 21:20 #17987498bedankt voor de tip, zal eens informeren. Zaltbommel is ook niet zo ver bij mij vandaan.
Zijn er nog hobbyisten die dit zelf kunnen?4 mei 2012 om 09:43 #17987499Op marktplaats wordt dat ook aangeboden; wielkasten uitrollen.
http://link.marktplaats.nl/358871746″ onclick=”window.open(this.href);return false;
bied het aan voor 50 euro (als je zelf meehelpt) en dan 2 wielkasten.
Wil het zelf ook laten doen, heeft iemand ervaring met deze persoon?
Gr.
Niels4 mei 2012 om 18:40 #17987500@Black_Commo wrote:
Weer een update, en dit keer een positieve :D
Na het vervangen van de in/uitlaatpakking die lekte, de verdamper gereviseerd, het koelsysteem doorgespoeld en afgelopen vrijdag nog een gescheurde koelslang en het thermostaathuis vervangen had ik vrijdagmiddag een afspraak bij de garage om hem af te stellen.
Het bleek dat de verturibuis voor het luchtfilter verkeerd om in de pijp zat, waardoor de lucht niet goed aangezogen werd, de ontsteking stond verkeerd en de gaskabel stond afgesteld met een moer waardoor ie standaard teveel toeren maakte, maar nu loopt ie prima :thumb
Ben zaterdag met een maat afgereisd naar net over de Duitse grens om bij DQP_Sammy een set Wolfracevelgen met ringen en moeren op te halen en ze staan super :wub
Minpuntje is wel dat de velgen vooral aan de voorkant best wel aanlopen. Ik denk dat de beste optie is om de wielkasten iets uit te laten rollen, want deze velgen wil ik niet meer kwijt. Heb op internet gekeken wat het kost, maar ik vind het nog best wel prijzig en aangezien de lak op mijn wielranden toch al niet meer in zo’n beste staat is wou ik vragen of hier nog hobbyisten zitten die dit zelf kunnen doen? Of iemand kent die dit kan?
Heb nu voorlopig mijn oude velgen er aan de voorkant weer ondergezet zodat ik er voorlopig gewoon mee kan rijden totdat ik een oplossing heb voor de Wolfrace velgen.
Plaatje van de velgen
Na advies van Peter (DQP_Sammy) zondag toch maar zo snel mogelijk de accu weer onder de motorkap gezet ipv in de kofferbak omdat de + kabel in het schutbord door een gat liep met een nogal scherpe rand..
Dan nog een vraag die ik al eerder gesteld had, maar nog geen antwoord: Wat is de standaard maat voor ruitenwissers voor een D Rekord of B Commo? aangezien de ruitenwissers die erop zitten slecht zijn en naar mijn idee ook veel te klein
Dat ziet er super uit :thumb
5 mei 2012 om 11:19 #17987501Dankje :D vond het zelf ook. Net 2 nieuwe banden laten plaatsen. Nu nog 2 zoeken, toch moeilijke maat
@Nielsascona: dat is een nette prijs, helaas niet echt in de buurt5 mei 2012 om 13:32 #17987502Ik heb het een keer iemand zien doen met een stuk pijp. Een stat de pijp tussen het spatbord en het wiel en weer iemand anders reed de auto naar voren of naar achter. Ging nog netjes ook :shock:
18 mei 2012 om 12:33 #17987503he bekende auto
die is van mij geweest
ik heb hem idd in zwolle gekocht
helaas had hem beter daar kunnen laten staan
het leek op het eerste oog een redelijke auto
had toen dorpels en wielranden besteld
en begonnen om klaar te maken
leek wel dat de auto van plamuur gemaakt was
er zatten 3 dorpels per kant in en 2 wielranden over mekaar heen gelast
en toen vol gestort met plamuur
ik heb hem met tegen zin gau klaar gemaakt
en de dorpels en wielranden er uit gehaald
en nieuwen er in
toen kwam ik steeds meer tegen
en heb hem maar gau strak gemaakt en gespoten
dat het weer wat leek
en een paar jaar mee kon sturen
en toen heb ik hem te koop gezet
als auto met werk
en heb hem toen naar nieuwegein gebracht
om dat die gene niet wou kommen kijkken
wat voor staat die was
veel gezeur na die tijd gehad
al was de prijs er ook na er is toen een sloop prijs voor betaald
sommige mensen verwachten een oldtimmer
van 72 voor een appel en een ei in top staat
ik weet wel als je hem mooi wil maken
zorg dat je een andere krijgt
en alles overbouwt19 mei 2012 om 15:42 #17987504@obelix wrote:
he bekende auto
die is van mij geweest
ik heb hem idd in zwolle gekocht
helaas had hem beter daar kunnen laten staan
het leek op het eerste oog een redelijke auto
had toen dorpels en wielranden besteld
en begonnen om klaar te maken
leek wel dat de auto van plamuur gemaakt was
er zatten 3 dorpels per kant in en 2 wielranden over mekaar heen gelast
en toen vol gestort met plamuur
ik heb hem met tegen zin gau klaar gemaakt
en de dorpels en wielranden er uit gehaald
en nieuwen er in
toen kwam ik steeds meer tegen
en heb hem maar gau strak gemaakt en gespoten
dat het weer wat leek
en een paar jaar mee kon sturen
en toen heb ik hem te koop gezet
als auto met werk
en heb hem toen naar nieuwegein gebracht
om dat die gene niet wou kommen kijkken
wat voor staat die was
veel gezeur na die tijd gehad
al was de prijs er ook na er is toen een sloop prijs voor betaald
sommige mensen verwachten een oldtimmer
van 72 voor een appel en een ei in top staat
ik weet wel als je hem mooi wil maken
zorg dat je een andere krijgt
en alles overbouwtIn 2000 bij het invoeren was ie plaatselijk al niet hard, had lang voorover gestaan met natte maten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.