MIJN CALIBRA V6

Forumindex Forums Modellen Calibra MIJN CALIBRA V6

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 89)
  • Auteur
    Berichten
  • #17778567
    Jerremy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 October 2004

      [rquote=1823058&tid=138907&author=NEDO]De meeste spullen heb ik al liggen ik zit alleen te wachten op de mantzel inlaat en ik zit nog te kijken naar spaghetie spruitstukken maar daar ben ik nog niet over uit.
      De motor heb ik in Duitsland gehaald uit een omega had maar 80000 km gelopen eerste eigenaar alleen compleete achterkant was in mekaar gedrukt (:cry). Heb wel 2 jaar garantie op de blok gekregen.
      Deze bloken kunnen makkelijk 250 pk hebben want zijn behoorlijk geknepen op hun inlaat en uitlaat systemen ivm emissie eisen.
      En ja ik gebruik nu al vol syntheet Castrol olie en dat zo ook blijven en nee ik ben niet iemaand die (spint,scheurt en auto niet warmrijdt). :D:D:D:P:P:P
      [/rquote]

      Dat Mantzel inlaat, heb je die gebruik gekocht, of nieuw ?

      Voor die spruitstukken en voorpijp kan je is kijken bij Friederichs Motorsport.
      Zit er ook wel is aan te denken, maar twijfel echt nog steeds enorm. Het laatste waar ik namelijk op zit te wachten, is een hoop geluid bijvoorbeeld, of een verbruik dat explosief toeneemt. Ook ben ik btje huiverig voor passing enzo. Had tijd terug is wat op de Duitse fora zitten lezen waar ook wat lieden spruitstukken en voorpijpen voor de V6 hadden gekocht (al dan niet van Friederich, schijnt dat er in dat wereldje van sprtuistukken voorpijpen veel gekopieerd wordt) maar die werden niet vrolijk van de passing van de spullen..

      #17778568
      NEDO
        Lid sinds:
        24 April 2010

        @ ANJO TOL De Spatborden zijn niet uitgerold maar dat zal van de zomer wel gebeuren ivm met een schroefset en wat breedere banden.

        #17778569
        InjectTheVenom
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 December 2004

          AFKITTEN MET DIE RANDEN als ze omgerold zijn anders kun je over een tijdje net als ik (bedankt vorige eigenaar) je achterschermen gaan vervangen!

          [rquote=1823102&tid=138907&author=NEDO]@ ANJO TOL De Spatborden zijn niet uitgerold maar dat zal van de zomer wel gebeuren ivm met een schroefset en wat breedere banden.[/rquote]

          #17778570
          NEDO
            Lid sinds:
            24 April 2010

            Hoe bedoel je afkitten??

            #17778571
            InjectTheVenom
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 December 2004

              Als je ze om gaat rollen blijft er rotzooi en water achter zitten wat op den duur zorgt voor roest. Aankomende week ga ik beginnen met beide achterschermen dan kom je maar een keer langs om te kijken wat ik ermee bedoel ;)

              #17778572
              NEDO
                Lid sinds:
                24 April 2010

                ok dat vind ik een strak plan laat me weten wanneer je begint je hebt mijn telnr dus ik hoor nog van je.

                Gr Nedo

                #17778573
                Jerremy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 October 2004

                  Maar….. NEDO, zoals ik je vroeg, dat inlaat, is dat een nieuwe of gebruikte ?
                  Is nog nieuw verkrijgbaar ???
                  Hoe zit met gasklep dan, kan je originele erop zetten, of grotere..

                  grt.

                  #17778574
                  NEDO
                    Lid sinds:
                    24 April 2010

                    Orgineele past er zowiezo erop.
                    CHECK JE U2U.

                    #17778575
                    NEDO
                      Lid sinds:
                      24 April 2010

                      [rquote=1823095&tid=138907&author=Jerremy][rquote=1823058&tid=138907&author=NEDO]De meeste spullen heb ik al liggen ik zit alleen te wachten op de mantzel inlaat en ik zit nog te kijken naar spaghetie spruitstukken maar daar ben ik nog niet over uit.
                      De motor heb ik in Duitsland gehaald uit een omega had maar 80000 km gelopen eerste eigenaar alleen compleete achterkant was in mekaar gedrukt (:cry). Heb wel 2 jaar garantie op de blok gekregen.
                      Deze bloken kunnen makkelijk 250 pk hebben want zijn behoorlijk geknepen op hun inlaat en uitlaat systemen ivm emissie eisen.
                      En ja ik gebruik nu al vol syntheet Castrol olie en dat zo ook blijven en nee ik ben niet iemaand die (spint,scheurt en auto niet warmrijdt). :D:D:D:P:P:P
                      [/rquote]

                      Dat Mantzel inlaat, heb je die gebruik gekocht, of nieuw ?

