Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Mijn blauwe B + werkzaamheden!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 maart 2011 om 18:48 #17817567
De remklauw bout komt aan de achterkant tegen de veer zoals op de foto te zien is hetgeen je voorkomt door een 3mm plaatje op de stuuraanslag te lassen. Zie ook mantablog.nl
29 maart 2011 om 06:53 #17817568Nog een keer de standaard sr velgen gepast om te kijken of het mogelijk is een deel vd remklauw af te vijlen maar daarvoor moet teveel worden weggehaald dus zullen de uitgelaste en opgeknapte SR velgen met gloednieuwe banden te koop gezet worden en moet ik op zoek naar 14inch of 15 inch velgen tenzij de 7J 13 inch ATS-en passen maar daarover heb ik nog geen zekerheid.
29 maart 2011 om 07:19 #17817569Ai, dat is balen!, maar zo’n setje in nieuwstaat kan je een leuke cent opleveren.
Volgens mij heeft barry (sniksnak) in zijn remschijven topic een aantal 13″ velgen genoemd die nog wel over de klauwen heenpassen, dan kun je misschien je banden toch nog monteren… ?
29 maart 2011 om 07:22 #17817570Heb de vraag al in dat topic gesteld … ik hoop dat 7J classic ATS-en passen want die vind ik ook top staan op de Ascona.
Wil dit echter wel zeker weten en eerst passen !!!29 maart 2011 om 07:25 #17817571Ik heb net een hele poos zitten staren en prakkezeren naar wat er nou bedoelt wordt met dat plaatje op die stuuruitslag, maar als ik het goed begrijp las je dus een plaatje op bv. de linkerstuuruitslag, zodat de rechterslang niet tegen de veer aan komt?
29 maart 2011 om 07:33 #17817572Bijna helemaal goed !! het is niet zozeer de slang maar met name de kop vd holbout die tegen de vering aankomt !
ziehier de “normale” stuuraanslag
Heb overigens ook nog een origineel groen getinte achteruit met verwarming van een B Ascona te koop.
29 maart 2011 om 16:09 #17817573wat zijn de maten van die sr velgen ? en wat vraag je ervoor ?( mag via u2u) miss iets voor mij in de toekomst.. als ze passen haha :)
29 maart 2011 om 16:16 #17817574je hebt u2u maar ze passen dus ook niet op je C als je daar grote schijven op hebt liggen.
29 maart 2011 om 19:35 #17817575Morgen gaan we een lekker ritje maken om 7J ats-en te halen en maandag worden wrschijnlijk de sr velgen verkocht dus komt alles waarschijnlijk toch nog goed !
30 maart 2011 om 15:29 #17817576Vandaag in Roosendaal 7J ATS velgen gehaald met ET03 en deze passen gelukkig wel !
GSI klauw icm ATS velg
Ook zijn de Goodridge remleidingen van Biesheuvel binnengekomen en ik ben positief verrast dat zelfs het uiteinde zodanig is gemaakt dat de leiding aan het binnenspatbord bevestigd kan worden.
Bij montage kun je de leiding zodanig positioneren dat de leiding bij maximale stuuruitslag naar rechts en links, de draagarm niet raaktMaximale stuuruitslag naar links
Maximale stuuruitslag naar rechts
Holbout raakt de veer niet dankzij 3mm plaatje dat op stuuraanslag is gelast
Ondanks dagen van voorbewerking … schoonmaken met staalborstel en gebruik lucht en regelmatig spuiten van WD40 wil de leiding aan de rechterkant niet los dus ik denk wanneer ik in het weekend er weer aan ga werken dat die kant kapotgedraaid wordt.
30 maart 2011 om 16:35 #17817577bohh dat ziet er heel goed uit :thumbup dat zijn de schijven van sniksnak he ? die wil ik nu ook hebben haha
30 maart 2011 om 21:07 #17817578Ziet er goed uit!
Maar wat had je dan verwacht? Dat je zelf nog een koppeling aan de spatboardkant van de stahflex leidingen moest maken?
31 maart 2011 om 17:55 #17817579gaat zeker goed komen.
Dat onderstel zal zeker goed sturen.Nog gellukt met je ATSers?
31 maart 2011 om 19:21 #17817580Vanavond de velgjes met bandjes opgehaald.
Morgen proberen de rechter remleiding gefixt te krijgen en dan us even de velgen erop gooien.1 april 2011 om 06:35 #17817581Hey, die heb ik zien staan op MP volgens mij! Hele dikke velgjes!
Maar zijn dat je eigen banden? Lijken me wel erg plat voor 13″ ?
1 april 2011 om 06:50 #17817582[rquote=1904670&tid=142729&author=McLambo]Hey, die heb ik zien staan op MP volgens mij! Hele dikke velgjes!
