Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Mijn astra, hij is verkocht en wordt opgeknapt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2009 om 05:40 #17398700
jah idd, maar heb al een kadett gsi 16v staan en die gaat niet weg. Na al die ellende dat ik met die astra gehad heb ben ik blij als ie weg is.
Misschien dat er mensen interesse in de onderdelen hebben. Bumpers zijn eventueel al gereserveerd, maar ben aan het overwegen om hem toch in onderdelen te gaan verkopen, maar dat hangt af van de animo hiervoor.25 maart 2009 om 11:02 #17398701ja daar heb je gelijk als je er al zoveel problemen mee gehad heb is het ook niet meer prettig om erin te rijden.
denk dat ie in onderdelen meer opleverd als dat je hem zo verkoopt.
wel zonde is een mooie wagen
28 maart 2009 om 07:51 #17398702Ja heb besloten om hem in onderdelen te verkopen, vind het erg zonde, want de carrosserie is echt helemaal niks mis. Nieuwe veerschotels en alles. Eerg zonde dat ie op de hoop komt. maar ja zo wil niemand hem hebben. Dus als iemand wat nodig heeft, roept u maar.
30 maart 2009 om 18:36 #17398703origineel gepost door hendrik1986
Hallo, dat verhaal over die spiegels..
ik kan het mss verklaren, zelf heb ik een astra van september 1994.
maar modeljaar 1995.(f2)..dus “nieuwe spiegels’ en die zwarte baan tussen de achterlichten (heb een hatchback)wie wil nou niet in september 94′ al model 95′ rijden…
het kan zijn dat ze op een bepaald moment de f1 opgefrist hebben met grille en lichten maar de spiegels later gedaan hebben.. want officieel is f2 vanaf modeljaar 1995 die alwel eind 1994 verkocht werd… :)bij opel loopt het modeljaar van september tot augustus:
voorbeelden: .
van september 1993 tot augustus 1994 is modeljaar 1994van september 1996 tot augustus 1997 is modeljaar 1997
het modeljaar begint dus in het voorgaande jaar.
9 april 2009 om 10:40 #17398704Wel, hier de “gelukkige”nieuwe eigenaar van de astra
Het idee wordt het isuzi blok over te bouwen uit mijn andere astra van 95, helaas geen turbo maar het mindere vermogen valt te verwaarlozen het was toch al geen kanon.
Mijn oude astra is/was perfect, geen spatje roest nieuwe apk, totdat aflgelopen weekend vandalen hem in de brand staken.
Was er snel bij, auto rijdt nog wel maar heeft wel ander kleurtje gekregen dan grijs. beetje bruin zeg maar. raam knapte net op het moment dat ik hem bluste(met poeder, ja is agresief weet ik) maar onder de kap en interieur nog helemaal goed, geen brandlucht.
echter dak motorkap en zijschermen zijn nu bruin, grill is naar de hemel bumper ook, koplampen plastic gesmolten dus niet meer in het midden.Dus opknappen werd me te duur, maar een goed blok, en zie alhier een astra met kapot blok waar de carroserie helemaal aangepakt is. dus dit is een goede oplossing voor mij.
Hoop dat alles zo overgebouwd kan worden en dat de uitlaat past……
Reacties en tips altijd welkom.
greets9 april 2009 om 19:40 #17398705http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=102985
Lees deze topic, ik heb ook een DTL, en ik wouw ook graag een isuzu blok inbouwen.
De meeste zeggen dat het teveel werk is en teduur is met ombouwen.
9 april 2009 om 22:58 #17398706Hey
Ik heb dus werkende donor staan he, waar alles werkend inzit, tevens als ik de werkplaatshandboeken raadpleeg is het een kwestie van een halve dag, het wisselen van het blok afgezien alle aansluitingen dan he,
Ik verwacht alleen problemen met de uitlaat(heb nu een hatchbak en de nieuwe is station) motorsteunen zijn hetzelfde eveneens de versnellingsbak, voor de rest is het geen probleem lijkt het me, mijn plan is het paasweekend alles om te gooien, mits me planning klopt.
greets
10 april 2009 om 07:45 #17398707allereerst.. welkom hier. enne succes ermee he.
enne we willen wel foto’s zien.
