Mijn Astra en ik..

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Mijn Astra en ik..

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251114
    @manda
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 August 2012

      Hallo!

      Sinds vandaag weer een nieuwe Opel-owner erbij op deze site!
      Na meerdere malen problemen googlen, kwam ik vaker dit forum tegen.. dus toch maar een profieltje gemaakt :)
      Hoewel ik pas 2 jaar officieel de eigenaar ben van mijn Opel Astra 1.6 automaat uit 1994, is de auto al 16 jaar lid van onze familie!
      Ooit in 1996 aangeschaft voor mijn opa die maar met 1 been kon rijden, hij zocht een luxe auto met makkelijke instap en bediening zonder overbodige poespas.
      daarna is de auto doorgeschoven naar mijn moeder, die gebruikte de auto steeds minder vanwege nekproblemen..
      ik mocht de auto gebruiken anders stond ie ook maar gewoon stil.. maar toen ik het huis uit ging is de auto eigenlijk stilzwijgend meeverhuisd! :angel
      uiteindelijk heb ik de auto voor mijn verjaardag gekregen, veel nieuws was er niet aan.. het stofzuig en poetswerk viel tenslotte al op mijn rekening sinds ik een jaar of 12 was en ik reed er al jaren in haha!
      Het vreemde is misschien dat ik een vrouw ben, en toch emotionele waarde hecht aan mijn auto!
      Hoewel velen mij al gek verklaard hebben waarom ik die auto nog niet weg heb gedaan, heb ik er nog niet aan gedacht om de auto weg te doen..
      er zijn al best wat kosten aan geweest de afgelopen 10 jaar en de auto heeft sinds zijn jongere jaren al een probleem met het motormanagement.
      ook na afgelopen winter begint de wielbak achter vreselijk te roesten en ik moet hier echt werk van gaan maken…
      ooit was ik van plan om van alles te gaan veranderen als ik de auto voor mijzelf zou krijgen maar ik heb mij bedacht,
      zelfs de wieldoppen zijn nog de originele wieldoppen zoals die de fabriek uit kwam rollen… zo zie je ze nog weinig!
      Zelf ben ik niet echt een klusser, ik zou wel graag overal verstand van moeten hebben maar helaas ben ik afhankelijk van de garage en dat kost nou eenmaal een paar duiten ;)
      ik hoop nog vele jaren plezier te hebben van mijn auto :wub

      :agent

      #18053255
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Allereerst de laatste foto. Zo zijn er niet veel met een bassie en adrian look :shock: haha :jerry

        Welkom. Zeer mooi verhaal. Ziet men net vaak een echte familie auto :D :thumb
        Welkom hier :D

        #18053256
        iquick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 July 2011

          Welkom op het forum en veel plezier hier.

          @ Helmer, mischien moet jij je veccie ook zo aanpassen en tegen over de astra zetten en vragen om een kusj :jerry

          Samsung Galaxy Nexus Tapatalk

          #18053257
          astraTD
            Lid sinds:
            9 March 2009

            Welkom hier :thumb

            Mooie historie van je auto, mooi dat die al zolang in de familie is.

            #18053258
            Dolby
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              Welkom op het forum.

              #18053259
              Kermitkiller
                Lid sinds:
                26 March 2005

                ook welkom hier :thumb

                #18053260
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  @iquick wrote:

                  Welkom op het forum en veel plezier hier.

                  @ Helmer, mischien moet jij je veccie ook zo aanpassen en tegen over de astra zetten en vragen om een kusj :jerry

                  Samsung Galaxy Nexus Tapatalk

                  thanks for the tip iquick ;) :jerry

                  #18053261
                  @manda
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 August 2012

                    Even een update…
                    Op 10-11’12 ben ik helaas door een wezenloos van de weg afgebeukt en ligt de bestuurderskant in de kreukels :thumbdown

                    Ik heb met repareren gewacht op de keuing in december,
                    Zonder mankementen door de keuring heen voor de 18e keer :wors

                    Alleen… wel een waarschuwing dat dit waarschijnlijk het laatste jaar zal zijn omdat er roest aan de dorpels zit en dat kan best snel gaan in een jaartje…

                    Ik ben nu enorm aan het twijfelen wat ik moet doen… ik vind
                    het zo zonde aan de ene kant als hij onder mijn kont vandaan roest maar aan de andere kant wat is wijsheid?
                    ik kan zelf helemaal niks repareren alles moet voor de hoofdprijs in de garage gebeuren…
                    Maar er zit al zoveel geld in die bak, waar houdt het op?
                    Stiekem kan ik ook geen afscheid nemen :wub

                    Stel dat ik mijn auto weg doe, is er animo voor deze bak? En dan bedoel ik mensen die de tijd en energie hebben om deze auto weer op te lappen en met plezier er weer een mooie bak van te maken.

                    #18053262
                    soepkiepe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 August 2010

                      ding heeft nieuwe apk, dat is al een voordeel.
                      de schade is dus weer een groot nadeel.

                      je kan natuurlijk ook de roest langzaam bij beetje aan pakken, dan rolt hij er volgend jaar ook wel weer door.
                      en als je iemand bij je in de buurt kan vinden die goed met auto’s en zo is, en je laat de onderkant goed tectieleren heb je daar de 1e paar jaar geen omkijken meer na.

                      je weet nu wat je hebt, je moet altijd maar afwachten wat je terug krijgt.

