Middelste ventilatie rooster.

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Middelste ventilatie rooster.

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273817
    Apache
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 March 2012

      Geachte Opel-Forum leden.

      Kan iemand van U mij als nog advies geven om het middelste ventilatie rooster te verwijderen die zich in het midden van het dashboard boven de radio bevindt van mijn Opel Meriva bj. 2003. Ik heb al de benodigde voorbereidingen verricht zoals de sierstrip verwijderd die vast zat met twee schroefparkers aan bovenzijde dashboardkasje en de vrijgekomen twee schroefparkers aan onderzijde bevestiging rooster. Rooster gedeeltelijk los gekregen uit het dashboard maar blijft vastgeklemd zitten tussen afwerklijst instrumentenpaneel? Ik heb nog geprobeerd om deze lijst te verwijderen door eerste de twee schroefparkers aan onderzijde zonlichtoverkapping los te draaien. Maar krijg ook deze lijst niet los om dat het moeilijk te zien is zonder enige voorkennis hoe deze precies zonder beschadiging los te trekken is? Ik heb als extra bijlage een foto toegevoegd van de plaats waar het rooster nog tussen vast geklemd blijft zitten?

      M.vr.gr. Apache.

      #18298817
      Apache
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 March 2012

        @Apache wrote:

        @Apache wrote:

        Geachte Opel-Forum leden.

        Kan iemand van U mij advies geven om het middelste ventilatie rooster te verwijderen die zich in het midden van het dashboard boven de radio bevindt van een Opel Meriva bj. 2003. Ik heb al de benodigde voorbereidingen verricht zoals de sierstrip verwijderd die vast zat met twee schroefparkers aan de bovenzijde dashboardkasje en de vrijgekomen twee schroefparkers aan de onderzijde bevestiging rooster. Rooster gedeeltelijk los gekregen uit dashboard opening maar blijft vastgeklemd zitten tussen afwerklijst van het instrumentenpaneel? Ik heb nog geprobeerd om deze afwerklijst als nog te verwijderen door eerst de twee torx- schroeven aan onderzijde van zonlicht- inval- overkapping los te draaien. Maar krijg ook deze lijst niet fatsoenlijk los om dat het moeilijk te zien is zonder enige voorkennis hoe deze precies gemonteerd zit rondom tegen het instrumentenpaneel glas? Ik heb als extra bijlage een foto toegevoegd van de plaats waar het rooster nu nog tussen vast zit geklemd? Er op hopende dat iemand van U mij advies kan geven om als nog dit defecte rooster te kunnen verwijderen en vervolgens een nieuwe te monteren.

        M.vr.gr. Apache.

        #18298818
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Zou niet eerst de omlijsting van de tellerunit los moeten. Ik bedenk maar wat. Heb nog nooit aan een Meriva gesleuteld

          #18298819
          Apache
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 March 2012

            @Helmer opelfan wrote:

            Zou niet eerst de omlijsting van de tellerunit los moeten. Ik bedenk maar wat. Heb nog nooit aan een Meriva gesleuteld

            Beste Helmer.

            Bedankt voor jouw bericht en ik heb ondertussen de middelste ventilatie rooster kunnen omwisselen.
            Het klopt dat je ook de omlijsting van het instrumenten paneel moet demonteren om vervolgens het
            rooster te kunnen verwijderen.

            M.vr.gr. Apache…

            #18298820
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Was een gokje. Gelukkig dat het is gelukt

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.