Maar zijn dat je eigen banden? Lijken me wel erg plat voor 13″ ?[/rquote]
Velgen komen van RogierAtje vandaan.
Banden 175/50/13 german style, als het te oncomfortabel is dan gooi ik er wel hogere op :D:D:D1 april 2011 om 17:16 #17817583Vandaag de 2 voorste remleidingen vervangen, differentieelolie bijgevuld, velgen erop gelegd en de hele dag lopen klooien met een remverschil aan de voorzijde.
Ik had het idee dat het door de remkrachtverdeler komt dus die heb ik eruit gemikt. Hij remt nu aan de voorzijde wel giga !! Achterwielen komen net niet los met remmen …… :angel:angel
De verdeler zorgt voor remdrukverdeling tussen voor en achterzijde dus zou het verschil tussen links en rechts niet verklaren. Merk zonder het ding weinig verschil in verdeling voor/achter dus ik laat hem eruit.
Tevens hele systeem doorgespoeld en dat was geen overbodige luxe …
Morgen toch de klauwen maar weer eens uit elkaar halen …Lowrider !
Lowrider !
2 april 2011 om 06:12 #17817584Andere banden zullen wwel snel nodig zijn met je nieuwe rijstijl en dito remgedrag. Kreeg al opmerkingen uit de buurt :fy1:fy1 toen je gisteren wegreed.
Je moet nu alleen de wielkasen wat verkleinen. Die zijn niet echt gevuld.:P
Ziet er wel laag uit. Is het niet lastig bij de bochten? De stoeprand zit toch in je blikveld. (Wellicht een periscoop en optie)
M.b.t. het remverschil, komt dit echt van de voorzijde of komt het door de achter zijde. Kijk ook even welke rem het eerste grijpt, dan weet je dat aan de andere kant iets niet goed zit.
Wordt dus weer een paar remproefjes bie ut baggergaat.
En niet met de handrem de bocht om zodat je weer in het weiland staat.:jerry:jerry2 april 2011 om 06:46 #17817585Dat is juist het vreemde … wanneer ik rem op een zandvlakte dan zijn de remsporen aan de voorzijde gelijk en blijft ie mooi recht maar op de verharde weg trekt ie wel naar links.
Het ding ligt wel als een tank op de weg ….. heeeerlijk !Vandaag de rechterremklauw maar weer eens demonteren en uit elkaar halen en tevens even de oude remklauwen tjekken … ik meen dat daarvan ook de blokken van 1 klauw veel meer afgesleten waren dan die van de andere klauw dus dan kan het vgl mij alleen nog maar de HRC zijn.
2 april 2011 om 10:19 #17817586Ziet er beter uit zo!:)
Ik vind inderdaad ook de banden wat aan de lage kant!
Hij zal wel wat sneller op snelheid komen zo.En kijk eens een keer of je een voorbumper tegen komt,is mooier met.
Blij voor je dat het past en netjes staat zo.
2 april 2011 om 11:42 #17817587Bumper heb ik liggen maar die zit er niet op omdat ik de keienvanger en spatborden nog ga vervangen.
Remverschil is niet op te lossen en beide remmen lijken voldoende te werken maar ik heb sterk het idee dat het door al dat gesleutel komt waardoor hij opnieuw uitgelijnd dient te worden. Linker wiel lijkt qua sporing meer naar buiten te staan dan rechts en de camber wijkt ook af dus vgl week dinsdag wordt ie uitgelijnd.
2 april 2011 om 17:08 #17817588HRC kan het bijna niet aan liggen, die is inwendig linksvoor en rechtsvoor verbonden. Maar als ie gewoon naar links trekt zonder dat er geremd wordt dan kan het idd aan de uitlijning liggen.
Als ie alleen naar links trekt bij het remmen kan het ook aan de afstelling van de achterremmen liggen. Heb je dat al gecheckt?3 april 2011 om 07:31 #17817589Achterremmen laten op zand geen verschil zien. Als het na dinsdag nog steeds niet goed is laat ik wel even een remtest bij een garage doen.
Wil na dinsdag aan het front en de spatborden beginnen maa het spatbord dat ik heb heeft geen pinnetjes voor de sierstrips.
Zijn hier speciale popnageltjes voor of maar gewoon die plastic dingen met popnagels of schroefjes op het spatbord bevestigen en de strip er achteraf opdrukken?3 april 2011 om 10:57 #17817590Zijn volgens mij speciale popnagels, specifiek voor die plastic klemmetjes. Heb die van mij toevallig vorige week er allemaal uit geboord, klaar om dichtgelast te worden
3 april 2011 om 11:01 #17817591Dichtlassen heb ik ook aan gedacht maar wil hem op een veilig onderstel na zoveel mogelijk origineel houden dus de sierstrips zullen er toch weer op moeten komen.
Bij de automaterialenzaak konden ze me niet verder helpen met die pinnetjes. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.