Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › MIJN CALIBRA V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2010 om 22:19 #17778592AnoniemLid sinds:
1 January 1970petje af. Zeer mooie Calibra.
Mooie kleur, smetteloze staat. Zo zie je ze niet vaak meer.
Wees er zuinig op.
29 december 2010 om 18:54 #17778593[rquote=1825831&tid=138907&author=Deactivated]@nedo
Wat betreft de friedrich spruitstukken
Hier heb je gelijk in, ikzelf heb ook de friedrich spruitstukken erop. Maar aangezien ik de vectra B inlaat erop heb met vectra b spruitstukken moest ik mijn voorpijp zo en zo aanpassen. dus heb hem netjes vanaf de bocht 58 binnemaat gemaakt met een racekat eraan. Dit viel me ook tegen, zoals je kunt zien is ook de totale bocht veranderd van het spruitstuk, en eigenlijk voor die 999 euro mag je wel verwachten dat het goed is.
Maarja zo blijken vaker dingen niet goed te zijn…..:argue:swear
Mijn motor moet er alweer uit zijn aardig wat dingen niet goed gedaan door de inbouwer, helaas….
Hieronder de foto´s van de friedrich spruitstukken.
[/rquote]
Waar heb je de racekat vandaan? Zelf gemaakt???
Ik hoor het graag.
29 december 2010 om 20:18 #17778594Erg nette Calibra heb je daar joh!
29 december 2010 om 22:43 #17778595U2U Terug
30 december 2010 om 20:39 #17778596Kwanta kosta die BBS velgen eigenlijk?
30 december 2010 om 21:01 #17778597Ze kosten 325 euro zonder banden (per velg :D)
30 december 2010 om 21:38 #17778598[rquote=1827330&tid=138907&author=NEDO]Ze kosten 325 euro zonder banden (per velg :D)[/rquote]
Dit valt mij nog best mee, koop eens mad in velgen.
700 ex btw inkoop per stuk. :angel31 december 2010 om 15:54 #17778599Dat ben dan replica’s neem ik aan?
31 december 2010 om 21:59 #17778601Nee deze zijn orgineel heb ze via via en dan weer via Engeland laten komen. (goed connectie).
Normaal gesproken kosten ze 460 per stuk.
Waren 2 setjes over toen dus gelijk gebruik gemaakt van de situatie.2 januari 2011 om 00:35 #17778602@ CarloAstra zou je dit soort problemen willen oplossen buiten de forum om aangezien Cabriobully niemand op naam heeft beledigd/aangespoken vind ik jou opmerkingen misplaatst en best zielig. -offtopic
Alvast bedankt en een Gelukkig 2011 :D
2 januari 2011 om 00:37 #17778603Reactie verwijderd door Monzavrouw
2 januari 2011 om 08:14 #17778604[rquote=1823058&tid=138907&author=NEDO]
En ja ik gebruik nu al vol syntheet Castrol olie en dat zo ook blijven en nee ik ben niet iemaand die (spint,scheurt en auto niet warmrijdt). :D:D:D:P:P:P
[/rquote]Welke motorolie van Castrol gebruik je precies?
Lees eigenlijk steeds vaker dat men Castrol olie gebruikt.2 januari 2011 om 14:46 #17778605Ik gebruik Cartol Racing olie 10w 60 aangezien ik met mijn auto niet in de winter rij alleen in de zomer is dit de beste olie die er is.
2 januari 2011 om 15:20 #17778606Bij mij op het werk staat een dikke tig liter tank volsyntheet Texaco 10W50, hoef de slang van de bar maar uit te rollen en ik kan tappen tegen een gunstige prijs :P
2 januari 2011 om 16:08 #17778607Hmnnnn die Castrol motor olie .. 10w60 lijkt me zeer OK .. altans voor de ZOMER alleen .. gebruik het ook voor in mijn kawasaki ( de motorolie versie dan ) …. met die olie heb je minder wrijving in je blok .. voor sneller optrekken … wel enig olie verbruik ..
Alleen .. overstappen van half syntheet .. moet je blok van binnen wel schoon zijn .. de kleine gaatjes in de cylinderkop/nokkenaslagerkappen .. moeten niet verstopt raken …
2 januari 2011 om 16:08 #17778608Ja dat is helemaal ideaal :thumbup ik betaal me eigen scheel voor de Castrol maar ik heb ook over mijn Schatje :wub lol
2 januari 2011 om 16:19 #17778609Ik moet eens kijken wat voor mij het beste is. Mijn auto is mijn daily en ik rij er dus ook met lage temperaturen mee.
