Forumindex › Forums › Modellen › Astra › mijn astra station en de garage ( hij is weer klaar )
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 augustus 2011 om 19:56 #17794447
zal wel bij het oliefilter lekken, hebben ze het oliefilterhuis aan barrels gedraait.
heb dit al met een Astra-G Coupe Z18XE 2002 gehad.
Z18XE is een Opel smallblock, die zijn gevoelig voor olieverbruik, meestal komt het doordat de kop er een keer is afgeweest ivm gesprongen Driem.
of door martelen van de 1e bestuurder (meestal lease).
Ik hoop wel dat ze ook een bobine op het blok van de nieuwe motor erbij hebben gekregen, daarin zit namelijk de storing motorlampje / TC of ESP lampje.
Willem
5 augustus 2011 om 20:10 #17794448Ze hebben 150 km proef gereden met het nieuwe blok ( ook omdat ik gevraagd had het blok goed te testen ) .
Ze hebben de thermostaat en distributie + waterpomp nog vervangen omdat het blok hier aan toe was . de lekkage betrefd koelvloeistof , dus nu is even de vraag of ze de boel voor of na het testrijden hebben vervangen en dat zou de lekkage kunnen verklaren .
ik ben met de transporteur mee gereden omdat de auto ‘s middags pas opgehaald werd en ik dus een leenauto nodig had en ik werd naar huis gestuurd in een nieuwe meriva 1.4 turbo van 4 maanden oud :angel
De reden dat er een ander blok in gekomen is : 3/4 liter olie op 1000 km verbruik geeft aan dat er inwendige slijtage opgetreden is . het zouden de zuigerveren kunnen zijn , de kleppen , de klepgeleiders ga zo maar door . Onderzoek en vervangen van dit alles zou gigantisch in de papieren gaan lopen en dat zou bijna uitdraaien op een motorrevisie . Reken dan de manuren nog eens die in dit garantieklusje gestoken zouden zijn , dan heb je het over 3000 – 4000 euro schade voor de garage . Nu hebben ze een kaal blok gezocht met minder kilometers zonder bak enz. voor reken een 1000 – 1500 euro en inbouw is door een ander bedrijf gedaan voor zegge 800 euro , dan zijn ze voor 1800 – 2300 euro klaar .
Ik ben zelf zeer te spreken over de service in ieder geval , er wordt goed geluisterd naar mijn verhaal en er wordt ook echt wat aan gedaan en je wordt niet met een kluitje het riet ingestuurd van : sorry meneer olieverbruik hoort bij dit blok ofzo .
Wim : storing traction control werd veroorzaakt door een storing motorkoppel is mij verteld . klinkt jou dit bekend in de oren ??
5 augustus 2011 om 20:18 #17794449en storing gereduceerd motorkoppel (of gewoon noodloop zo kun je het ook noemen) word door storing overslaan cilinder nr# / overslaan diversen cilinders veroorzaak, welke MEESTAL door een kapotte bobine brug word veroorzaakt.
bij storing gereduceerd motor koppel word door sommige OPEL dealers de gasklep (electrich) vervangen, maar dat is dan tevergeefs 700 euro uitgegeven, omdat de storing dan weer direct terug komt, dan word de gaspedaal sensor vervangen, en dat werkt al evenmin.
de dealer kijkt helaas niet verder dan haar neus lang is.
want wim knalt er dan een nieuwe bobine brug op (mijn prijs rond de 160 euro) en 10 minuten werk, probleem opgelost.
Willem
10 augustus 2011 om 10:32 #17794450Ik heb de auto weer terug . bleek dat er een slang naar de radiateur gescheurd was .
De auto rijd als vanouds ( al moet ik zeggen dat het wel even moest wennen weer na een week astra H en een weekend meriva B ) en ik heb zelf het gevoel dat in dit blok meer pit zit dan in het oude versleten blok .
Ze hebben bij de garage de slang vervangen en daarna de motorruimte laten schoon maken en tevens is de dempingsmat tegen de motorkap vervangen omdat deze vol koelvloeistof zat .
