Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Mijn Astra en ik..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2013 om 16:12 #18053279
Komt door het zoute zeewater denk ik.
Rik ;)
13 januari 2013 om 16:32 #18053280Dit zit achter het hemeltje.
Voor de goede orde: Dit is van mn E maar dat maakt niet uit in dit geval.Zo was mijn hemeltje voordat ik het opnieuw ging bekleden:
Nu heb je voldoende info lijkt mij :wors
Rik ;)
13 januari 2013 om 17:49 #18053281@astraTD wrote:
:shock:
Hele hemel is bij mij nog in 100% staat laat nergens los, terwijl ik hem laatst helemaal heb gereinigd.
Bij mij is het afgelopen zomer door de warmte denk ik, losgelaten.
Vanuit het midden van het plafond hangt het helemaal bol.. randen zitten nog netjes weggewerkt dus een gat maken om er lijm tussen te proppen is ook weer zonde..zo gek zijn die naalden eigenlijk nieteens :-P13 januari 2013 om 17:52 #18053282Spelden Amanda, aan naalden denk ik aan hele andere dingen king:
Als ie in de midden loslaat dan moet je er gauw bij zijn.
Het zakt dagelijks een heel klein beetje.
Dan voorzichtig omhoog drukken en spelden maar.
Werk vanuit het midden naar buiten, dat voorkomt plooien/ribbels.Rik ;)
13 januari 2013 om 17:54 #18053283maar uhh amanda, hier uit kan ik ook halen dat je de astra gewoon houd en klaar laat maken?
mijn hemeltje hangt ook los, ik stoor me er nog niet echt aan.
wanneer het te erg word haal ik een stuk skai van de markt en maak dat er op :P13 januari 2013 om 18:17 #18053284Het liefst hou ik de auto gewoon, maar ik kan het niet aanzien dat die auto weg staat te rotten om het zo maar even te zeggen…
Ik ga over een week of 3 met mn broer opzoek naar onderdelen op de sloop…
Repareren van de deuken en lak is onbetaalbaar dus het kan niet anders… en zo rijd ik gewoon voor lul en ik kan die schade niet aanzien :-|
Het plafond kan ik zelf wel met de spelden oplossen, dat hangt overigens al helemaal van voor naar achter los was binnen enkele weken helemaal losWat is een normale prijs voor een schadevrije voor en achterdeur en het gedeelte van de wielkast van de sloop?
13 januari 2013 om 18:19 #18053285snuffelse :P
13 januari 2013 om 18:46 #1805328613 januari 2013 om 18:49 #18053287@@manda wrote:
Het liefst hou ik de auto gewoon, maar ik kan het niet aanzien dat die auto weg staat te rotten om het zo maar even te zeggen…
Ik ga over een week of 3 met mn broer opzoek naar onderdelen op de sloop…
Repareren van de deuken en lak is onbetaalbaar dus het kan niet anders… en zo rijd ik gewoon voor lul en ik kan die schade niet aanzien :-|
Het plafond kan ik zelf wel met de spelden oplossen, dat hangt overigens al helemaal van voor naar achter los was binnen enkele weken helemaal losWat is een normale prijs voor een schadevrije voor en achterdeur en het gedeelte van de wielkast van de sloop?
is een gokje, dus ik kan er naast zitten.
ik denk dat je je spatbord op 25 euro ongeveer moet houden, en de deuren ook 25 tot 50 euro p/s
maar dat zeg ik, dat gok ik, dus ik kan er ook naast zitten.heb je wim-v6 nog een pm gestuurd? misschien moet je eens met hem praten over het laswerk.
voor zo ver ik weet woont die niet ver bij je uit de buurt.13 januari 2013 om 21:02 #18053288@soepkiepe wrote:
@@manda wrote:
Het liefst hou ik de auto gewoon, maar ik kan het niet aanzien dat die auto weg staat te rotten om het zo maar even te zeggen…
Ik ga over een week of 3 met mn broer opzoek naar onderdelen op de sloop…
Repareren van de deuken en lak is onbetaalbaar dus het kan niet anders… en zo rijd ik gewoon voor lul en ik kan die schade niet aanzien :-|
Het plafond kan ik zelf wel met de spelden oplossen, dat hangt overigens al helemaal van voor naar achter los was binnen enkele weken helemaal losWat is een normale prijs voor een schadevrije voor en achterdeur en het gedeelte van de wielkast van de sloop?
is een gokje, dus ik kan er naast zitten.
ik denk dat je je spatbord op 25 euro ongeveer moet houden, en de deuren ook 25 tot 50 euro p/s
maar dat zeg ik, dat gok ik, dus ik kan er ook naast zitten.
