Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Michiels 91-er Expression.
- Dit onderwerp bevat 56 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 november 2017om 19:15 door KadAstra-EF.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2016 om 21:30 #18295281
Uiteindelijk in de kerstvakantie toch maar de koppakking vervangen. Beter goed dan niet. Er mankeerde niets aan de kop, niet krom, geen beschadigingen, dus ik denk dat het prematuur geweest is. Nu borrelt hij niet meer in ieder geval (en is een stuk sneller!)
Verder ook met een aanhanger wat plavuizen gehaald. Goed op het maximum gewicht gelet, maar zelfs dat lukte het 1.4’tje nog best aardig (behalve met windkracht 9 tegenwind op de A2, maar och…)Iets wat ik nog wel zou willen zijn hoofdsteunen op de achterbank.
Nu weet ik van de Astra f dat er al buisjes onder de bekleding aanwezig waren. Je duwde dan de plastieken houders erin en vervolgens de hoofdsteun.
Hoe zit dat bij een Kadett? Ik heb in de bekleding gevoeld en daar voelde ik wel iets van ‘rondjes’ zitten op de plaats waar ze zouden kunnen. Maar voor dat ik daarmee aan de slag ga… Iemand een idee?8 januari 2016 om 21:41 #18295282Durf ik zo niet te zeggen, denk het eigenlijk wel maar je kunt heel eenvoudig de bekleding even loshalen om dit te checken.
De bekleding zit aan de achterzijde van de leuning om de rand van het frame geklemd en kan je zo loshalen en weer terug monteren.8 januari 2016 om 21:43 #18295283ah, dank voor de tip! Ik zal de bank eens omklappen en er eens naar kijken.
Dan nog maar eens naar de sloop. Ben nog op zoek wat wat kofferbakbekleding e.d. ook. Misschien is dat nog wel uit een verdwaalde Nexia te halen. king:8 januari 2016 om 21:46 #18295284Bij een gsi achterbank zijn de gaten onder het stof voorzien meen ik.
Vroeger eens gedaan,in het stof klein gaatje gemaakt,2 plastieken buisjes van hoofdsteunen in gezet en hoofdsteunen erin.11 januari 2016 om 17:01 #18295285Vandaag een setje achterbankhoofdsteunen voor een Corsa B2 gescoord. Dacht dat het wel zou passen bij de bekleding, maar dat is het dus net niet…
Nu dus op zoek naar een set échte Expression hoofdsteunen…Overigens is de bank heel mooi voorbereid voor de steunen en heb ik ook de busjes bij de Dealer vandaan.
13 januari 2016 om 13:14 #18295286Vandaag op pad geweest voor hoofdsteunen.
Bij de bijna plaatselijke sloop stond zowaar een Kadett, én met hoofdsteunen in een tint die uitstekend past bij de rest van de auto.
Verder heb ik ook nog een kunststof strip meegenomen die op de onderdorpel bij de achterklep past. Mijn Kadett had die niet, en nu dus wel.
Het enige dat ik nu dus nog zoek is een teller met toerenteller (die op de sloop had het wel maar was kletsnat) en stukken bekleding over de achterwielkasten.13 januari 2016 om 19:40 #18295287Goed bezig zo, ga lekker zo door :thumb
Rik
17 januari 2016 om 19:13 #18295288@ginkelvanmichiel wrote:
Vandaag op pad geweest voor hoofdsteunen.
Bij de bijna plaatselijke sloop stond zowaar een Kadett, én met hoofdsteunen in een tint die uitstekend past bij de rest van de auto.Heb nog Expression hoofdsteunen voor je liggen. Liggen al wel een tijdje op een zolder in de schuur, maar zijn zeker nog netjes.
17 januari 2016 om 19:16 #18295289dank voor het aanbod!
Ik ben nu voorzien, maar houd het zeker in gedachten.22 januari 2016 om 16:50 #18295291puur een economische vraag: sinds dat de koppakking vervangen is, is mijn brandstofverbruik toegenomen. Reed ik eerst gemakkelijk 1:19, rijdt hij nu 1:17.
Waardoor kan het komen? Kou? Dikkere olie die de motor meer power kost?22 januari 2016 om 17:06 #18295290Tis nu wel koud buiten he ?
;) ;)
Rik
22 januari 2016 om 17:07 #18295292Zal hoogwaarschijnlijk door de kou komen
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
22 januari 2016 om 17:19 #18295293@KadAstra-EF wrote:
Tis nu wel koud buiten he ?
