Mijn Corsa komt al 4 jaar niet probeemloos door de APK heen

Forumindex Forums Modellen Corsa Mijn Corsa komt al 4 jaar niet probeemloos door de APK heen

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276336
    Rude
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 October 2013

      Ik ben nog maar een leek maar als je een “dealeronderhouden” Opel Corsa C Easytronic 1.2 uit 2002 koopt met 71000 op de teller en je er nu nu in 2016 maar totaal 13000 km hebt gereden en je het volgende heb moeten laten vervangen…

      De wiellagers achterkant
      Handremkabel
      benzinefilter
      Vooruitlaat
      Remschijven/klauwen
      Koplampafstelling
      Contactslot (autoradio bleef aan als je contact helemaal uitzette)

      Nu deze APK afgelopen weeek, remcilinders,onderarm links….maar als laatste waterpomp lekkage…

      Dit alles dus in 4 jaar tijd, heb je dan pech of heb je dan pech??

      #18317299
      richardschaeks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2008

        Door de weinige kilometers veel vliegroest. Je remmen lijden dan wel erdoor! Schijven blokken en handrem, Uitlaat was bij 80.000 ookal rot bij mij,

        #18317300
        KRSA2000
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 February 2009

          Tja…
          Het is auto van 14jr daar verwacht je wel de nodige onderhoud.
          Wat ik terug vind in jouw lijstje is vooral standaard onderhoud en op een tijdsbestek van 4jr vind ik het ook nogeens meevallen!
          Te weinig km rijden is trouwens ook niet goed voor een auto.

          Vraagje:
          Hoe vaak wordt er onderhoud gepleegd aan de auto?

          #18317301
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            De wiellagers achterkant:
            Kwaal van de trommel geremde C

            Handremkabel:
            Of door weinig gebruik of ouderdom

            benzinefilter:
            Die wil wel doorroesten als hij lang zit, zeker het dealer exemplaar.
            En moet op bepaalde kilometers vervangen worden.

            Vooruitlaat:
            Meestal door weinig rijden, Korte ritjes

            Remschijven/klauwen:
            80.000km is niet vreemd, als de auto regelmatig meerdaags stilstaat zorgt vliegroest op de schijven voor snellere slijtage.

            Koplampafstelling:
            Kan iets verlopen met de tijd, of je hebt wat zwaars in de auto liggen of er juist uitgehaald.

            Contactslot (autoradio bleef aan als je contact helemaal uitzette):
            Kwaaltje Corsa-C

            Nu deze APK afgelopen weeek, remcilinders:
            Slijtage door ouderdom

            onderarm links:
            Toevallig veel stadskilometers??

            maar als laatste waterpomp lekkage:
            Kwaal 1.0 1.2motoren en 1.4twinport motoren.

            Dit alles dus in 4 jaar tijd, heb je dan pech of heb je dan pech??

            Gewoon eenvoudig gezegd, weinig kilometers is helemaal niet zo goed als men denkt voor een auto.
            Van te weinig gebruik slijt ze vaak harder als van veel gebruik.

            Ik heb zelf een auto die heel weinig rijdt, maar als ze rijdt is het lange ritten, en/of met zware last erachter, deze word dus wel gebruikt zodat ze niet te veel te lijden heeft van het weinige gebruik.
            (Heeft inmiddels wel 295.500km op de teller staan)

            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

            #18317302
            Rude
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 October 2013

              Ja klopt maar ik gebruik hem alleen prive en ik heb niet echt veel plezier met veel autorijden eigenlijk hier in NL
              Ik werk voor de overheid dus heb een OV kaart en kom op locaties waar de auto echt niet handig is (drukke centrum)
              Ja slijtage daardoor maar ik vind echt te veel worden, dus ik hoop volgend jaar een beter APK te hebben en ja ik val niet over kleinigheden, maar een waterpomp is meteen weer gelazer…

              #18317303
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Hoezo gelazer? De waterpomp vervangen en klaar. Je gaat eerder gelazer krijgen met het easytronic systeem.

