MID van Astra G inbouwen in Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa MID van Astra G inbouwen in Corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #18119216
    beurjean
      Lid sinds:
      19 July 2011

      Volgens de TIS en dan kijk ik bij Astra G bij de MID is.

      Pin 7: Grijs/Groen Dimmen van de verlichting
      Pin 6: Groen Instrument?
      Pin 22: Bruin/Geel Via X2 instrumenten paneel en body front naar B5 ruitensproeier peil
      Pin 20: Bruin/Blauw Via X2 instrumenten paneel en body front naar B6 koelvloeistof peil.
      Pin 13: Bruin/Groen Via X22 Olie peil

      Misschien heb je er iets aan.

      #18119217
      tamiya
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 October 2011

        Vandaag even een TID open gemaakt. Pin 6 en 7 lopen wel degelijk ergens heen op de printplaat van de TID. Maar die komen in mijn omschrijving niet aan bod. Pin 7 staat in mijn omschrijving als Multimeter genoteerd. Dus dan Pin 6 en 7 aan massa? Wie kan dit nog meer bevestigen? Wil wel goede dingen doen ;)

        Heb ook even wat foto’s gemaakt:


        Carphone koepel, past de MID perfect in


        MID van de Astra G


        Het kabelboompje tot nu toe. Het bosje draden met labels er aan gaan allemaal aan de Massa. Hier komen dus waarschijnlijk nog twee draden bij(pin 6 en 7).
        Onder op de foto is dus de 32 polige MID stekker en bovenaan is de X23(TID) stekker te zien.

        #18119218
        beurjean
          Lid sinds:
          19 July 2011

          Sorry man heb alles door mekaar gehaald

          Pin 7: Mulitimer (dimmend voltage, instrument illumination)
          Denk dat deze voor het dimmen van de verlichting van de MID is.

          Pin 6: Instrument (achter op je teller bak pin 20 Bij Astra G)
          Wat hij daar doet is niet echt duidelijk ik denk voor de melding dat je moet tanken.

          Als je mij verteld hoe ik foto’s kan plaatsen wil ik best een schema posten.

          #18119219
          Kleine-Paul
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 November 2012

            @beurjean wrote:

            Sorry man heb alles door mekaar gehaald

            Pin 7: Mulitimer (dimmend voltage, instrument illumination)
            Denk dat deze voor het dimmen van de verlichting van de MID is.

            Pin 6: Instrument (achter op je teller bak pin 20 Bij Astra G)
            Wat hij daar doet is niet echt duidelijk ik denk voor de melding dat je moet tanken.

            Als je mij verteld hoe ik foto’s kan plaatsen wil ik best een schema posten.

            Foto’s:

            viewtopic.php?f=162&t=159067

            #18119220
            beurjean
              Lid sinds:
              19 July 2011


              Ik hoop dat je er wat aan hebt

              #18119222
              tamiya
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 October 2011

                Afgelopen weekend de boel aangesloten, en het werkt king:. Het wordt nog even puzzelen welke waardes de MID moet hebben, heb nu de code voor X12XE ingevuld(code 001), maar nu rijd ik volgens de MID 2,5 liter op 100 km :mrgreen:
                Zal binnenkort wel even wat uitgebreider mijn bevindingen met jullie delen, en hoop over een tijdje dit als een How-to te maken. Momenteel druk, dus dat wordt hem voorlopig niet.

                #18119223
                midnight black
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2011

                  Goed bezig :thumbup Enne zuinige auto zo’n Corsa :jerry

                  #18119224
                  tamiya
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 October 2011

                    MID zit inmiddels alweer een tijdje in de auto. Alles werkt nog steeds, maar lopen tegen een paar dingen aan:

                    – Na tijdje te hebben gereden krijg ik de melding remlicht controleren in scherm, dat zou betekenen dat het remlicht defect is, maar ik heb de lichtcontrole unit niet aangesloten. Wel de remlicht controleren bij starten van de auto, deze werkt wel correct, wat zou dit kunnen zijn? :hmmz

                    – Waardes kloppen nog steeds niet, heb laatst bij de dealer de code laten wijzigen(naar 001), maar dit moest eventjes 27 euro kosten, dat doen we dus niet weer. Wie weet iemand die toevallig Tech2 apparaat heeft of waar ik software kan verkrijgen? Zou toch moeten werken met de OBD stekker die ik ook voor de opcom gebruik? :hmmz

                    Als alle kinderziektes eruit zijn, komt er een How-To :thumb

                    #18119225
                    DunNow
                      Lid sinds:
                      16 September 2004

                      Schiet al op zo! :thumb .. Eerder klaar dan mij haha
                      Misschien Honza ff een berichtje sturen? Of hij dezelfde problemen heeft gehad.

                      Grtz,

                      #18119226
                      Onderbroekie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 July 2007

                        IK ZEG NICEE!!! :thumb

                        @tamiya wrote:

                        MID zit inmiddels alweer een tijdje in de auto. Alles werkt nog steeds, maar lopen tegen een paar dingen aan:

                        – Na tijdje te hebben gereden krijg ik de melding remlicht controleren in scherm, dat zou betekenen dat het remlicht defect is, maar ik heb de lichtcontrole unit niet aangesloten. Wel de remlicht controleren bij starten van de auto, deze werkt wel correct, wat zou dit kunnen zijn? :hmmz

                        – Waardes kloppen nog steeds niet, heb laatst bij de dealer de code laten wijzigen(naar 001), maar dit moest eventjes 27 euro kosten, dat doen we dus niet weer. Wie weet iemand die toevallig Tech2 apparaat heeft of waar ik software kan verkrijgen? Zou toch moeten werken met de OBD stekker die ik ook voor de opcom gebruik? :hmmz

                        Als alle kinderziektes eruit zijn, komt er een How-To :thumb

                        #18119221
                        tamiya
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 October 2011

                          Ben momenteel begonnen om de kinderziektes uit de MID te halen.

                          Vandaag OPCOM even aan de auto gekoppeld. Inloggen op bouwjaar 2000 -> Corsa B -> x12xe, geeft geen foutmeldingen. Alleen als ik inlog via bouwajar 2000 -> 2000 -> Astra G -> Infotainment-systeem -> Meervoudig Infodisplay, krijg ik de volgende foutcodes:

                          Als ik vervolgens klik op ”Foutcodes wissen”, krijg ik de volgende melding:

                          Foutcodes komen dus alleen vanuit de MID. Deze kan alleen aangesproken worden d.m.v. Astra G in te loggen, omdat mijn MID hier afkomstig uit is. Zodoende kan ie bij foutcodes wissen ook (neem ik aan) geen communicatie maken met ECU, omdat deze niet uit een Astra G komt ;)

                          Ik denk dat (mede) daar door het verbruik niet klopt. In ieder geval, het hoort niet zo te zijn. Ik heb alle draden vanaf MID 100% zeker op de juiste plek gesoldeerd(volgens schema). Moet het toch anders? :hmmz Wie heet enig idee waar het aan kan liggen?

                          #18119227
                          Onderbroekie
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 July 2007

                            Ik zou ff Honza PM sturen als ik jou was :thumb

                            Nice work! Hoop dat het snel opgelost is want wil er ook in mijn corsa :jerry

                            #18119228
                            vdennisv
                              Lid sinds:
                              29 September 2013

                              Ik ben nu zelf ook bezig met het inbouwen van een m.i.d van een astra g rij zelf een corsa b 1.2 16v x12xe kan er iemand mij helpen ik kom er niet meer aan uit

                              Mvg dennis

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.