Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › mijn D Rekord C30NE – Ervaring met wielkasten uitrollen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2012 om 12:05 #17246093
Hallo,
Heb vorige week een nieuwe auto gekocht, velen zullen hem wel kennen, was de oranje D Rekord van Tony (Tazz).
Heb er tot nu toe eigenlijk al veel problemen mee gehad die ik bij aankoop niet had verwacht.
Heb nu een vraag over slecht starten, maar er zullen vast nog wel wat vragen bijkomen.
De auto is dus een D Rekord, omgebouwd tot Commodore met een C30NE motor uit een Omega.
De auto rijdt alleen op gas en er zit ook geen benzinetank onder.De auto start heel slecht en vaak ook helemaal niet. Ook met startkabels duurt het lang voordat ie eindelijk aanslaat. Had op internet al gelezen dat paar keer contact aan en uit voor het starten kan helpen, maar ook dat werkt niet.
De lage temperaturen zullen er wel mee te maken hebben, maar ik lees ook overal dat een goed afgesteld systeem zelfs bij -10 zonder problemen moet kunnen starten. Dus heeft iemand nog ideeën/suggesties over wat ik kan proberen? Is er bijvoorbeeld iets met een (elektrische) choke wat ik kan doen?
Alle reacties zijn welkom want wil hem eigenlijk voor dagelijks vervoer gebruiken en moet nu noodgedwongen tijdelijk de auto van mn pa lenen
6 februari 2012 om 12:21 #17987426Is het systeem correct afgesteld? Dat is vooral belangrijk. Mijn Rekord start moeiteloos elke ochtend en rijdt ook alleen op gas, geen benzine. Tuurlijk, het starten duurt iets langer (2 seconden) dan met een benzineauto maar dat komt omdat het gas naar voren moet.
Ik zou als ik jou was de afstelling controleren en ook de onsteking even, dit maakt ook veel verschil!
6 februari 2012 om 12:29 #17987427Temp moet niks uitmaken,ik had voor de aardigheid is geprobeert afgelopen vrijdag om te kijken of ik mijn Monza aan zou krijgen,en dit lukte probleemloos op LPG (op benzine loopt ie nu niet,dus ik heb ook alleen LPG).
Ontsteking en verdamper daar zal je fout zitten..
Ga der ff mee naar een garage en laat je ontsteking ff goed afstellen en je CO,en dan moet het goed zijn..
6 februari 2012 om 15:12 #17987428Temp kan wel degelijk de oorzaak zijn.. heb zelf ook startproblemen gehad met deze
temperaturen. moet ik wel bij zeggen dat ik met carb rij en geen inj. maar rij ook op lpg.
heb bij mij de chokeklep moeten uithalen, daarna probleem opgelost.
misschien heb je d’r iets aan.succes johan
6 februari 2012 om 15:47 #17987429Deze motor in die Commodore is een 3 liter injectie..
Ik heb nog nooit problemen met kou en LPG gehad zelf met -17 spong ie heel gemakkelijk aan..
Carby op LPG heb ik nooit gehad,kan ik niks over zeggen injectie motoren op LPG geven geen problemen,uit mijn ervaring,ik heb zelfs het idee des te kouder des te eerder ie aanspringt..
6 februari 2012 om 16:05 #17987430oke, maar gaat dees nog met gasmengstuk of al met injectoren?
6 februari 2012 om 17:21 #17987431ik denk dat je verdamper snel bevriest….
6 februari 2012 om 17:54 #17987432Bedankt voor de reacties tot nu toe !
@GSE wrote:
Deze motor in die Commodore is een 3 liter injectie..
Ik heb nog nooit problemen met kou en LPG gehad zelf met -17 spong ie heel gemakkelijk aan..
Carby op LPG heb ik nooit gehad,kan ik niks over zeggen injectie motoren op LPG geven geen problemen,uit mijn ervaring,ik heb zelfs het idee des te kouder des te eerder ie aanspringt..
Oké maar de mijne heeft helaas wel problemen, is dat op te lossen door goed te laten afstellen bij een garage?
@astra GT wrote:
oke, maar gaat dees nog met gasmengstuk of al met injectoren?
bedoel je of ie vloeibaar gas inspuit? Dat niet is gewoon met verdamper
@bettus accu wrote:
ik denk dat je verdamper snel bevriest….