heb je wim-v6 nog een pm gestuurd? misschien moet je eens met hem praten over het laswerk.
voor zo ver ik weet woont die niet ver bij je uit de buurt.Ik kan wim-v6 niet vinden in de ledenlijst?
komt wel vanzelf wel goed.. voor de roestbehandeling moet ik toch tot het voorjaar wachten dan kan ik mooi de scooter pakken en is er geen haast bij :)13 januari 2013 om 21:08 #18053289@@manda wrote:
@soepkiepe wrote:
@@manda wrote:
Het liefst hou ik de auto gewoon, maar ik kan het niet aanzien dat die auto weg staat te rotten om het zo maar even te zeggen…
Ik ga over een week of 3 met mn broer opzoek naar onderdelen op de sloop…
Repareren van de deuken en lak is onbetaalbaar dus het kan niet anders… en zo rijd ik gewoon voor lul en ik kan die schade niet aanzien :-|
Het plafond kan ik zelf wel met de spelden oplossen, dat hangt overigens al helemaal van voor naar achter los was binnen enkele weken helemaal losWat is een normale prijs voor een schadevrije voor en achterdeur en het gedeelte van de wielkast van de sloop?
is een gokje, dus ik kan er naast zitten.
ik denk dat je je spatbord op 25 euro ongeveer moet houden, en de deuren ook 25 tot 50 euro p/s
maar dat zeg ik, dat gok ik, dus ik kan er ook naast zitten.
heb je wim-v6 nog een pm gestuurd? misschien moet je eens met hem praten over het laswerk.
voor zo ver ik weet woont die niet ver bij je uit de buurt.Ik kan wim-v6 niet vinden in de ledenlijst?
komt wel vanzelf wel goed.. voor de roestbehandeling moet ik toch tot het voorjaar wachten dan kan ik mooi de scooter pakken en is er geen haast bij :)Sorteer eens op “berichten”
Dan staat ie geheid bovenaan.Hij heeft alleen al meer posts dan de nrs 2 t/m 10 bijelkaar :jerry
Rik ;)
13 januari 2013 om 21:20 #18053290Ik heb m gevonden:
Rik ;)
13 januari 2013 om 21:23 #18053291Hahaha, indd nr.1!
Alleen uhh…. hij woont in den haag… das toch niet echt in de buurt :shock:13 januari 2013 om 21:25 #18053292Ik weet niet waar jij woond dus…..
Rik ;)
13 januari 2013 om 21:28 #1805329313 januari 2013 om 21:31 #18053294@@manda wrote:
Hahaha, indd nr.1!
Alleen uhh…. hij woont in den haag… das toch niet echt in de buurt :shock:Hoorde dat er achter de Blaaksedijk een automonteur voor goede prijs beurten en laswerkzaamheden uitvoert een paar dagen per week werkt hij voor zich zelf buiten zijn eigen werk.
Hij heet Arie en je kan hem bereiken op zijn mobiel 06 -42 14 74 72 kreeg dit van me oude buren die vaak bij hem gaan en eerst bij Kooiman maar de tarieven erg bizar vonden vandaar.
13 januari 2013 om 21:38 #18053295hahaha, jij weet ook alles :D
13 januari 2013 om 21:42 #18053296Hoekse Waard is niet zo groot en ons kent ons toch??????? vaak als je op zoek gaat en zeker via dit Forum kom je heel ver, en voor veel minder als bij de dealer. ;)
13 december 2013 om 10:58 #18053297Vandaag moest hij voor de APK en is dik afgekeurd helaas.
roest op de remleidingen,dorpels L+R en stabilisatiestangen.
dan nog een mankment aan de achteruitrijverlichting en nieuwe banden…
gaat meer dan 1000 euro kosten totaal om hem door de APK te laten komen en dan nog de vraag waar hij dan verder gaat roesten…kan wel janken eigelijk ik wee niet wat ik moet doen ook :(
13 december 2013 om 11:03 #180532981000 euro???
ja bij de garage ja hahaas je niet veel rijd kun je voor 2e hands banden op de loop gaan, vaak rond de 25 euro p/s
stabelisatie stangen kosten ook niet zo heel veel.
las werk zou heet meste kosten, maar wie weet weet iemand in je buurt wel wat (beunhazers zijn vaak veel goedkoper)
achter uit rij probleem kan ook nooitt veel wezen
de remleidingen zijn ook de grootste kosten niet.gewoon ff een beunhazer in je buurt zoeken, denk dat je nog geen 300 kwijt bent. (ligt veel aan het laswerk)
13 december 2013 om 11:06 #18053299Ja dat ist probleem, ik weet die niet te vinden :) dat de garage veel meer vraagt snap ik ook wel maar ik sta NU voor een keuze dat ik moet beslissen of ik hem laat maken of niet.
