Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Mijn blauwe B + werkzaamheden!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2011 om 16:25 #17817492
Vandaag iets teveel bezoek gehad dus alleen maar de motorruimte wat opgefrist en diverse roestige plekken her en der met Caprotech R5 behandeld.
Voor
Na
Morgenavond even bij Ckad langs voor de elektronische ontsteking en SR velgjes.
A.s. weekend gaan we toch nog een Kadett bezichtigen …. ben benieuwd …. :wors
Wat een heerlijk weertje vandaag !!!
16 februari 2011 om 17:30 #17817493Ja, het leven is mooi met een oude opel
16 februari 2011 om 18:02 #17817494Ik geloof niet dat ik helemaal begrijp wat je met oortjes bedoeld?
Trouwens, die chromen ringen kan ik wel naar je op sturen.
Zal wel onder de 10 kg blijven, dus dat zijn de kosten ook niet.17 februari 2011 om 06:14 #17817495[rquote=1870380&tid=142729&author=Ruud B]Ik geloof niet dat ik helemaal begrijp wat je met oortjes bedoeld?
Trouwens, die chromen ringen kan ik wel naar je op sturen.
Zal wel onder de 10 kg blijven, dus dat zijn de kosten ook niet.
[/rquote]Ruud, dat zou top zijn mbt de ringen !
ps…. zal wel weer lang duren bij dat postkantoor …. :D:DOortjes …. zie de foto van Mc Lambo …. ik vervang ze wanneer ik het voorfront ga vervangen.
17 februari 2011 om 17:35 #17817496Vandaag de remmerij aan de achterzijde bekeken en die ziet er nog goed uit. Remschoenen voldoende voering, geen lekkages en alles werkt nog goed. Wielkasten zijn ook nog hard en die krijgen over een tijdje een extra laagje Dinitrol.
Diverse plekken die ik gisteren met Caprotech R5 heb behandeld zijn nu met R10 nabehandeld. Eerst keer dat ik met dit spul werk en moet zeggen dat ik er wel vertrouwen in heb.
Remvoering voorzijde ook voldoende maar de schijven zijn glazig terwijl de klauwen niet blijven hangen. Draagarmen zaten helemaal onder de modder dus alles goed schoongemaakt.
Stabilisatorstangetjes waren versleten dus vervangen. De nieuwe zijn een stuk langer dus ik vermoed dat de oude stangetjes niet origineel waren. Na vervanging, een wereld van verschil in wegligging en remgedrag !! Had niet gedacht dat dat zoveel zou uitmaken.
Eind vd dag bij Ckad nog een wagen vol leuke onderdelen gehaald waaronder gereviseerde dynamo, startmotor, chroomringen en elektronische ontstekingen dus daar kan ik vgl week mee aan de slag.
Paar piccies bij het verhaal :
Oude stabilisatorstangetjes
Verschil in lengte met de nieuwe
Onderdelen
17 februari 2011 om 18:14 #17817497Mooi werk man! Je maakt al goeie vorderingen.
Oooeee, leuke glimmende nieuwe onderdeeltjes!:thumbup
18 februari 2011 om 07:37 #17817498En viel de reactie van je wederhelft mee.????:D:D:D
M.b.t. de lengte van de stabi busjes, kan het niet zin dat de busjes een stuk in de rubber geschoven is? Dus door de stalen ringen heen?
Wellicht verklaart dat het lengte verschil.18 februari 2011 om 07:41 #17817499[rquote=1871669&tid=142729&author=ckad]En viel de reactie van je wederhelft mee.????:D:D:D
M.b.t. de lengte van de stabi busjes, kan het niet zin dat de busjes een stuk in de rubber geschoven is? Dus door de stalen ringen heen?
Wellicht verklaart dat het lengte verschil.[/rquote]Nope, vgl mij heeft 1 vd vorige eigenaars de busjes afgezaagd.
Ik heb ook het idee dat er rekord veren aan de voorzijde geplaatst zijn en dat ie daardoor een stukje hoger staat….. komt goed ….Peet’s reactie viel mee, ze moest wel lachen. Ik stink ook elke avond weer naar olie, benzine, etc … net als vroegah … widde wel !!!! :wors:wors:D:D
18 februari 2011 om 07:50 #17817500[rquote=1871673&tid=142729&author=ginoceros]
Nope, vgl mij heeft 1 vd vorige eigenaars de busjes afgezaagd.
Ik heb ook het idee dat er rekord veren aan de voorzijde geplaatst zijn en dat ie daardoor een stukje hoger staat….. komt goed ….Peet’s reactie viel mee, ze moest wel lachen. Ik stink ook elke avond weer naar olie, benzine, etc … net als vroegah … widde wel !!!! :wors:wors:D:D[/rquote]
Ik dacht dat het een 100 % originele auto was, toen ik hem kocht… :o
Oudere auto’s ruiken anders dan nieuwe trouwens. Niet omdat ze stinken of zo. Als ik een dag lang met een van mijn echt oude auto’s gereden dan krijg ik ook klachten van mijn vrouw dat ik naar die auto ruik…
18 februari 2011 om 10:22 #17817501@ruud B Dat stinken van ginoceros licht in zijn geval niet aan de auto. :P:P
Neem dat maar van mij aan. Ken hem al een jaartje of 25.:D:D
@ginoceros Het zijn zeker geen rekord veren want de E-rekord heeft mc piersing :) voorwielophanging.