Al met al ben ik zeer te spreken over de service die mij verleend is ondanks de ellende die mij ( en natuurlijk ook de dealer ) overkomen is met deze auto .
Ik heb 6 maanden garantie op de motor gekregen , dus de komende 6 maanden ben ik nog gedekt , mocht dit blok ook een olieslurper zijn :jerry
30 augustus 2011 om 14:03 #17794451auto staat weer bij de dealer :cry
lampjes gingen weer branden zaterdag en vandaag zijn ze tot de ontdekking gekomen dat het stuurapparaat van de traction control en abs voor de storing zorgt en dat deze vervangen / gerepareerd moet worden :???:
ik zit buiten de garantie nu , maar heb de storing meerdere malen binnen garantie termijn gemeld , dus lijkt mij dat de kosten voor de dealer zijn toch ???
30 augustus 2011 om 20:32 #17794452morgenmiddag heb ik een afspraak bij de dealer om wederom een leenauto op te halen .
Tevens wil ik dan met de verkoper om de tafel hoe nu verder met deze auto :???:
Ik ben om heel eerlijk te zijn deze auto best wel beu en hoe meer ik er over na denk des te meer vragen gaan er rijzen .
– waarom waren ze zo abrupt met een nieuwe motor ( was misschien olieverbruik al bekend ?? )
– waarom hebben ze deze conclusie niet eerder getroffen , maar pas na de 5 de keer uitlezen en uitgerekend buiten de garantie periode ??
Ik heb alleen geen idee wat mijn rechten zijn wat betrefd het terug eisen van het aankoopbedrag , aangezien de auto niet voldoet aan de wensen die je mag verwachten van een auto bij een merkdealer vandaan die ook altijd het onderhoud aan de betreffende auto heeft uitgevoerd .
Misschien iemand hier die mij daar duidelijk in kan geven ???
31 augustus 2011 om 19:13 #17794453vanmiddag bij de auto geweest . stuurapparaat is inmiddels opgestuurd voor reperatie en de kosten zijn volledig door de dealer op zich genomen , omdat ik de storing al meerdere malen binnen garantie periode gemeld heb .
Tevens overleg gehad over de auto en ik blijf hem rijden , maar wel afgesproken dat wanneer er weer een abnormaal mankement aan het licht komt ik de auto terug mag brengen en dan gaan we overleggen over reperatie of we kijken voor een andere auto .
Ik heb nu een corsa D cosmo 1.4 16V van maart 2011 op de oprit staan als leenauto , niet veel ruimte maar altijd beter dan mijn eigen corsa .
1 september 2011 om 00:59 #17794454Corsa D is een fijne car! we hebben er zelf ook eentje bij de deur staan een 1.3 CDTI Ecoflex en dat gaat als de brandweer :D
1 september 2011 om 14:42 #17794455wat een ellende heb je allemaal met dat ding :???:
kun je zien dat bij een dealer kopen toch niet altijd beter ishopen dat hij na deze reparatie goed blijft :shock:
1 september 2011 om 15:57 #17794456@bjornspiering wrote:
Corsa D is een fijne car! we hebben er zelf ook eentje bij de deur staan een 1.3 CDTI Ecoflex en dat gaat als de brandweer :D
auto rijd idd wel fijn , maar ja als je een station koopt vanwege gezinsuitbreiding , dan is zo’n corsa best wel erg klein en krijg ik de buggy er met geen mogelijkheid in natuurlijk :angel
1 september 2011 om 16:03 #17794457@Tallie_GTI wrote:
wat een ellende heb je allemaal met dat ding :???:
kun je zien dat bij een dealer kopen toch niet altijd beter ishopen dat hij na deze reparatie goed blijft :shock:
Ik ben gelukkig niet de enige die baalt als een stekker van al die ellende ;)
zat gister met de verkoper , werkplaatschef en iemand van de directie om tafel en ik zag alleen maar gezichten als oorwurmen .