10 april 2009 om 13:06 #17398708Nouw ik ga duimen voor je als het je lukt met de ombouw, met de versnellingsbak weet ik ook niet zo zeker.
Zet de 2 auto’s naast elkaar met de kap open, en dan ga je eens de vershillen zoeken van onder de auto’s en van binnen van de motorruimten.
Als het jouw lukt, dan ga ik het nog als doen een tds motor inbouwen.
Succes en ja probeer foto’s ervan temaken hoe je ombouw gaat doen:thumbup:D
Mvg
10 april 2009 om 19:42 #17398709Morgen (zaterdag) wordt ie opgehaald, ben ook erg benieuwd naar de vorderingen straks. Ben in ieder geval blij dat ie niet op de grote hoop komt. Dat zou echt zonde geweest zijn voor deze carrosserie
10 april 2009 om 20:41 #17398710fotos volgen snel,
(ps hoe voeg ik hier foto’s toe?)greets
10 april 2009 om 21:05 #17398711origineel gepost door Blackbull
oke toch even een paar fotootjes dan van bij de dealer :vertag
Morgen die wieldoppen er eerst maar eens afhalen:o Ga em ook even nakijken en tankdopje gelijk spuiten, maak morgen wel weer nieuwe fotootjes
Iemand nog die standaard astra wieldoppen liggen voor niks?:jerryHeey,
Ik wil niet lomp doen ofzo, jullie hebben het over dat deze astra een goed carrosserie heeft???
Nouw als ik goed naar die 2de foto kijkt van de auto van rechtsachter, zie ik toch roest zitten op de wielkast rand:hmmz:hmmz
Foto’s, kom ik ook niet zo goed wijs uit om hier foto’s teplaatsen.
Grts
11 april 2009 om 08:08 #17398712:hmmz bedoel je achter het achterwiel, das volgens mij vuil, en da zou knap zijn want das een bumper van kunststof.
11 april 2009 om 10:49 #17398713nee niet de bumper een bumper kan niet roesten eah:P
Ik bedoel de rand van de wielkast, de rand wat achter de achterdeur zit.
Volgens mij is dat echt roest hoor, want meerdere astra station’s roesten op die plek.11 april 2009 om 19:32 #17398714ja klopt, plekje van een paar cm, das het enige plekje op de hele auto, dus een goede carrosserie idd. Als er een plekje zit betekent niet gelijk dat alles slecht is:hmmz het is en blijft een opel uit 95:sleeping
11 april 2009 om 20:05 #17398715Auto staat nu bij mij in de garage, gelijk aan begonnen. ( ja helaas toch de grill gesloopt, bleek toch al half afgebroken te zijn) gelijk aan begonnen, jammer dat het rapport weg was, was was de schade eigenlijk? lagerschade krukas of drijfstanglagers?
dynamo is er al af
startmotor er al af,
versnellingsbak ligt al los motorsteun(en) al los,
morgen oude blok eruit, donor ook al vast voorbereiden zodat maandag het andere blok erin gaatslepen ging trouwens perfect!
ps roestplek is idd rotplek maar is klein plekje, de wielkastranden verder zijn perfect. geen verdere roest of blaasjes
11 april 2009 om 20:08 #17398716owja gelijk iets opgemerkt,
vind het vreemd dat de oliekoeler is afgeblindt, dit aan het vuil te zien al lang geleden is gedaan, en de slangen op het oliefilter huis zijn aan elkaar gelust.
12 april 2009 om 10:45 #17398717inderdaad, astra van me pa wat ook van 95 is begingt ook teroesten.
