Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Mijn astra, hij is verkocht en wordt opgeknapt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 april 2008 om 20:49 #17398650
jawel kan zeker wel.
Slechte brandstof aanvoer geeft meetal licht kleurige rook (blauw), en haperen bij aanslaan (af willen slaan)
Versleten gloeiers: Dikke grijze rook (veel brandstof ingespoten voor hij aanslaat) bij aanslaan en daarna kan hij lichtblauw gaan roken, en loopt hij even onregelmatig.
Willem
23 april 2008 om 06:39 #17398651ga der vanmiddag wel weer mee naar de garage….
In ieder geval bedankt maar weer:thumbup28 april 2008 om 17:35 #17398652Vandaag zijn dus de gloeispiralen vervagen en het starte gaat iets soepeler en het roken is een stuk minder. Ik heb nu wel dat sinds een week dat het blokt heel erg tikt en hij houd soms in. Ook is ie niet vooruit te brande, hij is nooit snel geweest maar voor mijn gevoel gaat het nu wel heel langzaam allemaal. Er zit verse olie van de opeldealer in maar het tikken is uit het niets gekomen. Ik word gek:sleeping
28 april 2008 om 18:15 #17398653is er wel de goeie olie ingegaan?
28 april 2008 om 19:37 #17398654ga ik wel vanuit bij de opel dealer, 10w40 volgends mij. Die oude olie zat er al jaren in dus zal ook wel dikker zijn geweest
30 april 2008 om 22:50 #17398655het probleem is dus nog steeds niet verholpen door de nieuwe gloeibougies, dinsdag gaat ie weer naar de garage, word er ook gelijk naar de tikkende motor gekeken. Heb em nu 3 weken, hij heeft tot nu toe meer bij de garage gestaan dan bij huis, en voor het geld wat er in deze auto zit had ik uiteindelijk een astra g station kunnen kopen. ben er ook goed ziek van. Hopen dat t nu een keer klaar is dit geouwehoer:swear
6 mei 2008 om 21:14 #17398656We hebben de astra maandag avond bij de opel dealer weer neergezet. Vandaag belde ze doodleuk op met de mededeling dat mijn motor was overleden:wtf Waarschijnlijk de zuigers/zuigveren enz, maar dat konden ze pas zien als ze em helemaal loshalen. Ik snap dat niet, hebben ze de kop eraf gehaald voor een koprevisie en 2 weken later is mijn motor overleden. Hadden ze dat niet kunnen zien toen?:swear Nu gaan we op de sloop maar een ander onderblok halen, hij staat nu in een garage box en ga tijdelijk de gsi weer in elkaar zetten en daar mee rijden… Heb even genoeg van die astra:argue
6 mei 2008 om 21:50 #17398657mooi klote voor je……..
6 mei 2008 om 21:51 #17398658Kan je die garage niet aansprakelijk stellen:wtf,je hebt toch garantie:vertag
6 mei 2008 om 21:54 #17398659ik weet niet of ik hier wat mee kan, ze zeiden: toen ie hier weg ging was ie nog goed… Wel raar, eerst stop ik er 3500 euro in bij de dealer (want je zou toch denken dat het niet beter kan dan de opel dealer) en dan krijgen we dit. Ik kan altijd even contact opnemen met opel nederland of ze niet inderdaad eerst ook naar de staat van de cilinderwanden moeten kijken voordat ze beginnen aan een koprevisie. Het moet natuurlijk wel lonend zijn om zoiets te doen, nu kan het hele zooitje er weer af…
6 mei 2008 om 21:57 #17398660OPEL DIESEL 17D X17DTL:
Klacht: Slecht starten:
Probleem veel voorkomend: Versleten klepgeleiders.
Deze zijn een 75.000km bij onze kadett diesel vervangen.
sindsdien loopt ie weer als een zonnetje
Onze revisie specialist zei dat dit VEEL voorkomt bij de OPEL 1.7D en 1.7TD motoren
Willem
6 mei 2008 om 22:00 #17398661is dit iets wat ze hadden kunnen zien met de koprevisie? Hij tikt enorm idd en hij rookt ontzettend.
7 mei 2008 om 08:55 #17398662phoe.. het zit je ook echt niet mee he… succes ermee joh
7 mei 2008 om 16:04 #17398663Dit hadden ze kunnen controleren bij de koprevisie inderdaad.
Dat was bij ons ook.
De reviseur belde ons op om te zeggen dat de kleppen veel ruimte in de geleiders hadden.
en dat hierdoor compressie verlies optreed waardoor het vermogen terugneemt, en de motor moeilijk aanslaat.
De motor kan hierdoor ook gaan tikken.
Willem
7 mei 2008 om 17:42 #17398664ok, bedankt voor de reacties. Ik zal wel even contact opnemen moet opel nederland, misschien dat ze me op een of andere manier tegemoet kunnen komen.
9 mei 2008 om 19:11 #17398665van de opel en de bovag kan ik niks verwachten. Er zitten kleine metaalsplinters in mijn olie dus het is echt gewoon einde verhaal. Het blok moet dus vervangen worden dus we gaan weer op zoek naar een x1.7dtl. Welke blokken passen er nog meer zonder aanpassingen in mijn astra aan dieselmotoren?
