Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2012 om 17:00 #17987450
Vast = Vast, je kan niet veel fout doen, wel een beetje gelijkmatig aandraaien
kopervet?
waarom, ding is zo prima dicht als de pasvlakken ook glad zijn
24 februari 2012 om 17:03 #17987451heb het idd ook zonder vet gedaan nu. Maar kon me herinneren dat bij een waterpomp er een gebruiksaanwijzing zat waarop werd aangereden de pakking van de pomp met vet in te smeren.
Bedankt voor de reacties!
24 februari 2012 om 18:57 #17987452hij zit weer in elkaar en startte net prima. Zal er wel grotendeels mee te maken hebben dat het nu 10 graden warmer is dan de vorige keer dat ik hem startte. Morgen nog ff met remmenreiniger kijken of het nu wel allemaal goed afdicht
25 februari 2012 om 16:51 #17987453Vanochtend toen ie koud was startte ie goed (wel na ff doorstarten) Maar vanmiddag twee keer gestart toen ie warm was toen wilde ie niet aanslaan. Na inspuiten van wat startpilot startte ie vrijwel meteen :hmmz Voor vrijdag toch nog maar ff afspraak maken om em af te laten stellen hoop dat het dan over is.
Volgende probleem: De achterruitverwarming trekt constante spanning, ook als het contact uitstaat. Heb daar al wat vervelende problemen mee gehad toen ik hem net had gekocht en heb er als tijdelijke oplossing ff een tuimelschakelaar tussen gebeund op de aansluiting bij de achterruit zelf. (met draad naar voren toe)
Maarja da’s niet echt de oplossing natuurlijk dus wil het nu ff goed krijgen. De bedieningsknop zit ook niet in het dashboard, maar heb er wel 1 los bij. Weet iemand waar het probleem van die constante spanning kan zitten? Heb wel de zekering gevonden waarover ie de constante spanning trekt maar heb verder geen idee waar ik het moet zoeken.
Het bedieningsknopje heeft 3 aansluitingen: + en – snap ik maar waar is de derde voor?25 februari 2012 om 18:27 #17987454verlichting voor de schakelaar?
26 februari 2012 om 14:14 #17987455Heb de topic-titel ff aangepast want wil hier meer problemen (en oplossingen :angel ) posten en de veranderingen aan m’n auto bijhouden.
Zal maar eens een paar foto’s posten van de auto waar het nu om gaat.
Heb hem gister van binnen helemaal gestofzuigd en uitgeblazen met de compressor en vandaag de buitenkant een goeie wasbeurt gegeven. Helaas blijken er dan toch altijd meer slechte plekjes aan te zitten dan je gehoopt had :hmmzHier de nieuwe pakking
Boutjes ff ingevet met kopervet
De radiateur maar iets netter vastgezet, zo was het toen ik hem kocht. Gewoon twee losse schroeven doorheen gestoken :hmmz
En nu maar ff zo gedaan met rubbertjes tussen de radiateur en carrosserie. Nog niet ideaal maar iig beter dan het was ;)
Na aankoop meteen nieuwe raamrubbers laten plaatsen. Raamrubber is gekit, maar dit hoekje bij de voorruit zit nog niet goed dicht. Gaat nu water in staan wat op den duur natuurlijk niet lekker is voor de sponningen en ben ook bang dat er water daar naar binnen gaat lopen. Is het beste gewoon wat kit eruit schrapen, goed laten drogen en nieuwe kit, of moet het hele raam er weer uithalen en goed terug laten plaatsen?
Ook nog paar kabelschoentjes onder de kap vervangen want hingen er een paar bij met blote kabel die het waarschijnlijk niet lang meer zouden houden. Heb er speciaal een goeie krimptang voor aangeschaft, kost wat maar geeft toch eer geruststellend gevoel als het goed vast zit ;)
26 februari 2012 om 20:11 #17987457raam erin trekken opnieuw van boven naar onder denk dat ie er dan wel in gaat :wors
26 februari 2012 om 21:06 #17987456Had je niet alle fotos van de restauratie gezien ?