Ik zal dat plekje wel aan pakten als ik jouw was, anders blijft het groeien.
Wel foto’s blijven maken eah:thumbup:P
Ben benieuwd maandag als de andere blok erin ligt.
Hoeveel km heeft die tds blok gelopen?
12 april 2009 om 20:24 #17398718Slepen ging goed? Had je de electronica nog getest?
Goed om te horen dat het allemaal wel wilt vlotten. Als ik het schade rapport weer boven water krijg zal ik hem wel even nasturen. Zodra je foto’s hebt mag je ze wel mailen naar me dan zet ik ze wel even online12 april 2009 om 20:34 #17398719Ik ben zo benieuwd of alles lukt:D en kan niet wachten op die foto’s:wub
12 april 2009 om 21:12 #17398720vandaag alleen met de remmen bezig geweest…. nou er is dan 4000 euries aan verspijkert, echter niet aan de remmen, die zijn gewoon bagger, minimale dikte zaten de schrijven nog de helft onder. tevens waren ze zo verrot dat tijdens demontage er stukken uitbraken in het remvlak……
dit houdt alles een dag op, aangezien hij voor het in en uitbouwen van de motor werkenden remmen moet hebben.dinsdag eerste mogelijkheid voor remmen te kopen(hopend dat ze hem op voorraad hebben)
13 april 2009 om 13:56 #17398721nee klopt, remmen was niks aan gedaan. Waren ze van je eigen astra ook niet goed genoeg dan? Hopen dat je het allemaal op tijd redt dan…
13 april 2009 om 22:02 #17398722Heb je inmiddels het schema voor de radio al? Ik heb ook een Astra F uit ’95. Bij mij zat ook een wirwar van draden, stekker was er afgeknipt. Ik heb toen bij de Opel Dealer een kopie van het schema gehad en daarmee m’n radio aangesloten.
Als je wilt kan ik ‘m scannen voor je en even e-mailen.15 april 2009 om 19:40 #17398723Hoe gaat het met de ombouw ?:D
15 april 2009 om 20:51 #17398724Hey
Gister avond oude onderblok eruit gehesen, uiteraard niet zo makkelijk als in de boeken staat,
Oliefilter, oliekoelslangen , ook nog gedemonteerd, 3 kwartier erover gedaan
bij de donor auto ook al alles voorberijd, dus een geheel blok, (hier ook oliefilter verwijderd) ook 3 kwartier
Tip, demonteer bij dit soort grappen ook de poellie van de stuurbekrachtiging/ dynamo, dit was net de ruimte die ik tekort kwam, en scheelt een hoop opgestroopte lak.En als laatste blok inbouwen, 3 kwartier werk, niet echt problemen tegengekomen alleen krik onder de bak gezet om de inbouwhoek van ongeveer 30 graden te halen.
Helaas geen fotos van, was even doorbijten, en alles snel snel gedaan
Vandaag. om 8 uur begonnen, en met wat kleine tegenslagen om 1500 gestopt, tegenslag was dat de auto even massa trok via de koppelingskabel waardoor de auto even vlam vatte, echter door cordaat optreden snel de accupool losgetroken en de vlammen uitgeblazen….
En helaas nieuwe achterdemper moeten halen, de donor demper bleek geheel recht te zijn, en die ik nodig had had een kleine knik in de buis.Wel vanavond de auto aangesleept. starten wou niet.
Bij 1500 toeren sloeg hij aan, en reed perfect.
Toen kwam er een probleemZodra ik auto uitzet, kan ik hem niet meer starten(ook niet bij warme motor) en met aanslepen pas bij 1500 toeren slaat hij aan. Dan kan ik rijden wat ik wil.
Kan dus geen lucht meer in brandstof zijn die is er nu wel uit,
Wat kan het zijn?? Brandstoffilter verstopt of anders toevoer/retour leiding???
Morgen gelijk apk dus moet het morgenvroeg maar even snel oplossen… grrr -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.