9 mei 2008 om 20:56 #17398666is dat eentje met de dynamo aan de voorkant, en de turbo er net naast ?(isusu), zo ja, moet je maar een bellen, ik heb een astra station staan, met zo een motor, loopt goed, misschien kunnen we zaken doen, astra heeft ook nog apk, dus bel morgen maar eens, als je het telefoonnummer wilt, u2u
Gert9 mei 2008 om 21:26 #17398667Ik leef met je mee, ik heb ook zo’n motor zien kapot gaan.
1x trilde hij onderweg. Pook trilde nogal, ik langs de kant. Motor uit, en natuurlijk niks te zien onder de kap. Toch maar opnieuw gestart en helemaal weg was het trillen. Naar de garage geweest, maar toen knorde hij alweer normaal..
Kleine week later op de snelweg (rustig 100 km/h in de 5) zakt het vermogen helemaal weg. Of hij nou weer zo trilde weet ik niet eens meer. Ik was druk bezig om veilig 3 banen naar rechts te gaan (ik was net bijna een vrachtwagen voorbij :s ). Ik heb nog 1x de koppeling laten opkomen als automatisme om te kijken of hij weer ging lopen (achteraf misschien schadelijk..).Op laten halen door de garage, die haalt hem open, tuimelaars? gebroken(of iets in die geest)? Hij zei al dat hij niet helemaal snapte waarom dat was, maar hij ging ze vervangen. Later bij het warmdraaien na vervangen is er een drijfstang afgeknapt (vastloper?). Leuk gat voor in het blok en einde Opel diesels voor mij :).
Toen kwam hij er ook mee dat het een zwak diesel blok was van Opel(bij verkoop was het natuurlijk een perfect wagentje). Oude diesel waar ze maar een turbo op hadden gezet zonder teveel aanpassingen. En met moeite kon hij ergens een ruilmotor vinden waar kennelijk een hoofdprijs voor betaald mocht worden. Het doet natuurlijk extra pijn als je een maand of 3 daarvoor net de koppakking had laten vervangen… Hoe het één en ander met elkaar verbonden was of kon zijn wil ik niet meer weten. Ik heb er nog een redelijk goedkope Vectra aan overgehouden.
De Astra rijdt inmiddels wel weer (LG-PB-63 volgens mij). Hij had dan wel 250.000 op de teller staan, maar in principe verwacht je meer van een diesel. De auto werd me destijds mede door mijn ouders een beetje in de handen gedrukt. Ik vind een Vectra B gewoon veel mooier, dus moet misschien niet teveel klagen over de uiteindelijke uitkomst wat auto betreft :). Maar het heeft nog steeds veel geld gekost..Isuzu blokken zijn wel erg degelijk heb ik inmiddels wel gehoord (de 1.7TD’s). Maar ik zal toch niet meteen een 1.7dti uit die tijd aanraden.
De Vecta heb ik zonder gek onderhoud van 123.000 naar 210.000 weten te tillen. En hij gaat nog steeds heerlijk. Alleen is hij wel bezeten van de roestduivel. Het blijft wel Opel :). (de Astra had natuurlijk helemaal geen roest… maar daar heb ik nu niks meer aan)9 mei 2008 om 22:33 #17398668c20ne nemen
9 mei 2008 om 22:33 #17398669ik bel morgen even naar een bedrijf die een td heeft staan (is volgends mij van isuzu) even dat afwachten, ook even de vraag of die er zo in kan zonder aanpassing, komt ook uit een astra dus lijkt mij wel. Mocht het niks zijn, zou je me zowieso even de prijs voor het blok los of i.c.m. de auto willen u2uen en even foto’s mailen naar erik.landman@chello.nl
Alvast bedankt:thumbup10 mei 2008 om 13:17 #17398670zelfde motorcode past natuurlijk zowieso,
11 mei 2008 om 09:12 #17398671je kan met als je met bedrading motorsteunen radiateur+slangen luchtfilterbak+slangen en uitlaat een X17DT (1.7TDS isuzu motor met 82pk) kan vinden (op een sloop bijvoorbeeld) deze erin hangen.
Dit zijn zeer betrouwbare dieselmotortjes.
de meeste mensen die ik ken en zo,n motor in de astra hebben zijn al aan het 4de rondje op de teller bezig.
Willem
12 mei 2008 om 13:08 #17398672zondag een andere motor ophalen, het word een td van isuzu. Zal binnenkort foto’s plaatsen van de werkzaamheden… Even tot 10 tellen en er gewoon weer tegenaan gaan;) Hopen dat ie ook iets meer pit heeft straks:angel
Wat past er allemaal van mijn x1.7dtl op deze motor? Is de uitlaat, versnellingsbak en radiateur en alles hetzelfde, zou ik eventueel de riem, waterpomp en gloeispiralen over kunnen zetten?13 mei 2008 om 22:30 #17398673wat een kul die verkoper en die dealer van jou heeft je mooi bij de neus gehad :fy1:fy1
maar goed succes nog hoop dat je het lukt:jerry:jerry
13 mei 2008 om 22:44 #17398674De radiateur – uitlaat – koelslangen – turboslangen – luchtfilterbak – dynamo en starter zijn in ieder geval anders.
ik weet niet hoe het zit met de Belhouse van de bak.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.