Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Mijn astra, hij is verkocht en wordt opgeknapt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 april 2008 om 16:30 #17398625
het bedrijf waar ik hem vandaan heb zit in dongen, dus dat is hier niet in de buurt. Waar kom je zelf vandaan dan?
6 april 2008 om 17:18 #17398626hoi Blackbull kom zelf uit terborg
8 april 2008 om 20:11 #17398627origineel gepost door johani500driver
origineel gepost door -GUNS-C20XE
leuke auto, wel vreemd dat er oude type spiegels op zitten van voor ’94Bij mijn astra van 26 nov 94 is het precies het zelfde heb ik me zelf ook wel eens over verbaasd maar was toch echt orgineel
wat voor een cijfer staat er dan op de 10e positie van het chassis nummer?
4= 1994
5= 1995 (dan ook nieuwe type spiegels)p.s. vanaf 1995 roesten ze minder snel
8 april 2008 om 20:20 #17398628vanochtend is de astra naar de opel dealer gegaan voor de volgende werkzaamheden:
-Veerschotels achter vervangen
-Roestplekje op de wielrand (was een stukje uit ten hoogte van de dorpel) word weg gehaald
-Nieuwe schokbrekers achter
-Schakelmechanisme wordt in orde gemaakt (rubber vervangen en afstellen
-Het blok word gemaakt (koppakking/kop vervangen) olie lekkages verhelpen en uiteraard wordt de d-riem gelijk vervangen en nieuwe vloeistoffen.
-Lekkende ruitensproeier leiding vervangen
-draagarm rubbers vervangen
-Handrem wordt afgesteldDonderdag haal ik de velgen onder de gsi vandaan (staat toch geschorst), deze komen onder de astra en dan word ie gelijk uitgelijnd
Uitlaat word ook binnenkort vervangen, eerst even op zoek naar een leuk einddempertje. Ook ga ik alle lampjes van het dashboard vervangen en een temperatuursensortje erin zetten. Dan moet ie er weer tegenaan kunnen
8 april 2008 om 21:45 #17398629origineel gepost door -GUNS-C20XE
origineel gepost door johani500driver
origineel gepost door -GUNS-C20XE
wat voor een cijfer staat er dan op de 10e positie van het chassis nummer?
4= 1994
5= 1995 (dan ook nieuwe type spiegels)p.s. vanaf 1995 roesten ze minder snel
Van 01-’94 roesten ze minder (ook Astra-F1 dus)
Tot 05-’95 zijn ze dan ERG roestvast
Vanaf 05-’95 roesten de assies er weer lekker op los, alleen niet meer op dorpels en wielranden, maar langs raamrubbers en de kofferklep ed.Probleem van de veerschotels is nooit opgelost of gewijzigd.
Deze rotten dus door van alle Astra-F stationwagens, of ie nou van ’91 is of van ’98 maakt hierbij niet uit.
Willem
8 april 2008 om 21:51 #17398630die van mij is van jan. 95 en idd de dorpels en wielranden zijn keihard op dat plekje na wat nu bijgewerkt wordt. Hier zat ook sompige modder op dat plekje. In ieder geval blij als dit allemaal gerepareerd is, weet ik in ieder geval zeker dat ie weer goed is
8 april 2008 om 21:53 #17398631origineel gepost door mastah
hoi Blackbull kom zelf uit terborgIn terborg reed ik eerder altijd langs een huis waar vaak een kadett cabrio en een tigra (uitgebouwd) stonden, is een van die auto’s van jou?
9 april 2008 om 17:29 #17398632hoi Blackbull die zijn helaas niet van mij en valt het nog mee de reparatie kosten. het is te hopen dat je er nu een goede fijne auto aan hebt..
nvg marcel
9 april 2008 om 19:16 #17398633Ik hoor morgen wat het kost, ze zijn er 3 dagen aan kwijt dus alleen het uurloon zal al boven de 1000 euro bedragen. als het niet meer is. Vandaag was ie naar een revisiebedrijf gebracht om de kop te vlakken, de kop was gelukkig niet gescheurd dus dat scheelt alweer een hoop. Ik ben benieuwd morgen.