                      #18053263
                      @manda
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 August 2012

                        Ik weet precies wat ik aan deze auto heb ja, maar er komen steeds meer dingetjes bij die echt moeten gbeuren…
                        Eigenlijk moest/wilde ik vorige zomer de wielbakken al roestvrij laten maken, nu heb ik inmiddels ook problemen met de binnenbekleding van het dak, de lijm laat los dus het hangt nu los in het midden en raakt bijna mjn hoofd :shock:
                        De roest aan de dorpels dus, en de schade aan de buitenkant moest opgelost worden want het portier kraakt en blijft haken achter die deuk!

                        Motorisch is de auto prima..
                        Mensen om mij heen verklaren me voor gek dat ik nogsteeds in die auto rijd, en ik moet hem maar wegdoen omdat ie geen cent meer waard is ect…

                        Dus het is niet raar als ik de schade en roest van een 18 jaar oude auto laat maken? :-P

                        #18053264
                        Mr.F
                          Lid sinds:
                          3 November 2008

                          Ik zou hem persoonlijk gewoon laten maken als het de mijne was, maarjah.

                          #18053265
                          soepkiepe
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 August 2010

                            de auto is misschien voor hun geen cent waard, gaat er toch om wat jij de auto waard vind?
                            de gene die de schade heeft veroorzaakt, die is ook gestopt oid?
                            al ben ik bang dat wanneer je er verzekeringswerk van maakt dat het al gauw op economisch total loss uit komt. (schade bedrag hoger dan dagwaarde auto)
                            ik zal de sloop eens bij langs gaan voor 2 deuren en een spatbordje, astra f staat er zat op de sloop namelijk.
                            en als ik mij niet vergis past een achterdeur van een gewone 5 deurs ook wel.

                            misschien is het ook handig dat je meld waar je (ongeveer) woont, wie weet zijn er wel mensen bij je in de buurt die kunnen lassen.

                            #18053266
                            @manda
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              4 August 2012

                              Ohja, mijn auto is total loss verklaard indd! Kon kiezen tussen 1100 en auto weg, of 900 met behoud van ‘wrak’
                              Ik woon in de hoeksche waard, ligt tussen rotterdam en dordrecht.
                              Het mooiste zou indd zijn als ik iemand kon vinden die verstand heeft van auto’s en niet de hoofdprijs vraagt…
                              De garage heeft ook voorgesteld om slooponderdelen voor mij te zoeken maar dan gaat er alsnog een hoop geld verloren aan de werkplaatskosten.
                              Stomme vraag ook misschien, maar niet alle deuren hebben dezelfde stoffering aan de binnekant natuurlijk,
                              Is er een mogenlijkheid om behalve het slot overzetten, om ook de binnenkant van de deur over te zetten of vraag ik nu iets doms?
                              Ik wil zo graag alles zo ‘eigen’ mogenlijk houden.

                              #18053267
                              soepkiepe
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 August 2010

                                deurpanelen kun je er af halen.
                                dus als jij andere deuren hebt zijn de panelen zo over te zetten.
                                wim-v6 woont volgens mij ook in die richting, die man krijgt alles klaar wat er kapot kan gaan aan een auto :P
                                misschien moet je hem ff een pm doen.

                                #18053268
                                KadAstra-EF
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 July 2010

                                  @@manda wrote:

                                  Ik weet precies wat ik aan deze auto heb ja, maar er komen steeds meer dingetjes bij die echt moeten gbeuren…
                                  Eigenlijk moest/wilde ik vorige zomer de wielbakken al roestvrij laten maken, nu heb ik inmiddels ook problemen met de binnenbekleding van het dak, de lijm laat los dus het hangt nu los in het midden en raakt bijna mjn hoofd :shock:
                                  De roest aan de dorpels dus, en de schade aan de buitenkant moest opgelost worden want het portier kraakt en blijft haken achter die deuk!

                                  Motorisch is de auto prima..
                                  Mensen om mij heen verklaren me voor gek dat ik nogsteeds in die auto rijd, en ik moet hem maar wegdoen omdat ie geen cent meer waard is ect…

                                  Dus het is niet raar als ik de schade en roest van een 18 jaar oude auto laat maken? :-P

                                  Oplossing: speldeknoppen erin schuiven, heb ik ook gedaan.
                                  Post vanmiddag wel foto’s.
                                  Moet ze nog maken namelijk.
                                  Staat leuk joh !

                                  En nee, roest behandelen van een auto van 18 jaar is echt GEEN schande.
                                  Ik doe het bij mn auto’s van 21 en 22 jaar oud en :wub :wub :wub

                                  Rik ;)

                                  #18053269
                                  KadAstra-EF
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 July 2010

                                    Hier zijn de foto’s:

                                    En hier de foto’s van mn Kadett E:

                                    Ik hoop dat je hier wat mee kunt king:

                                    Rik ;)

                                    #18053270
                                    @manda
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      4 August 2012

                                      Haha! Ziet er erg space achtig uit king:
                                      Maar zijn dat gewone naalden? Die zijn toch te lang of heb je ze omgebogen ofzo?

