Mijn Corsa komt al 4 jaar niet probeemloos door de APK heen

Forumindex Forums Modellen Corsa Mijn Corsa komt al 4 jaar niet probeemloos door de APK heen

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276336
    Rude
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 October 2013

      Ik ben nog maar een leek maar als je een “dealeronderhouden” Opel Corsa C Easytronic 1.2 uit 2002 koopt met 71000 op de teller en je er nu nu in 2016 maar totaal 13000 km hebt gereden en je het volgende heb moeten laten vervangen…

      De wiellagers achterkant
      Handremkabel
      benzinefilter
      Vooruitlaat
      Remschijven/klauwen
      Koplampafstelling
      Contactslot (autoradio bleef aan als je contact helemaal uitzette)

      Nu deze APK afgelopen weeek, remcilinders,onderarm links….maar als laatste waterpomp lekkage…

      Dit alles dus in 4 jaar tijd, heb je dan pech of heb je dan pech??

      #18317299
      richardschaeks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2008

        Door de weinige kilometers veel vliegroest. Je remmen lijden dan wel erdoor! Schijven blokken en handrem, Uitlaat was bij 80.000 ookal rot bij mij,

        #18317300
        KRSA2000
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 February 2009

          Tja…
          Het is auto van 14jr daar verwacht je wel de nodige onderhoud.
          Wat ik terug vind in jouw lijstje is vooral standaard onderhoud en op een tijdsbestek van 4jr vind ik het ook nogeens meevallen!
          Te weinig km rijden is trouwens ook niet goed voor een auto.

          Vraagje:
          Hoe vaak wordt er onderhoud gepleegd aan de auto?

          #18317301
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            De wiellagers achterkant:
            Kwaal van de trommel geremde C

            Handremkabel:
            Of door weinig gebruik of ouderdom

            benzinefilter: