Mijn C-Kadett (’78 Kaschmirgelb 1200 S)

Forumindex Forums Modellen Kadett Mijn C-Kadett (’78 Kaschmirgelb 1200 S)

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226656
    Mijncorsa.nl
      Lid sinds:
      24 July 2005

      Eindelijk gaat een droom in vervulling… na een leven lang posters te hebben gespaard, schaalmodellen te hebben verzameld en mezelf hier op het forum te hebben vergaapt aan Opeltjes van lang geleden, heb ik zelf een Kadett voor de deur. Voor sommigen van jullie dagelijkse kost, maar voor mij is deze Kadett een lang gekoesterde wens die werkelijkheid wordt:)

      Het is een ’78 1200 C2 automaat in de kleur Kaschmirgelb, met 92.000 originele kilometer op de teller. Toevallig heb ik ’n vriendin met een vader en een broer (076 wokkel) die ook enthousiast Opelfan zijn en mij als leek van alles willen leren over het sleutelen aan een C-Kadett. Jullie snappen natuurlijk wel dat ik mijn vriendin voorlopig hou! :wink:

      Hij blijkt in bijzonder goede staat te zijn; carrosserie helemaal hard, goed onderhouden en veel originele onderdelen nog aanwezig – en alles werkt. Ook al heb ik hem gekocht voor een bedrag dat onze deelname aan de Carbage Run volgend jaar rechtvaardigt, ik ga er zuinig op zijn en wil hem helemaal origineel houden. Jullie zullen me vast binnenkort op diverse evenementen tegenkomen, binnenkort wordt hij voorzien van een verse APK. Tot ziens :D


      Zo troffen we hem aan – tussen andere C’tjes die in beduidend mindere staat verkeerden


      Schoonpa en -broer hebben er een klein beetje meer verstand van dan ik en zagen er potentie in :angel


      Deze prachtige Coupé was helaas niet meer te redden..


      Rondom rijkelijk voorzien van deukjes, Opel-goud en een dikke laag stof


      Ruim 8 jaar geleden ging deze jongen voor het laatst langs de APK-boer


      Op transport


      gelijk even proberen te starten natuurlijk… na twee keer proberen werd ie wakker:D


      Het interieur in bijna nieuwstaat


      Pedalen, pook, interieur en bekleding geven de indruk dat deze km-stand klopt


      Het eerste wat ik leerde is ‘kijken alsof je er verstand van hebt’ :D


      Wietje moest ‘m ook even keuren


      Da’s weer eens wat anders dan bluetooth en USB


      De roestduivel heeft her en der bescheiden toegeslagen


      Dat wordt een nieuw scherm, maar uiteraard geen punt voor de APK dus dat komt nog wel:)


      Voor ’t eerst de dikke laag stof en mos eraf gespoeld, hij ging gelijk glimlachen :D


      De roestduivel teruggeslagen door prachtig werk van Van Peer Modifications BV


      … en ook bij de dorpel verrichte die mooi werk :D (foto’s NA komen uiteraard nog)


      De velgen een opknapbeurt gegeven


      34 jaar oud en weer als nieuw..


      Op Marktplaats wat oude speakers gevonden om de gaten in de deurpanelen op te vullen


      Uitdeuken voor beginners :shock:


      En wat retro stickers gezocht voor op de achterruit, zoals in de jaren ’80 gebruikelijk. Moet nog effe kiezen welke ik er op ga doen :D

      #17737448
      Japs
        Lid sinds:
        2 July 2012

        Wauw mooi!

        Ga je hem helemaal origineel herstellen of ga je d’r een rat van maken?
        Die camel trophy 83 sticker is mooi

        #17737449
        joop1970
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 September 2010

          Mooi dat je hem origineel houdt!

          Kleine vraag, is die dorpel aan de binnenkant ook niet een beetje krokant? (dat gedeelte met die ronde gaten erin zegmaar)

          #17737450
          076 wokkel
            Lid sinds:
            23 December 2008

            De auto blijft helemaal origineel (als ik Tim moet geloven).

            Die binnendorpel zou inderdaad voor het mooie vervangen moeten worden, alleen dan moet er een groot deel van het achterscherm uitgeslepen worden. Daar wordt de auto zeker niet mooier op. En met dit gat erin zal de auto echt niet door zakken.

            De auto is verder praktisch keihard op de kap en voor spatschermen na.
            Maar hier komen nog nieuwe schermen en een andere kap op.
            Mocht iemand nog nette c2 schermen hebben liggen, dan mag je Tim U2Uen.

            Maar goed voorlopig hebben we hier op de oprit nog genoeg werk staan!

            #17737451
            joop1970
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 September 2010

              Ok, maar roest zoiets niet vanzelf verder dan? Voordat het over 4 jaar 1 groot drama daarbinnen is?

              Voor de rest goed bezig :thumb

              #17737452
              petrolhead
                Lid sinds:
                13 August 2010

                Leuk zo’n project… Waarom heb ik in hemelsnaam mijn c weggedaan :wtf

                maar deze blijf ik wel volgen :thumb

                #17737453
                076 wokkel
                  Lid sinds:
                  23 December 2008

                  @petrolhead wrote:

                  Leuk zo’n project… Waarom heb ik in hemelsnaam mijn c weggedaan :wtf

                  maar deze blijf ik wel volgen :thumb

                  Dat vraag ik me ook af, waarom? :jerry

                  #17737454
                  kendirven
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 October 2011

                    die coupe hoe zagen die deuren eruit ?

                    #17737455
                    kadettje-89
                      Lid sinds:
                      19 February 2007

                      nice exemplaar hoor.lekker orgineel maken en houden.en niet teveel stickers erop maar camel en marlboro stickers op de achterraam.ik ga deze topic volgen.veel s6

                      #17737456
                      076 wokkel
                        Lid sinds:
                        23 December 2008

                        @kendirven wrote:

                        die coupe hoe zagen die deuren eruit ?

                        Gewoon zoals gewone coupe deuren? :jerry

                        Geen idee heb ik niet meer naar gekeken. Hij is ook al verkocht denk ik, stond namelijk op marktplaats.
                        Ging ook niet in onderdelen weg;)

                        #17737457
                        076 wokkel
                          Lid sinds:
                          23 December 2008

                          De Kadett is gisteren naar de keur geweest.
                          Helaas afgekeurd, links achter blijft de rem een beetje hangen.

                          Verder niks!
                          En dat voor een Kadett die 8 Jaar stil heeft gestaan. :shock:
                          We gaan z.s.m. dat wiel fixen en dan mag ie opnieuw op. :thumb

                          #17737458
                          Mijncorsa.nl
                            Lid sinds:
                            24 July 2005

                            Kan niet wachten!!!!!!! :)

                            #17737459
                            deVlis
                              Lid sinds:
                              7 November 2012

                              Mooie auto hoor. Ik ben dankzij dit forum ook weer helemaal in de Kadett stemming, ga er ook naar eentje op zoek. waarschijnlijk ga ik wel voor een iets nieuwer model omdat ik daar vroeger ook altijd in reed. Die Marlboro sticker is trouwens top! :thumbup

                              #17737460
                              deVlis
                                Lid sinds:
                                7 November 2012

                                Nou ik ben ook weer in de race voor een opel kadett C-klasse!! Heb nu een C1.2 uit 1977 op het oog en waarschijnlijk volgende week een proefritje maken! Heb trouwens al jaren niet meer in zo’n auto gereden…

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.