Kan wel zijn dat er eens nieuwe immitatie veren ondergezet zijn of veren van een diesel.
Heb overigens wel vaker gezien dat die ascona’s wat hoger staan.18 februari 2011 om 10:36 #17817502Hee oppassuh jij he !!!!!
21 februari 2011 om 14:24 #17817503AnoniemLid sinds:
1 January 1970des een skon kleur!:afro
22 februari 2011 om 12:50 #17817504Ik was aan het twijfelen over ATS velgen of het verbreden van SR velgen en heb voor het laatste gekozen.
Heb een adres in Weert gevonden van iemand die de SR velgen die ik van Ckad heb gekregen kan verbreden naar 7J.
Hij vraagt voor 4 velgen verbreden en stralen 130 euro.
Omdat hij het druk heeft moet ik ze zelf in de epoxyprimer zetten.
Ervaringen, tips, advies zijn welkom.Epoxyprimer is meen ik 2K ?
Voldoet zinkspray ook als basis voor het aflakken ?22 februari 2011 om 13:07 #17817505Hechting is niet zo goed op zinkspray. Waarom laat je ze niet poedercoaten? Of kleurzink bij thielco. Daar doen overigens ook poedrcoaten.
22 februari 2011 om 13:10 #17817506[rquote=1875077&tid=142729&author=ckad]Hechting is niet zo goed op zinkspray. Waarom laat je ze niet poedercoaten? Of kleurzink bij thielco. Daar doen overigens ook poedrcoaten.[/rquote]
Ik begreep dat poedercoaten achteraf niet bij te werken is als je beschadigingen hebt en het moet ook allemaal niet teveel kosten dus vandaar even alles op een rijtje zetten.
22 februari 2011 om 13:19 #17817507Verbreden en stralen voor vier velgen kost €130,-? Da’s niet veel!
22 februari 2011 om 13:25 #17817508[rquote=1875084&tid=142729&author=Stender]Verbreden en stralen voor vier velgen kost €130,-? Da’s niet veel![/rquote]
Ik las ergens dat hij voor die prijs voorheen het spul ook nog in 1 kleur spoot maar daar heeft ie jammer genoeg geen tijd meer voor.
22 februari 2011 om 13:31 #17817509Bij poedercoaten wordt de lak op het staal gebakken. Hierdoor heb je (mits het goed gebeurt) en erg goede hechting waardoor de velg niet snel zal beschadigen.
Het is wel zo dat zodra de velg beschadigds is er vocht tussen laklaag en velg kan komen waardoor de velg onder de laklaag kan gaan roesten.Als het niet te veel mag kosten is een spuitbusje misschien het beste. Anders je vrachtwagen chauffeur even vragen, wellicht heeft die connecties bij thielco zodat het voor weinig kan.
22 februari 2011 om 13:37 #17817510Dat laatste bedacht ik me ook zojuist.
Heb ook maar even een mailtje mbt poedercoaten naar Thielco gestuurd. Wrschijnlijk kan ik vanavond de velgen al naar Weert brengen.22 februari 2011 om 13:42 #17817511Heb onder mijn auto tijdelijk gespoten ATSjes zitten. Het ziet er wel mooi uit maar het is minder stevig dan poedercoat.
22 februari 2011 om 13:49 #17817512[rquote=1875099&tid=142729&author=Stender]Heb onder mijn auto tijdelijk gespoten ATSjes zitten. Het ziet er wel mooi uit maar het is minder stevig dan poedercoat.[/rquote]
je hebt een U2U ivm verlagingsveren die je zoekt.
22 februari 2011 om 18:04 #17817513Zoooo …. de velgjes zijn weggebracht om te laten verbreden, wrschijnlijk vgl week klaar. Prijsopgaaf poedercoaten moet nog binnenkomen. Tevens complete verlagingsset -40mm besteld bij Hottuning, veren + schokbrekers voor 189 euri. Stel me niet teveel voor vd kwaliteit maar zal allicht een betere wegligging geven dan het huidige gezwabber.
A.s. zaterdag in Maashees een trekhaakje halen en zo hobbelt het project beetje bij beetje door.24 februari 2011 om 18:37 #17817514Als je een beetje op marktplaats en ebay zoekt, dan vind je daar ook veel moois hoor! :D
Ik heb namelijk voor het zelfde geld nu OMP -40 veren en lange gele koni’s bij elkaar weten te zoeken :angel
24 februari 2011 om 18:37 #17817515Ruud bedankt voor de chroomringen, zijn vandaag binnengekomen.
Moet zeggen dat ik toch niet echt aan de Varajet kan wennen.
Je moet bij koude motor echt oppassen dat je het gas niet te hard intrapt want hij verzuipt meteen.
Geef mij maar een handmatige choke !24 februari 2011 om 20:47 #17817516[rquote=1876891&tid=142729&author=ginoceros]Ruud bedankt voor de chroomringen, zijn vandaag binnengekomen.
Moet zeggen dat ik toch niet echt aan de Varajet kan wennen.
Je moet bij koude motor echt oppassen dat je het gas niet te hard intrapt want hij verzuipt meteen.
Geef mij maar een handmatige choke ![/rquote]Tja, kwestie van wennen. Je moet inderdaad geen haast hebben, maargoed dat went.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.