10 april 2008 om 15:41 #17398634hoi Blackbull het is te hopen dat het mee valt suc6..
grt marcel
10 april 2008 om 19:24 #17398635Ze hebben nog een extra dag nodig om alles voor elkaar te krijgen, ook vervangen ze gelijk de dashboard lampjes en de temperatuur sensor. Ik heb de velgen al onder mijn gsi (staat toch geschorst) vandaan gehaald en deze worden hopelijk morgen onder de astra geplaatst en dan laat ik hem meteen uitlijnen.
Deze velgen komen eronder, niet super speciaal maar beter dan die afgrijselijke doppen.10 april 2008 om 19:57 #17398636Ik ben ook alvast even aan het kijken voor een einddemper, ik ga het hier uit de buurt halen bij skg-carstyling (http://www.skg-carstyling.nl) Ik ben alleen aan het twijfelen of het een dubbele ronde uitlaat word of een ovale dtm einddemper. Iemand misschien plaatjes van beide onder een astra?
17 april 2008 om 08:44 #17398637We hebben em vrijdag terug gehad van de dealer en hij is weer als nieuw. (2 A4jes aan vervangen onderdelen) Behalve bovenstaande hebben ze ook de thermostaat, waterpomp en natuurlijk een onderhouds beurtje. Ik heb nog nooit zo’n droog opelblok uit 95 gezien:) Zaterdag zijn ook meteen bovenstaande velgen eronder gegaan en is de auto uitgelijnd. De tussendemper hebben ze bij de opel dealer al vervangen en heb vanmiddag om 14 uur een afspraak bij een bedrijf hier in de buurt die er een sport dempertje onder gaat zetten. Zal proberen vanmiddag mooie fotootjes te schieten.
17 april 2008 om 16:19 #17398638origineel gepost door wim-v6
-Koppakking lek/kop gescheurd: Gelijk Klepgelijders vervangen deze slijten hard
-Veerschotels achter rot: Blijft een kwaal van de Astra-F
-Schokbreker achter slecht: Slijtage
-Einddemper rot en vastgeroest aan de middendemper: Bijde vervangen
-Draagarm rubbers moeten vervangen worden: komt mindervaak voor eigenlijk
-Carterpan pakking lek: Bekend probleem van de opel diesel
-Slang achterruiten sproeier lekt: geknakt bij scharnierpunt
-In het schakelmechanisme moet een rubber vervangen worden: Slijtage
-Ruitenwisser achter slecht: slijtage
-Dashboardlampjes stuk: komt vaker voor bij oudere auto’s
-Handrem moet afgesteld worden: Is niet zo’n probleemWel weer jammer dat het zo moet lopen dan.
Willem
Draagarm rubbers draagarmrubbers vervangen is ook een kwaaltje van de astra f hoor! al veel gehoord hiervan.
en de handrem stellen moest ik ook maar die moeren zaten vastgeroest als een idioot. Moest ook een nieuwe handremkabel toen der tijd en heb ik om die moeren los te draaien het handremmechanisme voor een gedeelte over gedraaid! (geprobeerd met roestoplosser enz werkte niet)Gevolg is dat hier tegenwoordig geen losse onderelen meer van te krijgen zijn alleen een heel handremmechanisme wat iets van 120 euro kost:S was k niet blij mee! dacht namelijk ook ff bijstellen en klaar!
maar goed hoop dat je dit niet gebeurt:P
Veel plezier met je nieuwe astra!groeten Twan
17 april 2008 om 16:42 #17398639Tja ik heb NOG NOOIT een draagarmrubber vervangen.
Zelfs niet bij kmstanden van meer dan 250.000km.