                      Voor die spruitstukken en voorpijp kan je is kijken bij Friederichs Motorsport.
                      Zit er ook wel is aan te denken, maar twijfel echt nog steeds enorm. Het laatste waar ik namelijk op zit te wachten, is een hoop geluid bijvoorbeeld, of een verbruik dat explosief toeneemt. Ook ben ik btje huiverig voor passing enzo. Had tijd terug is wat op de Duitse fora zitten lezen waar ook wat lieden spruitstukken en voorpijpen voor de V6 hadden gekocht (al dan niet van Friederich, schijnt dat er in dat wereldje van sprtuistukken voorpijpen veel gekopieerd wordt) maar die werden niet vrolijk van de passing van de spullen..[/rquote]

                      Jij hebt gelijk ik kon ze laats kopen op de Essen Motorshow bij de Friederich Stand voor 600 Euro (op hun site zijn of elders zijn ze 999.00) maar heb het niet gedaan omdat ze gewoon groep N zijn en geen groep A oftewel ze lopen van 52 naar 58 mm (dikte) en dan weer terug naar 52mm heel raar.
                      Het is altijd passen en zoeken met die spruitstukken en kwa geluid en gebruik blijft het allemaal gelijk heb er al een paar ermee zien rijden een kleine pk winst van 6-10 pk wat je ermee uithaalt en betere hitte afvoer van je uitlaatgassen.
                      Ik ga zelf een maat maken denk ik gewoon compleet groep A van RVS kost iets meer maar dan heb je ook wat.

                      #17778576
                      Jerremy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 October 2004

                        [rquote=1823190&tid=138907&author=NEDO]Orgineele past er zowiezo erop.
                        CHECK JE U2U.[/rquote]

                        thanks Nedo, u2u terug inmiddels. :thumbup

                        Aangaande die spruitstukken, ja dat dacht ik al. Wel zonde zeg dat dan zo gemaakt is bij die van Friederichs.
                        Wellicht is idd dan gewoon maatwerk het beste.
                        Zat zelf te denken om de spruitstukken origineel te laten, en een voorpijp op maat te laten maken, sport kat ertussen, en group A v.a. voorpijp tot achter heb ik nog liggen, dus kan die dan gebruiken..

                        Maar ja eerst nog steeds ff wat obstakels te nemen met de draadeinden vd spruitstukken. Eerst ff wat tijd en plek daarvoor vinden het te kunnen doen op termijn. Weertje is momenteel ook niet je van het om lekker op de straat te gaan liggen. :D

                        #17778577
                        NEDO
                          Lid sinds:
                          24 April 2010

                          Nee idd weer is niet echt ideaal om effe onder de wagen te gaan liggen.
                          En ik zou gewoon gaan voor de spruitstukken maar dan gewoon op maat scheelt echt veel met warmte en pk/koppel winst.

                          #17778578
                          Jerremy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 October 2004

                            hmm. ok. Maar dan moeten ze niet van RVS zijn toch, want blijft toch warmte weer teveel in de kop zitten ?
                            Wat voor materiaal is dan het beste.. Maar is het echt beter voor warmte afvoer ? Maar dan de spruitstukken zeker wel inwikkelen met hitte tape o.i.d.. Zeker aan schutbord zijde lijkt me zo (dynamo)
                            Ja, scheelt idd wel ten aanzien van pk/koppel, en zit niet met het gehannes van die boutjes.
                            Alleen zou ik zou uitlaat dan moeten laten maken en liefst ergens hier in de buurt.

                            grt.

                            #17778579
                            macoe16v
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Hele mooie Calibra! complimenten.

                              ben erg benieuwd naar de ombouw van het blok. :)

                              ik rijd zelf ook met originele achterlichten. maar als je achterlichten wisselt dan met het met deze serie quad-conversions zijn vind ik!!

                              zijn zooooo waanzinnig in het donker :thumbup:wors helaas rij ik met de cali veel meer overdag dan in het donker. en als ze niet branden vind ik ze toch minder mooi dan originele.

                              Is deze calibra niet van swamv6 geweest en daarna van maus010?

                              #17778580
                              NEDO
                                Lid sinds:
                                24 April 2010

                                @ macoe Hij is idd van swamv6 en van maus010 geweest heb die in maart van hem overgenomen is inmiddels mijn 4 Calibra king:

                                #17778581
                                NEDO
                                  Lid sinds:
                                  24 April 2010

                                  [rquote=1823320&tid=138907&author=Jerremy]hmm. ok. Maar dan moeten ze niet van RVS zijn toch, want blijft toch warmte weer teveel in de kop zitten ?
                                  Wat voor materiaal is dan het beste.. Maar is het echt beter voor warmte afvoer ? Maar dan de spruitstukken zeker wel inwikkelen met hitte tape o.i.d.. Zeker aan schutbord zijde lijkt me zo (dynamo)
                                  Ja, scheelt idd wel ten aanzien van pk/koppel, en zit niet met het gehannes van die boutjes.
                                  Alleen zou ik zou uitlaat dan moeten laten maken en liefst ergens hier in de buurt.