Dan had je moeten zien hoe slecht de auto gelasst is.
Je moet op gas ook altijd kijken dat je het maximum aan antivries in hebt dan werkt de verdamper ook altijd goed.
De rubbers moeten ook met het keder gespannen worden dan zitten ze er ook goed in, de keders krimpen namelijk met de tijd en dan zakt ook de rubber in elkaar.
Ik persoonlijk zou ook weer en benzinetank inbouwen is altijd handig als hij op beide brandstoffen loopt en als je en problem hebt en hij loopt op benzine en op gas niet kan je het een en andere al uitsluiten.
gr. peter27 februari 2012 om 07:23 #17987458Als het een rubber afkomstig van Classicparts Heerlen is (Obere) dan is het eentje samengesteld van 2 sedans. ( Ik zien nl een plaknaad) Hij maakt de rubbers eigenlijk iets te groot. Ik heb het zelfde probleem gehad.
Echter omdat ie juist iets te groot is, heb je geen kit nodig, dicht beter af.27 februari 2012 om 13:55 #17987459Het voorruitrubber kreeg ik er los bij toen ik de auto kocht, dus weet niet waar ie vandaan komt. Maar zou inderdaad goed kunnen dat ie uit 2 rubbers is samengesteld.
Heeft er iemand nog ideeën over de achtterruitverwarming waar ik dat kan zoeken?
28 februari 2012 om 07:15 #17987460Ik heb je gister nog gespot rond half 6 op de groenenkruisweg, jij sloeg rechtsaf de Slinge op en ik ging linksaf met mijn Monza.
Een Rekord met zo’n kleur valt natuurlijk wel op :thumbup28 februari 2012 om 08:17 #17987461@charlois187 wrote:
Ik heb je gister nog gespot rond half 6 op de groenenkruisweg, jij sloeg rechtsaf de Slinge op en ik ging linksaf met mijn Monza.
Een Rekord met zo’n kleur valt natuurlijk wel op :thumbupDat kan goed ja, woon daar vlak na die afslag. Heb jouw auto paar jaar geleden ook wel eens gespot in Rotterdam voor die kerk vlakbij maastunnelplein ;)
28 februari 2012 om 08:36 #17987462@Black_Commo wrote:
@charlois187 wrote:
Ik heb je gister nog gespot rond half 6 op de groenenkruisweg, jij sloeg rechtsaf de Slinge op en ik ging linksaf met mijn Monza.
Een Rekord met zo’n kleur valt natuurlijk wel op :thumbupDat kan goed ja, woon daar vlak na die afslag. Heb jouw auto paar jaar geleden ook wel eens gespot in Rotterdam voor die kerk vlakbij maastunnelplein ;)
Dat kan inderdaad heel goed kloppen, daar woonde ik 2 jaar geleden idd, en daar stond de Monza dag en nacht buiten..
Inmiddels ben ik verhuisd, wel nog steeds in het oude vertrouwde Charlois, maar ik heb nu wel een mooie garage gevonden voor de Monza, zodat hij lekker droog en warm staat.Ga je nog iets doen met de velgen? Mooie brock of BBS eronder?
groetjes,
Mario (charlois187)
28 februari 2012 om 09:10 #17987463Kijk een garage da’s het betere werk :thumbup mijne staat wel buiten helaas. Zou ook wel een garage willen, dan zou ik ook m’n motor in Rotterdam kunnen zetten :angel
De velgen moet tzt wel wat mee gedaan worden ja. Aan de achterkant heeft de vorige eigenaar er ringen tussen gezet omdat het anders met de schijfremmen niet paste. Dus daar zal ie sowieso de APK niet mee doorkomen. Wolfrace velgen vind ik wel mooi maar ben gewoon rustig aan het rondkijken voor een setje leuke velgen voor een leuke prijs
28 februari 2012 om 09:42 #17987464Heb hier nog merdere mooie sets die er op passen.