;) ;)
Rik
heb geduld..morgen wordt het lente :jerry :jerry
22 januari 2016 om 19:02 #18295294haha, oke, nou, ik ga het in de gaten houden. :thumb
25 januari 2016 om 23:03 #18295295Heb nog zeker zes tellerbakken liggen met toerenteller. Mooi Kadettje!! :wub :wub
Onder andere deze:
25 januari 2016 om 23:59 #18295296Zijn die nieuw of gebruikte exemplaren ?
Rik
31 augustus 2016 om 20:03 #18295297weer eens een updatetje.
Ondertussen de Kadett een jaar in bezit. Om precies te zijn ongeveer 21.000 km gereden. Iets meer dan gepland, maar hij is ook mee geweest naar het zuiden. Dus dat was plus nog eens 3400 km. Verder is de Kadett bij de garage, morgen wordt de waterpomp vervangen, want die bleek lek. Gelukkig zat daar nog garantie (2 jaar opel!) op omdat hij én origineel Opel was, én in 2015 door de garage in Drachten was vervangen. Kost me niets dus.Kadett 1.4i C14NZ 1991 by Michiel van Ginkel, on Flickr
Sunset near Aups by Michiel van Ginkel, on Flickr
1 september 2016 om 18:50 #18295298leuke plaatjes :thumb
3 september 2016 om 16:07 #18295299@ginkelvanmichiel wrote:
puur een economische vraag: sinds dat de koppakking vervangen is, is mijn brandstofverbruik toegenomen. Reed ik eerst gemakkelijk 1:19, rijdt hij nu 1:17.
Waardoor kan het komen? Kou? Dikkere olie die de motor meer power kost?Wat maakt die 2 kilometer nou uit? Vind het nog knap van de Kadett.
Mijn Vectra rijdt 1 op 15.Maar ook wel een keer 1 op 14.
Nou dan vindt ik het nog netjes voor zo’n vrij zware auto.M’n oude Kadett reed 1 op 9! Maar is wel een 3 trapsautomaat natuurlijk.Weet niet wat de huidige eigenaar haalt ermee.
3 september 2016 om 16:35 #18295300Ik rij met met mijn 3drs c16nz gemiddeld rond de 1op 16
Veel autobaan en langes tukken rond de 1op17
veel in de stad rond de 1op133 september 2016 om 16:36 #18295301Ohja van belang natuurlijk, ik sta op 185/60/15 winterbanden het hele jaar door :thumb
23 februari 2017 om 23:30 #18339298Vandaag de Kadett naar de dealer gebracht voor de APK. Helemaal goed! Geen op- of aanmerkingen. Heel fijn, zeker na de 20.000 km die ik ermee heb gereden sinds de vorige APK.
Overigens heb ik gemiddeld nog steeds een verbruik van bijna 1:18. Erg blij mee!
23 februari 2017 om 23:38 #18339299Mooi werk, ben ook nog steeds zo blij met de Kadett die ik nog met groot plezier rij. Die 16V motor blijft een wonderbaarlijk ding. Helaas zit er bij mij wel weer laswerk aan, een wielkast randje heeft een blaar gekregen, en aan de andere kant zit een plek op de zijkant van de dorpel. Ben van plan dit een keer groot aan te pakken, want heb twee kwart achter panelen en twee dorpels staan, met GM stickers er op :wub
23 februari 2017 om 23:41 #18339300bij mij begint een wielrand ook helaas. Aan de andere kant is hij al vernieuwd. Maar, voor een Antwerpse Expression is hij eigenlijk nog kogelhard :)
26 februari 2017 om 14:45 #18339414Ik overweeg bij mijn wielrand eerst een Equipart randje er in te knetteren en nog een jaartje of wat te wachten met de grote resto, momenteel met nog kleine afhankelijke kinderen is het krap qua tijd. Of ik spaar door om het een keer uit te besteden. Zitten nu ook wielrandjes in, en is vanaf 2003 tot 2012 100% strak gebleven, toen zag ik al een klein blaasje ontstaan. Nu is het wel erger geworden dan me lief is om zo nog langer te laten. Voordeel is dat ik dan nog wat kan oefenen, want met de kwart achter panelen kan het altijd nog weer volledig nieuw gemaakt worden.
Ik had hiervoor ook een 1.4i (C14NZ) en die ree ook makkelijk 1:18. Mijn C20XE rijdt dat niet hoor, rond de 1:12 tot 1:13 gemiddeld. Als ik er mee op vakantie ga dan rijdt hij met volle bepakking wel rond de 1:14 tot 1:15, met euro 98 er in. Ben wel eens naar het noorden naar mij familie gereden in mn eentje en net over de 1:15 gehaald. Vind ik echt lang niet gek voor een twee liter motor!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.