Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Mijn Calibra evt. 1 op 1 ruilen met een audi S8
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2011 om 16:46 #17243096
Ik heb misschien de kans om mijn Calibra te ruilen met deze S8
http://link.marktplaats.nl/497098749″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Link naar mijn Calibra:
Moet toe geven dat die Audi S8 4.2 quattro een vette bak is.
Mvg.
8 november 2011 om 17:09 #17939539en dat vraag je op het opel forum :hmmz wat voor andwoord verwacht je? ;)
krijg je eeuwig spijt van, voor één die je kant en klaar gekocht heb is het mischien een ander verhaal maar na het werk wat je erin heb gestoken…..
8 november 2011 om 17:32 #17939540ik zou het niet doen ;)
8 november 2011 om 17:45 #17939541buiten de ruiling hoop ik wel dat je je realiseert wat voor kosten je krijgt met deze audi.
wat dacht je van de wegenbelasting benzine verbruik onderhoud verzekering.
mag je wel een baan erbij nemen
mvg
casper8 november 2011 om 18:28 #17939542de kosten die bij die audi komen kijken pfff… dan denk je na 3 x rondje kerk.. tja was leuk geef me nu maar mn calibra weer waar ik meer fun en degelijkere/dagelijkse auto aan had..
8 november 2011 om 18:42 #17939543Audi?
Als U Duwen Interesseert ? Niet doen dus want straks kan je hem alleen duwen omdat je niet meer kan tanken. Nu kan ik niet in je knip kijken maar voor je het weet is het een Noors fjord met een echoklank :vertag
Die Turbo is echt magnifiek mooi.
8 november 2011 om 19:04 #17939544Los van je einddemper vind ik je turbo wel aardig the bomb zeg maar. Zou die maar lekker houden. Kom maar weer eens aan zo 1. Enne idd zoals eerder gezegt, de kosten van die audi zullen veel hoger zijn. Enne je weet wat je aan de Calibra hebt. Je hebt er zoveel werk aan gehad. Toch??
8 november 2011 om 19:10 #17939545Zal ik de eerste dan maar zijn..
Ik zou het me heel goed voor kunnen stellen als je voor de 4 ringen ging, wat een geweldige limo :wors
Maar aan die Calibra heb je wel wat uurtjes gezeten, heb je daar niet meer een band mee gekregen??
Of wil je op naar volgend project?
En wat andere al zeiden, de Audi zal ongetwijfeld meer verbruiken en wegenbelasting en verzekering gaan omhoog.
Maar goed, als je weer anders wilt, is een Omega misschien wat voor je ?? :mrgreen:
gr Colin
8 november 2011 om 20:29 #17939546volgens mij krijg je deze ruil kans maar 1x..
als je toch de gedachte hebt om de cali (in toekomst) weg te doen dan nu maar…
9 november 2011 om 07:45 #17939547Gast, je hebt je calibra net klaar. Ik weet niet hoeveel een audi S8 te krijgen is,
maar als je spijt hebt, en terug een strakke calibra turbo wilt, dan vrees ik dat je die niet meer
gaat vinden!9 november 2011 om 07:47 #17939538Zeker doen! Gelijk te koop zetten en een nieuw Opel-project beginnen alsie verkocht is. ;)
9 november 2011 om 08:05 #17939548Ik kan niet in je zakken kijken natuurlijk.
Maar als het er financieel af kan zou ik het doen.9 november 2011 om 08:10 #17939549De oma van mn meisje heeft een a8 2.5 diesel… is niet geheel te vergelijken maar toch:
Op basis van een retourtje Parijs binnen 1 dag met een bezoekje Disney :jerry
– rijd heerlijk op lange afstanden
– lekker strak op de weg
– je wordt niet moe oid, kon de hele rit in een keer doen als de vrouwen geen stop zouden willenOp basis van de laatste onderhoudsdingen:
– de kosten zijn werkelijk waar HOOG!
– kon met de diesel heen en weer rijden naar Parijs vanuit Utrecht zonder tanken! Maar met de s8 hoef je daar niet eens over te dromen!9 november 2011 om 12:24 #17939550Heb vandaag taxatie rapport binnen gehad.
Is getaxeerd op 9000,- euro.
Heb hem ook voor dat bedrag kunnen verzekeren. 10.000km per jaar voor 675,- all risk
Kon goedkoper maar moest een toeslag van 50% betalen omdat het meer dan 7500km per jaar was.Denk dat ik hem gewoon zelf ga houden. Het blijft een ervaring om er mee te rijden.
En dan nog alle mensen bij stoplichten of als je langs rij die je aan/nakijken.9 november 2011 om 12:32 #17939551AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooi zelf houden die prachtige Calibra! :thumbup
9 november 2011 om 12:46 #17939552calibra word met de dag zeldzamer……en meer waard dus lekker houden die cali :thumbup
9 november 2011 om 14:00 #17939553die audis zijn geweldig! En als je ht kan betalen kan je het doen.
