Mijn Calibra evt. 1 op 1 ruilen met een audi S8

Forumindex Forums Modellen Calibra Mijn Calibra evt. 1 op 1 ruilen met een audi S8

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17939560
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      @Basgsi wrote:

      Wim dit is een ongeblazen V8 hoor. En reken maar bij heel rustig rijden op 1 op 7. Bij doorrijden gaat het snel naar 1 op 5. En dan nog idd de onderhoudskosten.
      Ik heb zelf een mercedes E420 uit 1997 gehad dus weet wat het kost. Ik zou ook lekker de calibra houden. Veel exclusiever en bij rustig rijden ook nog zuiniger.

      Excuus, was effe in de warm met de geblazen 4.2, die kan best zuinig rijden.

      de ongeblazen variant was in de Audi V8 al een Slurper….

      Willem

      #17939535
      Jerremy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 October 2004

        Voor afschrijving hoef je niet bang te zijn, dat is reeds gebeurd. :vertag
        Nieuw kostte deze kar bijna 110.000,= euro in 2001. Nu vraagt men er 10.000,= voor. (Waarschijnlijk is die iets minder waard nog)
        Gemiddeld heeft deze auto aan afschrijving de vorige eigenaren 10.000,= euro per jaar gekost, dus zo’n 833,= per maand aan bijkomende
        kosten, dus bovenop brandstof, WB, onderhoud en verzekering.. Dat is nog is met recht even astronomisch als het brandstof verbruik :jerry

        Als het kan zou ik het doen, toch een beetje ‘once of a lifetime’ ding vind ik.
        M.i. het mooiste A8 model. Echt een dikke bak.

        Aan de andere kant ziet je Calibra er echt top uit, veel tijd en geld in gestoken zie ik in je andere topic.
        Ook wel zonde, want mooie, nette en onverprutste en goede Calibra’s zijn net zo exclusief als deze A8.

        #17939534
        Astraman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 July 2004

          Mja het is een kwestie van het hart of het verstand. Die keuze moet jezelf maken. Ga je voor een Calibra waarvan je weet dat ie nu goed is of ga je voor de dikke Audi. Rationeel gezien zeg ik lekker in de Calibra blijven rijden, maar het is wel een vet ding zo’n a8, alleen bij zo’n achtcilinder komt het onderhoud in tweevoud. (of nog meer) Net iets meer olie gaat erin, twee keer zoveel bougies die vervangen moeten worden. Electronsich is deze wel veel geavanceerder dus er zal sneller wat fout kunne gaan. Mja aan de andere kant, je airmiles lopen zo wel lekker snel op. ;)

          Maar goed, tis wel vet natuurlijk hè? king:

          #17939533
          kaneelschep
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 November 2004

            Heb je die bak nou al ingeruild??? :jerry GAAAN!

            #17939561
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Onderhoud is x3 minimaal.

              Er gaan namelijk 8 DURE bougies in.
              Er gaat 6 liter DURE olie in
              Er gaat een DUUR oliefilter op
              Er dient ook iedere 30 of 60.000km nieuwe bakolie tussenbakolie en Cardanolie vervangen te worden door speciale audi olie
              Er gaan Dure bandjes omheen
              Er gaan Dure remdelen op

              en iedere A8 / S8 V8 heeft wel eens last van 1 of meer Dure kapotte Bobines..

              Verder als je het kan Bekostigen, dan zeker het proberen waard.

              Willem

            5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.