Middenconsole verlichting

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Middenconsole verlichting

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231455
    saheedk
      Lid sinds:
      21 January 2011

      Hoi ,

      Ik heb een zafira A uit 1999. De verlichting van de draaiknoppen voor de verwarming / ventilator doet het niet. Ik denk dat de lampjes kapot zijn. Kan iemand vertellen hoe ik het paneel loskrijg ?

      Weet iemand ook waar het relais voor de brandstofpomp zit ?

      Alvast dank

      #17802580
      Laagvlieger
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Middelste knop er af trekken!
        Even een tang met een doekje ertussen. En dan rechtstandig eruit trekken. Zit 1 lampje.

        Brandstofpomprelais zit volgens mij in dat bakje onder de motorkap boven de ABS unit. Paarse relais. Maar weet ik zo niet zeker.

        #17802581
        saheedk
          Lid sinds:
          21 January 2011

          De hele middenconsole wil ik eruit hebben omdat geen van de lampjes het doen !

          Alle knoppen uittrekken maar hoe moet het dan verder ?

          #17802582
          dinodog
            Lid sinds:
            18 January 2010

            Onder de asbak zitten 2 schroefjes, die moeten eerst los.
            Dan kun je de asbak eruit halen.
            Dan zie je onderin nog 2 of 3 schroefjes zitten, die moeten er ook uit
            knoppen eraf en dan kun je (met licht geweld) het midden stuk los trekken.
            zeer waarschijnlijk zal de unit wel kapot zijn.
            let wel alles is torx.

            #17802583
            saheedk
              Lid sinds:
              21 January 2011

              Wat is Trx ?

              Ik denk dat de lampjes kapot zijn toch ?
              Of is de unit zelf kapot ?
              Alles doet het op zich wel goed alleen de verlichting brandt niet.

              #17802584
              dutch
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 July 2005

                Probeer eerst eens iets veeeel makkelijkers: duw eens een paar keer redelijk stevig (niet echt hard, net even wat harder dan nodig om gewoon aan te zetten) op de knop van de recirculatie en/of van de airco (als je die hebt). Onze ’99 had er ook last van, door even wat met die knoppen te pielen hebben we de verlichting altijd weer aan de praat gekregen.

                Geen idee wat de achterliggende oorzaak was, maar in elk geval geen kapot lampje.

                #17802585
                dutch
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 July 2005

                  Hallo Saheedk,

                  Nog in geslaagd het probleem op te lossen?

                  #17802586
                  saheedk
                    Lid sinds:
                    21 January 2011

                    Nee ,

                    Het drukken op de knopjes haalt niets uit.

                    Ga in het weekend de middenconsole demonteren.

                    Zit er ergens ook een zekering die kapot kan zijn ?

                    #17802587
                    JanV
                      Lid sinds:
                      6 January 2011

                      [rquote=1849121&tid=141010&author=dutch]Probeer eerst eens iets veeeel makkelijkers: duw eens een paar keer redelijk stevig (niet echt hard, net even wat harder dan nodig om gewoon aan te zetten) op de knop van de recirculatie en/of van de airco (als je die hebt). Onze ’99 had er ook last van, door even wat met die knoppen te pielen hebben we de verlichting altijd weer aan de praat gekregen.

                      Geen idee wat de achterliggende oorzaak was, maar in elk geval geen kapot lampje.[/rquote]

                      Omdat ik zelf ook de afgelopen tijd dit probleem had reageer ik even. Waarschijnlijk betreft het in vrijwel alle gevallen wèl het lampje. Ik heb mijn garagehouder er namelijk over gebeld, die zei 9 van de 10 x is het lampje ‘kapot’. Zelf had ik ook het probleem dat het niet werkte, en als je er een klap tegen aan gaf dat ‘ie weer aanschoot. Eerst dacht ik nog even dat het een contactje zou zijn, maar na het vervangen van het lampje (€0,70) is het probleem helemaal opgelost!

                      Om ‘m te vervangen: met beide handen duim en wijsvinger flink aan de middelste knop trekken, en voìla, lampje. Met een klein tangetje o.i.d. eruit halen en een nieuwe erin zetten.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.