Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › MIJN CALIBRA V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2010 om 09:08 #1722983824 december 2010 om 09:16 #17778543
Hoezo nog niet af? Is toch perfect zo? Ik vind ‘m mooi. Niet verneukt met allerlei plastic.
24 december 2010 om 09:25 #17778544Ik vind een calibra niet snel mooi, maar deze zeer zeker wel
24 december 2010 om 09:41 #17778545@ stender MAAK JE NIET DRUK IK GA GEEN PLASTIC ROTZOOI EROP ZETTEN HET ZIJN MEER LICHTE AANPASSINGEN ZOALS NIEUWE STUUR VAN RAID IK HEB GISTERAVOND LEER ERIN GEZET ER KOMEN ANGELEYES EN QUADVERSION ACHTERLICHTEN EROP PLUX BI XENON EN NATUURLIJK NIET TE VERGETEN GAAT ER EEN 3.0 MV6 ERIN GELEPELD WORDEN. OHH JA IK HEB NET MIJN DIKKE AUDIO INSTALLATIE BIJ MEKAAR GEKOCHT DIE KOMT ER OOK NOG ERIN. MAAR ABSOLUUT GEEN UITBOUW.
@ CORSA 2.0 16V BEDANKT :D
NIEUWE FOTOS VOLGEN BINNEN ENKEL MINUTEN……:agent:cool:
24 december 2010 om 10:24 #17778546Hmnnnnn een hele mooie Calibra .. vooral de Velgen .. mooie BBS en .. wat voor maat velgen en banden zijn zijn dat .. 18 inch .. denk het ..
heb zelf dezelfde kleur .. groen metalic ook een ´97 automaat en er gaat volgende week ook een 3,0 l in ..
kom uit frl .. waar kom je vandaan .. zie ook mijn postings .. een 3.0 voor mijn Calibra ..
Ook ligt hier nog te wachten voor ombouw .. een calibra motorkap ..komen in .. Astra GSI luchthappers .. origneel wijze inbouw .. duzz lassen en spuiten .. kan de warmte van de 3.0 liter motor beter wegkomen …
gr Anjo Tol
24 december 2010 om 10:32 #17778547Het is idd 18 inch voor 8.5 j en achter 9.5 j er zitten rondom 215/35/18 banden op maar er gaan in de zomer voor 225 en achter 235 banden erop ivm met bescherming van mijn rand.
Ik kom uit Noord-Brabant.
Heb je postings al gezien ziet er goed uit.
Ik zou geen luchthapers in de motorkap doen ik zou het eerder in de schermen doen wat je vaak bij turbos ook ziet want zoveel warmte gaat er echt niet daardoor weg (mijn advies).
Ik heb de motor al klaar met een f28 bak erachter ga hem in februari inbouwen. Hij komt uit op 250 pk en 340 nm koppel.24 december 2010 om 10:35 #17778548Het is idd 18 inch voor 8.5 j en achter 9.5 j er zitten rondom 215/35/18 banden op maar er gaan in de zomer voor 225 en achter 235 banden erop ivm met bescherming van mijn rand.
Ik kom uit Noord-Brabant.
Heb je postings al gezien ziet er goed uit.
Ik zou geen luchthapers in de motorkap doen ik zou het eerder in de schermen doen wat je vaak bij turbos ook ziet want zoveel warmte gaat er echt niet daardoor weg (mijn advies).
Ik heb de motor al klaar met een f28 bak erachter ga hem in februari inbouwen. Hij komt uit op 250 pk en 340 nm koppel.24 december 2010 om 12:18 #17778549Ik wacht op de foto’s :jerry Mooie calibra hoor
24 december 2010 om 12:57 #17778550@Maurice89 HAHA lol Helemaal vergeten om ze te sturen maar ja je hbet ze nu wel gezien!!
24 december 2010 om 13:30 #17778551This is a GREEN MEAN MACHINE. Schitterd mooi. Na mijn Turbo de mooiste die ik gezien heb :D
Gr. Erwin.
24 december 2010 om 14:00 #17778552@ erwincalibra Dankjewel en ja de jouwe is ook mooi maar ik vind de mijne toch ietsjes mooier :P lol en bedankt voor de mooie Nickname!!!
24 december 2010 om 19:11 #17778553Kan je de foto’s misschien even verkleinen voor ons, beetje te groot ;)
25 december 2010 om 11:17 #17778554Heel mooie Calibra, absoluut. Alleen persoonlijk vind ik die achterlampen met ronde (LED ?) lampen echt zonde..
Prefereer de originele achterlampen. Zoals stender ook al zei, naar mijn smaak zou deze Calibra zo al af zijn ! :thumbup Maar ja, is jouw wagen, jouw keuzes he.. ;)De velgen zijn zeker mooi. Vooral achter zo met dat diepere gepolijste velgbed. Als ik deze zo zie zou ik zelf haast ook twijfelen voor 18 inch. Heb nu zelf 17″ ook BBS. De originele onder Opel geleverde (i500/opc)
Het enige wat me er toch van weerhoud is de te platte band en afname comfort. Vind nu met 17″ net al ‘t op randje.25 december 2010 om 11:20 #17778555Vette bak man die BBS Velgen ik zou hem zo houden groetjes
25 december 2010 om 11:22 #17778556Prachtige auto, Absoluut.
Ik ben ook van mening dat van de achterlichten de auto er qua looks alleen maar op achteruit gaat.
De originele units vind ik zelf echt prachtig bij een Calibra, ook s’avonds met het licht aan, (tenmisnte in die weinig keren dat je ze tegenkomt en dan ook ALLE verlichting ook nog eens goed werkt / dat laatste is wel een groot probleem als ik dat zo zie op de weg).