Remotec 7,5 x 15 Vp. 150 €
ROD 9 + 10 x 17 moeten nog de randen polijst worden , onbewerkt 200 €, rand gepolijst 400 €
commodore gse verbreed in 8 x 14 Vp.250 €
heb ikook nog in 9 x 14 Vp als je ipv 4 stuk 8 x 14 , 2 x 8 en 2 x 9 x14 pakt 350 €
ROD 7 x 15 Vp. 150 € met 195/50-15 voor en 205/50- 15 achter 250 €
wolfrace 7 x 14 met hele oude 185/60 – 14 Vp. 250 €
28 februari 2012 om 10:27 #17987465:wors Mooi spul, ga er eens goed over nadenken.
Die verbrede GSE velgen zijn ook stoer, ben alleen bang dat ze niet passen aangezien er bij m’n GSE velgen nu ook ringen tussen moesten achter
28 februari 2012 om 13:04 #17987466In de Waalhaven zit Erwin (ook zo’n Opelgek) die heeft nogal wat velgen liggen voor een zeer zacht prijsje.
Standaard velgen dat dan weer wel, maar ik weet niet waar je voorkeur naar uitgaat natuurlijk.28 februari 2012 om 13:43 #17987467Ja die Wolfrace vind ik wel erg mooi en die verbrede GSE velgen van dqp-sammy ook, maar die zullen wel niet passen.
Er heeft net op mn stage een monteur even gekeken waarom de auto niet start met warme motor. Blijkt dat de verdamper kapot is. :puke Dat ding zou nog geen jaar oud moeten zijn, dus kan zijn dat ie is uitgedroogd door lang stilstaan, maar ik werd er ook op gewezen dat het luchtfilter van binnen verbrand is. Motor zal dus ook ooit wel aantal backfires hebben gehad.
Nu maar op zoek gaan naar revisiesetje. Toch een hoop problemen die ik bij aankoop niet verwacht had..
28 februari 2012 om 14:04 #17987468Maare, waarom nie ff de verkoper contacteren ivm de bovengenoemde problemen?
Hij heeft het in mekaar gefrikandelt, en zal je dus het eea kunnen vertellen :thumb
28 februari 2012 om 14:57 #17987469jammer dat het oude bigopels forum toen gecrasht was. volgensmij stond er toen wat geschiedenis van op (ex van hazzard)
28 februari 2012 om 17:19 #17987470Ik ken wel een stukje geschiedenis maar das wel heel oud.
Na het invoeren in Nederland is er een nieuw gas systeem ingekomen, kort daarna is er een andere 1900 motor ingebouwd met nog geen 50.000 op de teller.
Auto is toen voorzien van 15 inch velgen met een brede rand , en van achter opgehoogd.
2 maart 2012 om 13:49 #17987471Heb net na veel zoeken gelukkig een revisiesetje voor m’n verdamper kunnen bestellen. Hij komt uit België want de dealers in Nederland die ik ervoor gebeld en gemaild heb konden er niet aankomen. Kost nu gelukkig ‘maar’ €55,- ipv 250 voor een nieuwe verdamper.. Dus hoop dat ie volgende week binnen is dan kan ik daar mee aan de gang.
Nog een vraagje, heb vd week een 2ehands radio opgehaald. De stekker zal er helaas niet bij dus die moet ik nog bestellen. De ISO connectoren zitten er in de auto helaas ook niet in. Had nog een connector liggen voor de voeding, maar vroeg me af waar de oranje kabel voor is. Heb net alle kabels eruit gehaald die ik dacht niet nodig te hebben en heb nu nog over
– rood = 12V voeding
– zwart = massa
– geel = constante voeding voor het geheugen.Zag op internet dat de orangje kabel voor de verlichting is, maar werkt de verlichting niet al door de normale voeding? Heb al wel vaker zo’n stekker aangesloten maar is paar jaar geleden en dit weet ik ff niet meer :hmmz
2 maart 2012 om 14:09 #17987472Mooi ding, komt deze uit Nieuwleusen?
Makko
2 maart 2012 om 15:45 #17987473Dankje, nee hij komt uit Nieuwegein
2 maart 2012 om 18:08 #17987474en daarvoor uit nieuwleusen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.