mico switch trekhaak Insignia

Forumindex Forums Modellen Insignia mico switch trekhaak Insignia

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243196
    doornob
      Lid sinds:
      20 January 2012

      Vorige week ging ik mijn caravan ophalen op de camping. Na het aankoppelen gaf de board computer opeens foutmeldingen de verlichting te checken. Na het verwijderen van de stekker, bleven de foutmeldingen op de boardcomputer hardnekkig terugkomen, waarbij de richtingaanwijzers van de auto versneld knipperen bij het richting aangeven. De auto dacht klaarblijkelijk dat de aanhanger nog was aangesloten. Uiteindelijk ANWB gebeld en deze heeft de stekkerdoos van de auto uit elkaar gehaald, waarna het probleem was opgelost. Hij vermoedde dat de micro switch was blijven hangen :hmmz

      Nu wil ik dit niet graag meemaken in het buitenland. Kan iemand mij vertellen waar die micro switch zit en op welke wijze ik dit probleem misschien kan verhelpen/voorkomen d.m.v. een beetje vet o.i.d.

      Groeten en alvast bedankt.

      #17941394
      Opeloco
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 February 2011

        Had je mss zo een verloopstekker van 13 naar 7 polig er in zitten?
        Ik heb hetzelfde probleem met mijn insignia, maar van zodra ik die verloopstekker er uit haal is het probleem weg… Ik dacht (of denk nog steeds) dat mijn verloopstekker slecht is :hmmz

        #17941400
        Reneh
          Lid sinds:
          16 October 2011

          Afgelopen zomer precies hetzelfde probleem gehad met mijn insignia. Na veel zoeken bleek het aan de verloopstekker te liggen. Met een nieuwe stekker werkt het nu wel, al krijg ik nog steeds een foutmelding dat het rechter achterlicht defect is.

          #17941399
          wimdm
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 October 2012

            die foutmeldingen heb ik ook met mijn verloopstekker. als je eens aan de hendel voor de boordcomputer draait zijn de foutmeldingen weg. je mag ook de verloopstekker niet laten zitten zonder aanhanger. dan doet er vanalles raar. mijn schoonvader had hetzelfde probleem vele jaren geleden ook al met zijn mercedes. toen ik hoorde dat ik een verloopstekker zou moeten gebruiken kaarte ik dit probleem aan bij de dealer. die verzekerde mij dat opel daar geen problemen mee had, tot ik de eerste maal de aanhanger aanhaakte. als ze maar kunnen verkopen he.

            #17941398
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Die microswitch is voor het onderbreken van de mistlampdraad…
              Dat maakt normaal geen problemen, enkel een mistlamp die niet uitgeschakeld wordt.
              En wanneer gebruik je die mistlamp nou??? nauwelijks dacht ik zo.

              Het probleem zit vaak gewoon in de aanhanger/aanhangerstekker en verloopstekker.
              Door hem even los te halen en in te spuiten wil ie soms weer even probleemloos zijn.

              Zorg er iig voor dat je aanhanger probleemloos is, dat wil zeggen:
              Goeie corossievrije lampfittingen,
              zelfde wattage aan verlichting links/rechts
              nette bedrading+stekker.

              Probeer een verloopstuk zoveel mogelijk niet te gebruiken op een auto met canbus, die krengen gaan weerstand crëeren en dan krijg je rare storingen.
              Maak desnoods een extra stekker aan je aanhanger die je er zo in kan drukken.

              #17941402
              El Warrior
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 July 2004

                Ik heb dit gister ook gehad. Ook met een verloopstekker van 13 naar 7 polig. Volgens mij heeft opel hier een steekje laten vallen.

                #17941401
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Of de fabrikant van die verloopstekkers, daar klopt vaak ook weinig van. Zijn soms verkeerd aangesloten binnenin en dan krijg je kortsluiting

                  #17941397
                  Opeloco
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 February 2011

                    Maar als de aansluitingen binnenin verkeerd zouden zijn, dan zou de verlichting toch ook verkeerd werken? En dit is niet het geval, alles doet het zoals het zou moeten, enkel foutmeldingen op de bc. Als de verloopstekker blijft zitten zonder aanhanger doen bij mij de knipperlichten raar, net zoals er bvb een knipper stuk is en de andere hierdoor sneller gaat…

                    Vrijdag onze voorzitter gesproken, werkt al bijna 30 jaar in de opel garage en die zei dat dit gekend is, alles werkt en toch foutmeldingen, oplossing? Andere verloopstekker proberen en hopen dat deze geen fouten geeft… Kans is dus klein dat een andere stekker soulaas brengt. Denk dat het dan idd het beste is om de stekker van de aanhanger te veranderen of leren leven met de fouten :wtf

                    #17941396
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Er komt oxidatie in de verloopstekker, omdat mensen ze gewoon laten hangen als de aanhanger er niet meer achter hangt. Dus vocht en zooi komt er in.
                      Daardoor krijg je storingen.

                      De goedkopere verloopstekkers zijn vooral drama, heb er al best veel gezien die verkeerd aangesloten waren van binnen. Knipperlicht rechts werdt dan knipperlicht links en de achterruitrij verlichting werdt rem. Dat soort fratsen.

                      De stekker van de aanhanger veranderen is een mooie optie. Maar dan zit je weer met als je de aanhanger op een andere auto wil gebruiken. Daarom 2 stekkers maken. 1 multicon west de andere din.

                      #17941395
                      doornob
                        Lid sinds:
                        20 January 2012

                        Inderdaad, vandaag de verloopstekker erop gehad (voor de fietsendrager) en direct weer allerlei foutmeldingen :swear

                        Wel vreemd trouwens, want in het eerdere geval met mijn caravan gebruikte ik geen verloop maar een Jaeger stekker.

                        Maar de foutmeldingen blijven wederom hardnekkig staat. Van alles geprobeerd, maar zonder succes. Het giet nu pijpestelen :shock: Zodra het droog is, maar eens de stekkerdoos uit elkaar halen zoals de ANWB eerder had gedaan. Hopelijk word ik hiermee weer verlost van die foutmeldingen.

                        Ga maar eens naar de dealer volgende week!

                        #17941393
                        groothuis27
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 April 2010

                          probleem is volgens mij ook optelossen door de jager stekkerdoos tevervangen voor een multicon west .[ moet je ook je caravan voor zien van z’n stekker ] , voordeel is dat je geen verloop stekker dan meer nodig hebt [ dat is n.l vaak de boos doener ] bij een gewone aanhanger met bijv. een gewone 7 polige aansluiting , dat past er dan gewoon in .
                          boutjes van de stekkerdoos bijvoorkeur vervangen voor rvs boutjes en moertjes [ kost je nog geen euro ] maar je krijgt zonder slijpen en gedoe je stekkerdoos normaal los bij problemen !

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.