Calibra’s zijn zo mooi herkenbaar vanachter met de originele lampen, in het donker zelfs al op grote afstand…
Persoonlijk ben ik ook niet zo van de sport sturen.
Willem
25 december 2010 om 11:35 #17778557Tjah .. ben het ook met de bovenste sprekers eens .. de achterlichten .. zijn standaard toch best mooi !! ook veilig met de dubbele lampen per kant ..
Het kits gehalte neemt toe .. als je die achterlichten plaatst … maare goed .. alle respekt verders …zekers ook voor de Powerflex rubbers ..
Die velgen MAKEN de Calibra .. nogmaals .. een sierraad … zijn die spatborden uitgerolt ? …
Ben ook zeer geintersseerd naar de Motor .. hoe je aan 250 pk komt .. dan zal ie volledig bewerkt moeten zijn .. dat red je niet met een Chippie … het is geen Turbo ….. Foto ‘s ???
Gr
25 december 2010 om 11:39 #17778558zeker als het nog een 2.5 V6 is, dan is het heel knap er 250pk uit te halen..
Willem
25 december 2010 om 11:42 #17778559Inderdaad ben erg benieuwd naar die 250 pk uit een 2.5 V6..
Mooie waardes. Maar dat zal dan toch haast niet anders kunnen dan het wijzigen van zaken als nokassen, inlaat optimaliseren oid (andere/grotere gasklep?) uitlaatspruitstukken, licht vliegwiel, etc..Ben benieuwd wat verbruik dan nog doet.
Niet dat dan een primaire zaak is met tuning wellicht, maar persoonlijk vind ik dat ook belangrijk, maar te meer nog, de betrouwbaarheidsgraad van het geheel ook met 250 pk.Ik geniet het liefst zolang mogelijk, en zo zorgeloos mogelijk van me wagen namelijk en hoop er jaren mee te kunnen doen nog.
25 december 2010 om 11:58 #17778560Ben benieuwd dat dit 250 pk verhaal onderbouwd gaat worden .. hihi denk wel dat je netjes rijd .. de motor heel blijft ..
Pas vol gas belasten met warme olie .. 80/90 graden .. schokken vermijden in aandrijflijn .. piekbelastingen zoals .. wiellen laten spinnen … achterwege laten .. geen hogere toeren als 6600 …
Goede motor olie .. voll syntheet .. shell/ castrol maare dan wel eerst je dikke laag black sluge .. aankoeklaag uit je cartepan halen ……..
Stap ook over de vull S .. maare ben wel bang dat ie olie gaat verbruiken … we zullen zien .. eind Jan .. 201125 december 2010 om 11:59 #17778561De man gaat een 3.0 V6 plaatsen .. duzz 250 pk uit een 3.0 .. geen 2,5 motor ..
25 december 2010 om 12:06 #17778562Gerbruik v.a. de eerste start en kilometers uitsluitend een kwaliteits volsyntheet. Optijd verversen. Zeker als er wat meer korte stukken gereden wordt, vaker verversen. Vergeet vooral luchtfilter element niet en bougies, hoewel van die laatste de interval wat langer is dan met olieen.
Officieel zou je ook jaarlijks je kvs moeten verversen bijv. Dit is natuurlijk ook een radertje in het geheel mbt bedrijfstemperatuur van de motor. Zeker bij V6-en is bedrijfstemp/koeling een cruciaal punt.Uiteraard zijn dergelijke belastingen slecht, zaken als veel rijden met wielspin, constant in toeren begrenzer hangen, sprinten, vol gas erop met wat verder ingedraaide wielen, brusk koppeling oplaten komen etc., vallen bij mij onder de noemer aftrappen.
Af en toe is vlot doorrijden is helemaal niet erg, en alleen als de motor op bedrijfstemperatuur is.
25 december 2010 om 12:09 #17778563Bedankt voor al die mooie reacties en zoals ANJO TOL dat al zegt ik heb al een 3.0mv6 klaarliggen die erin gaat en dan is 250 pk makkelijk haalbaar met een: Compleete opmaat gemaakte groep A uitlaat, Dbilas nokken, Pipercross Viper Luchtfilter, Mantzel Inlaat en Chip op maat bij EDS in Duitsland kom je makkelijk aan die waarders maybe ook eroverheen. Maar ja tijd zal het leren.Rond Mei moet ie klaar zijn dan zal ik jullie allemaal op hoogte houden. :D
25 december 2010 om 12:19 #17778564De meeste spullen heb ik al liggen ik zit alleen te wachten op de mantzel inlaat en ik zit nog te kijken naar spaghetie spruitstukken maar daar ben ik nog niet over uit.
De motor heb ik in Duitsland gehaald uit een omega had maar 80000 km gelopen eerste eigenaar alleen compleete achterkant was in mekaar gedrukt (:cry). Heb wel 2 jaar garantie op de blok gekregen.
Deze bloken kunnen makkelijk 250 pk hebben want zijn behoorlijk geknepen op hun inlaat en uitlaat systemen ivm emissie eisen.
En ja ik gebruik nu al vol syntheet Castrol olie en dat zo ook blijven en nee ik ben niet iemaand die (spint,scheurt en auto niet warmrijdt). :D:D:D:P:P:P25 december 2010 om 12:56 #17778565Mooie voorbumperlip, geeft een standaard voorkant net dat beetje meer smoel wat hij eigenlijk nodig heeft :)
Ik meen een Irmscher achtervleugen te zien is die met of zonder remlicht? Ik wil de mijne met remlicht namelijk omruilen voor eentje zonder.25 december 2010 om 12:57 #17778566Precies ja net niet teveel smoel maar precies genoeg :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.