2 januari 2011 om 16:27 #17778610@The Undertaker .. half syntheet is ruim voldoende voor de Calibra .. maare dan wel… 5w40 half syntheet ..
mocht je b.v met vakantie gaan naar Italie .. is 10w/40 een beter keus
natuurlijk … een nieuw oliefilter gebruiken …
Vol syntheet … heeft een sterk reinigend effekt .. zodat alle hard geworden olie .. word opgelost .. de keeringen kunnen gaan lekken … kan gaan olie verbruiken .. de klepsteelrubbers kunnen gaan lekken .. blauwe oliedampen uit je uitlaat ..2 januari 2011 om 16:41 #17778611Anjo, dat is alleen als je minerale olie vervangt voor volsyntheet.
Halfsyntheet/Semisyntheet is al deels synthetisch en de minerale delen er van zijn er al op voorbereid om samen in 1 plens olie te zitten met synthetisch. Het is half-om-half olie.
Daarom mag je Semisynth ook mixen met volsynth en minerale olie. En dat is dan weer de reden dat sommige tankstations alleen semisyntheet verkopen, omdat het dus het minst problemen oplevert.Maargoed, als je er toch in gelooft dat het is zoals jij zegt, kan je het beste olie gaan aanvullen met volsyntheet tot je zo’n 5 tot 10 liter hebt gebruikt. Daarna spoel je de mix er uit en vul je met volsyntheet.
Ondertussen kan dan de rommel oplossen en de motor langzaam inwerken op de nieuwe situatie, waarbij zuigerveren en dergelijke bewegende delen daarop gaan inslijten.Trouwens, niet om lullig te doen, maar je posts zijn vaak wat lastig te lezen ;)
Je gebruikt nogal veel puntjes namelijk.
Er wordt wel eens afgegeven op mensen die het te weinig doen, maar jij lijkt de andere kant op door te slaan ;)2 januari 2011 om 18:06 #17778612[rquote=1829357&tid=138907&author=ANJO TOL]@The Undertaker .. half syntheet is ruim voldoende voor de Calibra .. maare dan wel… 5w40 half syntheet ..
mocht je b.v met vakantie gaan naar Italie .. is 10w/40 een beter keus
natuurlijk … een nieuw oliefilter gebruiken …
Vol syntheet … heeft een sterk reinigend effekt .. zodat alle hard geworden olie .. word opgelost .. de keeringen kunnen gaan lekken … kan gaan olie verbruiken .. de klepsteelrubbers kunnen gaan lekken .. blauwe oliedampen uit je uitlaat .. [/rquote]Ik heb een Astra F GSI X20XEV met 10W40 erin, bevalt me beter dan de 5W30 die er eerst in zat.
Bedankt voor de uitleg.28 januari 2011 om 16:25 #17778613AAAAHHHH………..mijn oude cali :(
Ik vond hem al bruut, maar hij is nog dikker geworden!! :D
Zoals ik al aan de telefoon zei: ik koop hem terug!
Gelukkig heb je hem in zijn waarde gelaten en netjes origineel gehouden. Dat komt hem alleen maar ten goede. Die quadconversions………..weg laten man! Gewoon nette achterlichten er in knallen.Binnenkort eens meeten he.
We houden contact.29 januari 2011 om 10:58 #17778614@Maus En zoals ik aan de telefoon ook zei HELLLLLLL NOOOOOO Haar krijg je echt niet meer terug :jerry:jerry:jerry
Ik laat haar zeker in haar waarde.
Ik ga de quadconversions niet meer erop zetten.We gaan zeker iets afspreken kijk maar of SwamV6 ook meekomt ik wil zijn kop wel zien als ie de auto weer ziet.hahaha
PS:
Verandeer jouw Sigunture want je bent niet meer een eigenaar van een Cali V6:P:P
29 januari 2011 om 12:15 #17778615Hallo NEDO .. het is bijna feb, ben je al zo ver dat de 3.0 motor er in gaat ? (foto’s?)
Heb nog een vraag over de Velgen, wat is de E.T waarde ?
Heb hier de 3,0 in de Calibra, het toegenomen vermogen rijd fantasties ….
Magnacor KV 85 bougiekabels zijn een aanrader voor de V6
gr29 januari 2011 om 13:32 #17778616ANJO TOL JE HEBT U2U!!!
29 januari 2011 om 15:06 #17778617[rquote=1854673&tid=138907&author=NEDO]@Maus En zoals ik aan de telefoon ook zei HELLLLLLL NOOOOOO Haar krijg je echt niet meer terug :jerry:jerry:jerry
Ik laat haar zeker in haar waarde.
Ik ga de quadconversions niet meer erop zetten.[/rquote]Top!!! Blijf dit echt een dikke Calibra vinden :wub Straks met de 3.0 erin is hij gewoon af.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.