Ik ben al lang blij dat dit betaald wordt , want ik heb gezien wat zo’n stuurapparaat kost en dan had het volgende week hier bij het dorpsfeest geen bier drinken geweest , maar water :angel
Als het goed is kan ik de auto dinsdag of woensdag ophalen en dan hebben de dealer en ik weer garantie op de reperatie van het stuurapparaat . Dat opgeteld bij het half jaar garantie wat ik op de nieuwe motor heb gekregen dan zit ik voorlopig nog even in de garantie :hmmz :angel
2 september 2011 om 00:26 #17794458hahaha ja dat is waar!
maar goed als je de kinderen al groot hebt is een corsa D in ideale aankoop naar mijn weten, al ben ik zelf liever van de antara insignia astra vectra. hou meer van de grotere auto’s2 september 2011 om 21:25 #17794459@bjornspiering wrote:
Corsa D is een fijne car! we hebben er zelf ook eentje bij de deur staan een 1.3 CDTI Ecoflex en dat gaat als de brandweer :D
totdat de EGR en het roetfilter vol zitten lopen ze best lekker ja..
8 september 2011 om 20:42 #17794460vandaag bij de dealer geweest omdat ik mijn astra al meer dan een week kwijt ben .
vorige week is mijn stuurapparaat voor abs en traction control gedomonteerd en opgestuurd voor reperatie ( routine klus volgens het reperatie bedrijf , was namelijk het zoveelste stuurapparaat uit een astra die ze onder handen kregen met dezelfde storing ).
Gister is het stuurapparaat bij de dealer terug bezorgd met een begeleidende brief dat het stuurapparaat niet te repareren was .
De dealer is nu met spoed op zoek naar een ander stuurapparaat , dus ben mijn auto nog wel kwijt tot volgende week :???:
Ik weet dat de dealer zijn uiterste best doet en dat het mij niks kost , maar ja je gaat er nu wel flink van balen :( :(
9 september 2011 om 17:47 #17794461Jezus, wat balen!
Maar gelukkig een erg meelevende dealer.
20 september 2011 om 20:13 #17794462whoei , morgen eindelijk mijn astra weer ophalen na 3 weken :???:
week 1 stuurapparaat opgestuurd voor reperatie ,
week 1-2 kon niet gerepareerd , dus dealer op zoek naar goede gebruikte
week 2 ,zoektocht niet geslaagd dus midden week 2 een nieuwe besteld
week 2 eind week 2 nog geen stuurapparaat binnen
week 3 stuurapparaat is binnen en gemonteerd
morgen gaan ze uitgebreid de auto testen en dan moet ie om 16.00 uur klaar staan :roll:
20 september 2011 om 20:40 #17794463Zou mooi zijn duurt inmiddels lang zat zo.
Erwin
23 april 2012 om 10:50 #17794464laat ik weer eens een oud topic naar boven halen en updaten :angel
dinsdag 1 mei heb ik wederom een afspraak staan bij de opel dealer voor mijn astra .
wat is er aan de hand hoor ik jullie denken …..
Nou de storingen zijn allemaal weer terug na een goede 7 maanden zonder problemen gereden te hebben :swear :swear
Astra gaat aan de hartbewaking en wordt met behulp van technische mensen van opel nederland compleet uitgelezen en de gehele historie vanaf 2003 wordt geprobeerd te achter halen ( auto komt niet bij deze dealer vandaan , dus ze willen nu de complete historie weten . )
vermoedelijk is het stuurapparaat die er nieuw in gekomen is de boosdoener en moet deze wederom vervangen worden ( dit is dan weer onder fabrieksgarantie , dus niet voor mij ) .
Krijg wederom kosteloos een leenauto te gebruiken , dus maar weer afwachten wat voor auto we nu weer mogen testen :angel
23 april 2012 om 12:45 #17794465pfffff dat is niet leuk meer. Dit is nu de reden waarom ik mijn astra g 2.0 16V Diesel 5-deurs niet durf om te ruilen voor een benzine astra. Mijn diesel heb ik inmiddels 5 jaar met zelf meer dan 100.000KM gereden zonder dure reparaties tot nu toe. Maar ben bang
als ik mijn auto omruil voor een benzine dat ik ook dit soort dingen ga meemaken heb ik in het verleden ook helaas meegemaakt.Heel veel succes ermee.