                #18317304
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012


                  ik denk dat deze opel meer geschikt is voor de TS.. geen APK geen gezeik ( afgezien van de ketting en lekke banden zo nu en dan)
                  en slijt niet bij weinig gebruik

                  (sorry het sarcasme niveau ligt nogal hoog)

                  #18317305
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Tjah meeste is al.gezegd

                    Maar ik hoor in mijn omgeving wel meer van dit zoort verhalen…

                    Ik ben bang dat er ook garage.s zijn die misbruik van de onwetendheid
                    Van de klant maken

                    En zodoende elke keer als er een auto in hun werkplaats komt
                    B.v bij de jaarlijkse keuring wel iets vinden wat zogenaamd vervangen moet worden….

                    Ik vind dit zoort praktijken om te kotsen…….

                    Let wel ik beweer niet dat dat in dit geval bij de topic starter gebeurd….

                    Zelf.onderhoud ik m.n auto.s zelf
                    En kom al jaaaaaren bij t zelfde apk station
                    En heb eigenlijk nooit gezeik…..
                    Maar dat kan natuurlijk deels ook aan het onderhoud liggen……

                    #18317306
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      nouja bij een APK kunnen ze niet achter diverse dingen komen die ze normaal bij een (goede)garage wel controleren.. zoals de staat van de waterpomp en riemen…
                      waar olie lekken beginnen etc..
                      apk is een moment opnamen of de staat en veiligheid van de auto..
                      als je distributieriem al 30.000 km over tijd zit doen ze bij de APK niks mee.. de motor loopt nog en thats it..

                      #18317307
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        @Rude wrote:

                        Ja klopt maar ik gebruik hem alleen prive en ik heb niet echt veel plezier met veel autorijden eigenlijk hier in NL
                        Ik werk voor de overheid dus heb een OV kaart en kom op locaties waar de auto echt niet handig is (drukke centrum)
                        Ja slijtage daardoor maar ik vind echt te veel worden, dus ik hoop volgend jaar een beter APK te hebben en ja ik val niet over kleinigheden, maar een waterpomp is meteen weer gelazer…

                        Tja, weinig kilometers met de auto is wat de overheid wil.

                        Grootste deel van de dag bijna lege Dieselbussen die rond rijden.
                        Tussen de 9 en 12ton leeg gewicht.
                        Motor met een cilinderinhoud van 9 tot 13Liter, flinke turbo erop.
                        Wat het gemiddeld dieselverbruik van 30 tot 50liter per 100km realiseerd.

                        Heel veel treinen die het grootste deel van de dag lang niet vol zitten, en 1000den KW/h’s verbruiken welke voor het grootste deel door Kolen, Olie en Gas centrales word opgewekt.

                        Voorlopig rijdt mijn dieseltje voordeliger dan het openbaar vervoer (incluis Houderschaps belasting en Verzekering).

                        Ik rijdt dan wel 45.000 en 60.000km per jaar privé met alleen mijn Dieseltje, heb ik de ritten met mijn Oldtimers en Vectra werkpaard nog niet mee gerekend.
                        Ik rijdt dan over het algemeen tussen de 90 en 100km/u, en in drukke stukken lekker met de vrachtwagens mee.

                        t “vervuilende” dieseltje uit 1999 welke Utrecht en Rotterdam niet meer in mag doet een werkelijke gemiddelde tussen de 1op25 en 1op33 wat zuiniger is dan het werkelijke verbruik van de meeste moderne Eco Dieseltjes met Micro motortjes met grote turbo’s welke ineens WEL goed voor het milieu zijn omdat de uitstootwaarden en het verbruik heel gunstig bij elkaar gelogen is.

                        Maar inderdaad hopen wij eropdat het volgend jaar beter gaat met je APK.

                        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                        #18317308
                        Rude
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 October 2013

                          @bart-gsi wrote:


                          ik denk dat deze opel meer geschikt is voor de TS.. geen APK geen gezeik ( afgezien van de ketting en lekke banden zo nu en dan)
                          en slijt niet bij weinig gebruik

                          (sorry het sarcasme niveau ligt nogal hoog)

                          Whahaha daar hou ik wel van

                          Ja ik heb twee fietsen whaha

                          #18317309
                          bart-gsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 July 2012

                            ben blij dat je erom kan lachen..
                            er zijn mensen die het ook minder vrolijk op pakken.. :thumb :thumb

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.