Hoe gaat dat in zin werk dan als ik het ergens anders laat doen? ik kan hem toch niet naar huis rijden nu als hij afgekeurd is?
ik heb werkelijk geen idee dit is voor het eerst dat ik met een afgekeurde auto te maken heb13 december 2013 om 11:11 #18053300je heb de auto vandaag voor de apk gehad?
dan mag je de auto sowieso naar huis rijden hoor, als je hem zelf wil maken moet je dat ook ja ;)door gaans is het zo dat je 2 weken de tijd hebt om de auto klaar te maken, dan kost het opnieuw keuren niks.
na die 2 weken zou je weer opnieuw de apk kosten moeten betalen.je kan hier wel een topic openen met bijvoorbeeld als titel.. monteur gevraagd regio…??
krijg je vast wel reactie, en scheelt je een hoop geld.
persoonlijk zou ik het eens proberen via het forum, wie niet waagt wie niet wint.hier staan er ook wel ene paar tussen, weet alleen niet als dat in je regio is.
buysell/index.php?mode=cat&id=2013 december 2013 om 11:15 #18053301Remleidingen na 18 jaar zijn helemaal niet gek; als je na ga dat je dorpels vorig jaar al om aandacht schreeuwden.
Heb je de schade eigenlijk al laten maken :?:Dan is het een vergelijking maken tussen: the good&Bad
Ik heb zelf van oktober 2002 tot juni dit jaar in een Astra-F gereden; zelfde kleur als de jouwe.
In die tijd heb ik hem van 100.00km naar de 350.000km gestuurd.Maar elk jaar de laatste tijd waren er wel weer dingen voor de APK. Zo heb ik vorig jaar nog (samen met mijn buurman met startende garage) de remleidingen vervangen en de dorpels gefixt.
Ik had echter een storing in de motor die ikzelf (met beperkt kapitaal) niet kon oplossen. Dus toen heb ik ook de knoop moeten door hakken: Houden of iets anders. Omdat ik een betrouwbare auto “nodig” heb om naar werk te komen was het voor mij de beslissing om de Astra-F weg te doen. Ik vind het nog steeds jammer dat ik hem weg deed. (hij is wel rijdend 3x gesignaleerd door mijn familie) maar toch.
Nu rij ik dus sinds juni in een Astra-G uit 2003 waar ik eigenlijk ook wel heel gelukkig mee ben.
Als ik het denk is het vooral het sentiment, omdat het je eerste auto is.
Ik heb dat zelf ook naar mijn eerste auto. Dat was de Opel Kadett van mijn forum plaatje.gr
Marcelsucces met je beslissing. :thumb
13 december 2013 om 12:19 #18053302De schade van de aanrijding heb ik nooit laten maken, ik heb met een boenmachine de krassen weg kunnen halen doordat dit voornamelijk de lak van de andere auto was gelukkig!
ik had mijzelf voorgenomen als hij dit jar door de keuring zou komen dat ik opzoek zou gaan naar andere onderdelen om de deuk weg te kunnen halen maar dat is dus ook niet meer nodig.
het is inderdaad voornamelijk de liefde die in deze auto zit, mensen om mij heen vragen zich al jaren af waarom ik nog in zo’n oude bak rijd en misschien denk ik er over een jaar wel net zo over…tis alleen zo moeilijk afscheid nemen ook al wist ik stiekem al dat het dit jaar of volgend jaar zou gebeuren vanwege de roest en na die aanrijding ook :roll:
De auto is in geld niks meer waard denk ik…puur gebasseerd op schade, jaartal en km’s… ik heb er niet eens naar gevraagd aan de telefoon vanmorgen :shock: denk dat het gewoon einde verhaal is… of is dit nog een mooie klus auto voor de doe-het-zelf ers?13 december 2013 om 12:26 #18053303oude bak?
ik zie mijn f niet echt als oude bak.. ook al is ie niet jong.
om een oude bak te rijden pak ik mijn kadett wel :Ponthoud wel dat je nu weet wat je aan je auto hebt.
je weet nooit wat je weer krijgt natuurlijk.
met wat pech koop ja andermans rommel.als jij je vertrouwd en op je gemak voelt met deze “oude bak” en hij heeft je verder nog nooit in de steek gelaten zou ik er toch nog eens een nachtje over slapen ;)
buiten dat doe ik een auto al niet weg omdat mensen om mij heen vragen waarom ik een oude bak rijd ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.