                                      #18053271
                                      KadAstra-EF
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 July 2010

                                        Medeforummers zeggen ook wel “de sterren aan de hemel”
                                        Op een meeting kreeg ik eens deze opmerking en na even wennen vind ik het nu toch wel erg leuk staan zo !

                                        maar, dit zijn gewone knopspelden die je ook wel gebruikt als je aan het naaien bent.
                                        langer dan 3 cm zijn ze niet en je steekt ze bijna horizontaal in de hemel.
                                        Verticaal erin steken lukt niet, dan zit je tegen het dak aan.
                                        heel scheef erin steken en dan krijg je dus het resultaat wat je nu op de foto’s ziet.

                                        Het hemeltje van mn E had ik vorige zomer helemaal opnieuw bekleed maar door de (intense) warmte van de zomer begon het in de hoek weer te hangen.
                                        Toen heb ik maar meteen het hele hemeltje gedaan en die van mn F ook meteen maar :D

                                        Rik ;)

                                        #18053272
                                        Mr.F
                                          Lid sinds:
                                          3 November 2008

                                          Rik, dit ga je toch niet menen?
                                          Zo’n mooie F verder en dan dit :cry

                                          #18053273
                                          @manda
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            4 August 2012

                                            @KadAstra-EF wrote:

                                            Medeforummers zeggen ook wel “de sterren aan de hemel”
                                            Op een meeting kreeg ik eens deze opmerking en na even wennen vind ik het nu toch wel erg leuk staan zo !

                                            maar, dit zijn gewone knopspelden die je ook wel gebruikt als je aan het naaien bent.
                                            langer dan 3 cm zijn ze niet en je steekt ze bijna horizontaal in de hemel.
                                            Verticaal erin steken lukt niet, dan zit je tegen het dak aan.
                                            heel scheef erin steken en dan krijg je dus het resultaat wat je nu op de foto’s ziet.

                                            Het hemeltje van mn E had ik vorige zomer helemaal opnieuw bekleed maar door de (intense) warmte van de zomer begon het in de hoek weer te hangen.
                                            Toen heb ik maar meteen et hele hemeltje gedaan en die van mn F ook meteen maar :D

                                            Rik ;)

                                            Ach, in de garage kreeg ik als tip om maar gewoon met een nietmachine er op los te rossen :D
                                            Maar ik heb ook in de winter veel last van vocht in de auto (oh ja, deur en raamrubbers moten ook nog vervangen worden eigenlijk…) dan krijg ik toch roestvlekken in de bekleding?

                                            #18053274
                                            KadAstra-EF
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              24 July 2010

                                              Nieten moet je niet doen.
                                              Niet je straks door het dak met alle gevolgen van dien.

                                              Mr F: je denkt toch niet dat ik 3x per jaar het hemeltje ga vervangen ???
                                              50 Euro per keer hoor :swear :swear

                                              Rik ;)

                                              #18053275
                                              @manda
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                4 August 2012

                                                Wat zit er precies aan de kant van de bekleding? Een soort schuim ofzo?
                                                Er zit niks wat ik kan beschadigen ofzo met naalden?

                                                #18053276
                                                KadAstra-EF
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  24 July 2010

                                                  Zal even een foto zoeken.

                                                  Rik ;)

                                                  #18053277
                                                  Har Opel
                                                    Lid sinds:
                                                    13 November 2010

                                                    @@manda wrote:

                                                    Even een update…
                                                    Op 10-11’12 ben ik helaas door een wezenloos van de weg afgebeukt en ligt de bestuurderskant in de kreukels :thumbdown

                                                    Ik heb met repareren gewacht op de keuing in december,
                                                    Zonder mankementen door de keuring heen voor de 18e keer :wors

                                                    Alleen… wel een waarschuwing dat dit waarschijnlijk het laatste jaar zal zijn omdat er roest aan de dorpels zit en dat kan best snel gaan in een jaartje…

                                                    Ik ben nu enorm aan het twijfelen wat ik moet doen… ik vind
                                                    het zo zonde aan de ene kant als hij onder mijn kont vandaan roest maar aan de andere kant wat is wijsheid?
                                                    ik kan zelf helemaal niks repareren alles moet voor de hoofdprijs in de garage gebeuren…
                                                    Maar er zit al zoveel geld in die bak, waar houdt het op?
                                                    Stiekem kan ik ook geen afscheid nemen :wub

                                                    Stel dat ik mijn auto weg doe, is er animo voor deze bak? En dan bedoel ik mensen die de tijd en energie hebben om deze auto weer op te lappen en met plezier er weer een mooie bak van te maken.

                                                    Zonde zeg jeetje.

                                                    #18053278
                                                    astraTD
                                                      Lid sinds:
                                                      9 March 2009

                                                      :shock:

                                                      Hele hemel is bij mij nog in 100% staat laat nergens los, terwijl ik hem laatst helemaal heb gereinigd.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 63)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.