                                  grt.[/rquote]

                                  Het is echt beter voor de warmteafvoer want de gassen worden veel sneller door het uitlaat naar buiten geduwd dan bij de orginele en ik zou het idd afwikkelen met hitte tape kan nooit kwaad.
                                  In jouw buurt zou ik niet 1 2 iemaand weten ik weet wel dat de jongens van EPS uitlaaten daar heel goed in zijn (En Prijzig) maar zitten wel in Groningen.

                                  #17778582
                                  ANJO TOL
                                    Lid sinds:
                                    22 December 2008

                                    Hmnn EPS is niet zo ver bij mij vandaan hihi .. echter ben van beroep al 20 jaar apparatenbouwer/ lasser van roestvaststaal .. zodat .. als het weer wat beter word .. de Calibra klaar is .. daar me eens in verdiepen .. tevens een site die losse onderdelen kan leveren is http://www.nltuning.nl ook hebben ze flexibelen tussenstukken van grote diameter .. de spruitstukken van de Calibra hebben best wel een grote diameter .. echter de vernauwing begint net na de flens .. die bochten zijn kwa diameter zeer gering .. ook zeker kwa vergelijking met de Omega ..

                                    Een grote inlaat .. is wel te doen .. echter .. die luchtmassa meter .. is dan weer de (zandloper) …

                                    #17778583
                                    2slow
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 October 2006

                                      Zal ook even mn mening uiten hierooh ;)

                                      Aller eerst mooie wagen! Juiste wielen + goeie kleur.

                                      Mooie lip onder de voor en achterbumper. Maaaaar die sideskirts…. das dan weer jammer.

                                      Die achterlichten lekker laten zitten waar ze zitten en vooral geen tussenplaat/reflector kopen (al zijn deze wel erg mooi, komen er teveel Calibras mee op de weg snap je ;) )
                                      Stuurtje zou ik aan een andere liefhebber doorverkopen en desnoods een 4 spaak zonder airbag plaatsen als je het airbag stuur niet mooi vind. (Of kijk even naar een stuur van een vectra b sport)

                                      Mare mooi Calibra verders! :thumbup

                                      #17778584
                                      NEDO
                                        Lid sinds:
                                        24 April 2010

                                        @ 2slow Thanks maar blijf toch bij mijn plannen :P:P:P.

                                        #17778585
                                        ANJO TOL
                                          Lid sinds:
                                          22 December 2008

                                          Hmnnnnn die velgen .. ben effe weze winkelen op internet .. die bbs velgen .. rond 3800 euro .. orgineel .. dat weer wel ……

                                          #17778586
                                          calibra driver
                                            Lid sinds:
                                            24 December 2010

                                            super mooi!!super strak(y)
                                            ik heb wil die van mij aankomende jaar op nieuw schuren en dan
                                            alles spuiten!!dit is gewoon de perfecte auto
                                            geen plastic fantatic,die van mij is bijna het zelfde ook met de irmscher spoiler enzovoort
                                            alleen andere velgen..(Y)

                                            #17778587
                                            NEDO
                                              Lid sinds:
                                              24 April 2010

                                              [rquote=1824660&tid=138907&author=ANJO TOL]Hmnnnnn die velgen .. ben effe weze winkelen op internet .. die bbs velgen .. rond 3800 euro .. orgineel .. dat weer wel …… [/rquote]

                                              Yip en dan komen nog de bandjes a 200 per stuk (Goede Kwaliteit).

                                              #17778588
                                              The Undertaker
                                                Lid sinds:
                                                29 January 2005

                                                Mooie Calibra :wub

                                                Achterlichten zou ik origineel laten, net als de koplampen. MV6-upgrade is :agent

                                                #17778589
                                                NEDO
                                                  Lid sinds:
                                                  24 April 2010

                                                  @ The Undertaker Bedankt voor de Compliment maar heb al alle spullen gekocht dus zal toch uiteindelijk de angeleyes met bi xenon en deze achterlichten erop zetten.
                                                  Personelijk vind ik ze net iets mooier en moderner dan de oude.

                                                  #17778590
                                                  The Undertaker
                                                    Lid sinds:
                                                    29 January 2005

                                                    [rquote=1825432&tid=138907&author=NEDO]@ The Undertaker Bedankt voor de Compliment maar heb al alle spullen gekocht dus zal toch uiteindelijk de angeleyes met bi xenon en deze achterlichten erop zetten.
                                                    Personelijk vind ik ze net iets mooier en moderner dan de oude.
                                                    [/rquote]En dat is het belangrijkste, dat je het zelf mooi vind. Ik hou zelf meer van OEM, maar al met al zal dit toch wel één van de mooiste Calibra worden/zijn :wors

                                                    #17778591
                                                    NEDO
                                                      Lid sinds:
                                                      24 April 2010

                                                      NOGMAALS BEDANKT BEDANKT :wors

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 89)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.