Want weegt wel 1750 kilo wegenbelasting en zuipt hard als je gas geeft. Ook onderhoud kost je het makkelijk het vijfvoudige van de calibra. Sensortje stuk en je kan je sok leegschudden.
Tis gewoon niet te vergelyken.
De calibra zal ook weer gaan vervelen. En ook weer gaan rotten. De audi mindrr ;) ik ben niet iemand die lang dezelfde auto wil rijden. Omdat het saai wordt.. In dat kader zeg ik ruilen! :)10 november 2011 om 12:38 #17939554Kosten maandelijks is 1 punt, Verbruik een ander punt, deze laatste is zeker bij de S8 grotendeels afhankelijk van de rechtervoet, deze auto kan op de snelweg makkelijk 1 op 12,5 halen bij 140km/u (dankzij de 2 turbo’s).
Onderhoud, Dat sensortje is het probleem niet, maar de manuren!!!!!!
Jo kan werkelijk HELEMAAL nergens bij, dacht een 540i erg was, maar als je wat hebt aan deze S8, berg je maar.
Speedsensor op de bak is ruim een halve dag werk bijvoorbeeld…
Willem
11 november 2011 om 12:22 #17939555Wim dit is een ongeblazen V8 hoor. En reken maar bij heel rustig rijden op 1 op 7. Bij doorrijden gaat het snel naar 1 op 5. En dan nog idd de onderhoudskosten.
Ik heb zelf een mercedes E420 uit 1997 gehad dus weet wat het kost. Ik zou ook lekker de calibra houden. Veel exclusiever en bij rustig rijden ook nog zuiniger.11 november 2011 om 14:20 #17939537Dan win ik! Want ik heb een 500Sec. En als ik met die 5 liter v8 uit ’82 nog 1 op 9 richting de 1 op 10 kan halen, kan je dat met die Audi ook makkelijk. Dat ligt maar helemaal aan je voet zoals Wim al zegt.
Die Calibra zal net iets zuiniger zijn.. maar echt niet veel.
Bedenk je hoe je zit in die audi! Alsof je de koning zelf bent ;)11 november 2011 om 14:27 #17939536Vergeet niet dat die S8 een stuk meer weegt dan jouw Benz. Heb eens mogen meerijden in die S8, maar reken inderdaad op max. 1 op 8. En bij serieus doorrijden ga je echt richting 1:5 en als je echt gaat boenderen gewoon 1:2.
11 november 2011 om 14:52 #17939556@kaneelschep wrote:
Dan win ik! Want ik heb een 500Sec. En als ik met die 5 liter v8 uit ’82 nog 1 op 9 richting de 1 op 10 kan halen, kan je dat met die Audi ook makkelijk. Dat ligt maar helemaal aan je voet zoals Wim al zegt.
Die Calibra zal net iets zuiniger zijn.. maar echt niet veel.
Bedenk je hoe je zit in die audi! Alsof je de koning zelf bent ;)gaat niet om wat je kan halen, maar wat het gem. verbruik is bij dagelijks verkeer. Ik heb toen ik op vakantie ging met de benz, 4 man in de auto en kofferbak vol op en neer naar zandvoort ook 1 op 11 gehaald, maar woon werk verkeer reed de auto 1 op 7,5 ongeveer en mijn record was 1 op 4,6. mijn benz woog nog geen 1600kg. deze audi weegt 1800 kilo met zn 4×4 die ook daardoor meer verbruikt. Neemt niet weg dat het een leuke auto is. Maar na 1 jaar vond ik het wel welletjes met al de kosten voor het onderhoud, en dan kon ik nog de onderdelen goedkoop kopen.
11 november 2011 om 15:14 #17939557Ik kan me voorstellen dat je er wel even over na moet denken, een betaalbare s8 met die kilometerstand en maar 2 eerdere eigenaren is uniek. Dat is een calibra turbo uiteraard ook, maar een s8 is echt een klasse apart.
Belangrijk is hoe is ie onderhouden, achterstallig onderhoud kan je bij de dealer op een rekening komen te staan die net zo hoog is als de vraagprijs.
Over het verbruik, laat je niks wijsmaken 1 op 10 of 9 kun je vergeten.12 november 2011 om 14:40 #17939558ik zou het niet doen of je moet een goede buffer achter de hand hebben ? nou weet je wat je hep als je 1 maal wat hep aan die audi trek je je haren uit je hoofd is allemaal leuk hoor als et jaren goed blijf rijden gr baboe
12 november 2011 om 22:02 #17939559ik zou het ok niet doen,ik heb bijna een soort gelijke fout gemaakt voor een subaru impreza op de sloop notabenen!
als je echt een calibra liefhebber bent krijg je spijt!zoals iedereen hier al zegt,ze worden uniek!
Ook al zou je het doen zal je zien dat de cali kriebels blijven :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.