23 april 2012 om 15:03 #17794466je hebt zo langzamerhand meer kilometers in leen auto’s gereden dan in je eigen.
zou hier ook niet echt vrolijk van worden
maar wel goe d van de dealer om alles zonder kosten voor jezelf te repareren.23 april 2012 om 15:35 #17794467Nou heb het hele verhaal gelezen, balen zeg ik hoop dat het nu goed gaat komen. Dealer is wel goed bezig.
23 april 2012 om 15:43 #17794468@Dolby wrote:
pfffff dat is niet leuk meer. Dit is nu de reden waarom ik mijn astra g 2.0 16V Diesel 5-deurs niet durf om te ruilen voor een benzine astra. Mijn diesel heb ik inmiddels 5 jaar met zelf meer dan 100.000KM gereden zonder dure reparaties tot nu toe. Maar ben bang
als ik mijn auto omruil voor een benzine dat ik ook dit soort dingen ga meemaken heb ik in het verleden ook helaas meegemaakt.Heel veel succes ermee.
je moet echt beetje geluk hebben denk ik. ik trof het met mijn vorige astra ook niet echt. ecu stuk, maar toch in 2en half jaar tijd 75.000km mee gereden zonder problemen. alleen normaal onderhoud :thumb
23 april 2012 om 20:23 #17794469@opelgteetje wrote:
je hebt zo langzamerhand meer kilometers in leen auto’s gereden dan in je eigen.
zou hier ook niet echt vrolijk van worden
maar wel goe d van de dealer om alles zonder kosten voor jezelf te repareren.Heb de astra toch ook nog flink gebruikt nog ondanks de ellende en de leenauto’s ;)
sinds vorig jaar februari staat er 23.000 km extra op de klok .
2 mei 2012 om 13:21 #17794470heb de astra terug , maar helaas zonder het gewenste resultaat :( :(
geen storing te vinden :swear :swear ( enige twijfel bij de heren over de ECU en werking hiervan )
begin dat zwarte #^%$&^)%$ ding hier op de oprit steeds minder lief te vinden .
wachten maar weer op het lampje en dan met brandende lampjes weer heen :hmmz
31 oktober 2012 om 23:05 #17794471laten we dit topic weer eens nieuw leven in blazen :oops:
sinds mei enkele keren de inmiddels bekende lampjes aan gehad op het dashboard en telkens niks terug te vinden kwa storingen . Dus op een gegeven moment ga je toch echt denken dat het tussen de oren zit .
Naar mijn idee was er toch wel degelijk wat aan de hand , maar ja wat als de computer geen fouten aan geeft :???:
Voor mijn gevoel zat er een fout in de regelunit die vervangen was , want bij doorslippen van de wielen ging het lampje wel knipperen van de traction control , maar naar mijn idee greep de traction control niet in ( geen signaal dus naar de abs pomp ) . Want ja hoe is het mogelijk dat ik met een auto met traction control tot in de 3de versnelling zwarte strepen kan trekken terwijl het traction control lampje vrolijk knippert op het dashboard ????
dus maar weer naar de garage en een monteur laten rijden , maar die kreeg hem niet aan het slippen ( heb ook maar eerlijk gezegd dat ie niet goed zijn best heeft gedaan dan :angel ) .
enigste oplossing was de auto een dag bij de dealer achterlaten voor een grondig onderzoek en die dag was vandaag , dus vanmorgen de astra gebracht en heb gewoon gezegd , auto ziet er toch al uit als een beest , zet hem eens op het gras en probeer de traction control maar uit , smeriger kan de auto toch niet worden en ik ben het gezeik een beetje beu .
vanmiddag de auto opgehaald en welke diagnose kwam er aan het licht ……..
De ABS regel-unit die er vorig jaar nieuw in gekomen is blijkt niet in orde te zijn en krijgt geen goede signalen van de traction control en moet dus wederom vervangen worden .
grootste opluchting bij mij was dat het dus niet tussen mijn oren zat , maar dat er daadwerkelijk echt iets aan hand is ( alweer :???: )
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.