Ja dat kan, maar als ik het zo hoor moet dat met goed afstellen ook op te lossen zijn of niet?
6 februari 2012 om 18:01 #17987433Net wat ik zei: onsteking nalopen (aanslag op bougies, verdelerkap, rotor) en als dat allemaal 100% in orde is dan moet je ‘m af laten stellen. Waarschijnlijk maar dat al een wereld van verschil.
6 februari 2012 om 18:48 #17987435Zit er toevallig zo’n open ‘sport’ luchtfilter op?
6 februari 2012 om 18:59 #17987434@DevilraY wrote:
Zit er toevallig zo’n open ‘sport’ luchtfilter op?
ja die zit er op..
maar heb eerder een commodore op LPG gehad (2.8GS/E) en die had ook zo’open luchtfilter maar startte wel altijd
10 februari 2012 om 16:58 #17987436Net bij een gasspecialist geweest om hem af te stellen (na heel lang proberen te starten met startkabels en startpilot )
Blijkt dat ie bij de achterste aansluiting van het inlaatspruitstuk valse lucht trekt. Kon daarom ook niet afgesteld worden.
Morgen het inlaatspruitstuk maar loshalen. Is het goed te doen deze pakkingen zelf te snijden/knippen of kan ik beter originele kopen? En als ik ze zelf kan snijden hoe dik pakkingpapier moet ik dan hebben?
10 februari 2012 om 17:20 #17987437Snij zelf aub niet,de in en uitlaat pakking zijn 1,haal een pakking van een Omega A 177pk motor met de motorcode C30NE,die zijn het sterkt..
10 februari 2012 om 17:59 #17987438indd pakking halen. niet zelf mee knooien
neem dan ook busje remreiniger mee, om zo na de montage te controleren of er nog ergens een
plek is waar hij valse lucht trekt.10 februari 2012 om 18:08 #17987439remmenreiniger heb ik wel. Zijn die pakkingen ook bij gewone autoshops te krijgen of moet ik daarvoor bij Romijn of Opel4ever zijn?
11 februari 2012 om 06:59 #17987440spruitstuk pakking is gewoon verkrijgbaar, mogelijk dat zelfs de kleinere pakkingen bij de injectoren ed. nog gewoon verkrijgbaar zijn
11 februari 2012 om 08:34 #17987441Zouden ze zoiets ook bij Brezan oid op voorraad hebben? zou hem eigenlijk vandaag al willen vervangen
edit: heb em al bij Romijn besteld
11 februari 2012 om 09:05 #17987442Op voorraad niet, maar morgen binnen moet lukken. Als het morgen geen zondag is tenminste.
19 februari 2012 om 15:15 #17987443Vandaag oude pakking er tussenuit gehaald. Hieronder een foto van de oude naast de nieuwe pakking, het viel me op dat ze nogal verschillen. Maargoed de gaten zitten op de goede plek, dus het zal wel goed komen. Wat me vooral opviel is dat de buitenste gaten van het uitlaatspruitstuk bij de oude pakking vierkant zijn en bij de nieuwe veel smaller. Op het blok zijn de gaten ook niet zo breed als van de oude pakking
Ben begonnen het blok achter de plek van de pakking ff goed schoon te maken totdat het begon te regenen. Dus het plaatsen van de nieuwe pakking zal helaas tot volgende week moeten wachten.
20 februari 2012 om 08:43 #17987444de oude pakking is ven een c30ne en de nieuwe is van een 30e maakt voor de prestaties niks uit
24 februari 2012 om 13:32 #17987445FF snel twee vraagjes
– is het goed (of kan het kwaad) om wat kopervet op de pakking te smeren?
– Moeten de bouten van het in- en het uitlaatspruitstuk op een bepaald moment worden vastgedraaid of is het gewoon goed vastdraaien?24 februari 2012 om 13:57 #17987446en nog een vraag: neem aan dat de helemaal platte kant van de pakking tegen het blok aan komt? De andere kant heeft iets afgeronde randen
24 februari 2012 om 15:25 #17987447Hij kan er maar op 1 manier op….
24 februari 2012 om 16:00 #17987448ja had ik al gemerkt idd. leek symetrisch maar was ie toch niet
24 februari 2012 om 16:01 #17987449zit alleen nog met de vraag of de bouten met bepaald moment aangedraaid moeten worden
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.