Maar het kan inderdaad slijten, dus zal het ook wel voorkomen.
Dat is overigens geen kwaaltje maar een slijtage onderdeel.
Willem
17 april 2008 om 17:21 #17398640jah okeej maar ik heb genoeg astra fjes gezien die hier last van hadden. Dit ligt natuurlijk ook aan de rijstijl:P mjah gsitjes hebben er wel veel daar last van. Okeej geen kwaaltje maar je ziet het wel vaker. Is toch een soort slijtage jaa. Daar geef ik je gelijk in wim-v6!
groeten Twan17 april 2008 om 18:44 #17398641Nieuw probleem:swear, je denkt dat het nu niet meer fout kan gaan maar dus toch….
Het volgende, met een koude motor (voorgloeien en alles) start ie perfect, maar als ie warm is dus niet hoeft voor te gloeien draait de startmotor (alsof de accu leeg is) heel langzaam rond en begint ie te roken. Wacht je even en laat je hem weer afkoelen start ie weer perfect… Waar moet ik het zoeken?:wtf
17 april 2008 om 18:46 #17398642Massakabel aanleggen van de – pool van de accu naar de motor.
Willem
17 april 2008 om 18:59 #17398643Waar kan ik hem op de motor het beste aansluiten? Ben vandaag wel met de radio bezig geweest, maar dat kan daar toch niet mee te maken hebben? Dat zit op een andere groep dacht ik zo (bij de binnenverlichting) Hoe kan dat van de 1 op de andere dag dan fout gaan vraag ik mij dan af, en waarom gaat het met een koude start wel goed? Alvast bedankt
19 april 2008 om 19:37 #17398644Gisterenmorgen startte die weer helemaal niet dus heb ik maar de wegenwacht gebeld en die heeft hem aangesleept, heb em gelijk naar de dealer gereden en het bleek dus dat de startmotor het begeven had:( domme pech weer dus. Hij is weer hersteld en moet binnenkort een afspraak maken voor de carterpanpakking in een roestplekje bijwerken aan de wielrand.
21 april 2008 om 12:05 #17398645gewoon je auto terug de showroom inknallen bij die autodealer:P
hoe kan het dat zulke verkopers niet aangepakt worden?
misschien een idee om slechte ervaringen met dealers en/of bedrijven in 1 topic te plaatsen zodat mensen weten waar ze wel en absoluut niet moeten zijn…
22 april 2008 om 19:48 #17398646Dat is een idee ja, denk dat dat een aardige waslijst word met al die handelaartjes!
Ik heb weer een nieuw probleem:swearSinds twee dagen rookt ie heel erg bij een koude motor en hij start alleen als ik gas bij geef (met een hoop rook), ik moet ook een paar seconde em op toeren houden anders slaat ie af. Kan dit met de gloeibougies te maken hebben? Is volgends mij een van de weinige dingen wat niet vervangen is aan het blok…
22 april 2008 om 20:20 #17398647dit heeft de bus van ons werk ook, dit is een fiat ducato. als je geen gas geeft bij het starten dan slaat ie ook af. het kan of je gloeier zijn. maar zou ook de regelaar voor diesel injectie kunnen zijn. dat hij denkt dat ie nog niet goed aan is ofzo.
22 april 2008 om 20:23 #17398648kan ook lucht in het brandstof systeem zijn.
rook is licht grijs / lichtblauw (parafine)
Loopt ook niet goed op 4 cilinders neem ik aan.
Zou nog wel eens de brandstof retourklep kunnen zijn, of een lekke ring van het brandstoffilter.
Willem
22 april 2008 om 20:25 #17398649rook is wel licht en hij haperd sporadisch eigenlijk hij rijd verder wel goed als ie eenmaal loopt alleen het roken is echt niet normaal op koude motor. Maar gloeibougies kan het niet zijn dus wim? Hij had het niet voordat ze die nieuwe startmotor erin hebben gezet bij de opel dealer…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.