Meters Aansluiten

Forumindex Forums Techniek Ecotec Meters Aansluiten

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207733
    Astraman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 July 2004

      Ik heb een vraag, in mijn Astra G uit 1998 ligt een x16xel. (1.6 16v)

      Daar wil ik een oliedruk en olie temperatuur meter op aan sluiten. Ik weet niet of hier sensoren voor op zitten maar zo niet dan heb ik sensoren die bij de meters zaten. Waar kan ik ze dan het beste op het blok plaatsen??

      Ik heb een foto.

      Ik weet niet of het kan maar stel dat ik het gat van de sensor van het olielampje gebruik, kan ik ze dan zoals hier boven aansluiten??

      Heb zitten denken, de druksensor rechts bijvoorbeeld. Temp Links, en dan die van het lampje boven in, zit nu een dopje in.

      Ik snap er dus geen bal van dus aub beetje jip en janneke taal :P

      Heb een haynes dus mocht je verwijzingen hebben, graag.

      Dank u.

      p.s. die meters zijn zgn 7 kleuren meters, iemand een idee hoe je die kleuren aanpast want ze zijn nu blauw zoals bij je weet wel wie?? :jerry

      #17429835
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Je eigen oliedruksensor en de bij de meters behorende meters in het 4aansluitpunt maken.

        dit aansluitpunt op de plaats van je eigenlijke oliedruksensor draaien.

        stekker van je eigen oliedrukschakelaar aansluiten.

        en vanaf de andere aansluitpunten de draden naar je meters leggen.

        leg daar een + en – bij en het moet werken.

        Willem

        #17429836
        Astraman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 July 2004

          Okee, dan krijg ik dus ongeveer zo’n stellage als op de tweede foto. Weet jij toevallig ook waar die sensor zit?

          #17429837
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            ehhh, waar zat ie bij, ongeveer iets naast de oliefilter dacht ik , maar zeker weten doe ik het niet.

            Willem

            #17429838
            Astraman
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 July 2004

              Okee, ik ga zoeken, als je in het te koop gevraagd deel een kabelboom voor een 1.6 ziet staan is het mislukt :jerryking:

              #17429839
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                haha

                zo erg!!

                #17429840
                Astraman
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 July 2004

                  Mwa weet ik niet, electronica is nou niet mijn sterkste kant, stopcontactje in huis lukt wel maar zodra het onder de 1,5 mm² komt dan haak ik meestal af. Ik hou het hier op de hoogte als er vorderingen zijn.

                  Nog een mail naar china gestuurd want ik vrees dat tjaptjoy daar de verkeerde meters in het doosje hebben gedaan, zouden 7 kleuren meters zijn en deze zijn toch echt blauw zonder knopje of iets :hmmz

                  #17429841
                  Astraman
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 July 2004

                    Istie weer. Nou vol goede moed een kabelboompje in elkaar gedraait, lees ik het boekje nog een keertje na, staat daar Engine Ground. Betekend dat ik de plus bijv wel van me aansteker kan pakken maar dat de massa per sé ergens op het motorblok moet zitten? Of kan ik de massa ook via de aansteker pakken??

                    #17429842
                    Astraman
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 July 2004

                      Schup,

                      Vandaag eens gezocht naar een mogelijkheid de verlichting van de meters te dimmen want ze branden wel erg fel dus die had ik snel weer afgekoppeld. Ze reageerden netjes op de dimmer van de dahsboardverlichting maar dan gingen ze slechts van klote fel naar erg fel.

                      Nu zat ik te denken, zou het schelen als ik de verlichting van de 3 meters in serie schakel zodat ze 4 volt per lampje trekken en een stuk minder fel branden of denk ik dan te simpel?

                      #17429843
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        zou kunnen inderdaad.

                        Willem

                        #17429844
                        Astraman
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 July 2004

                          Geprobeerd, werkt helaas niet. Dan doen ze niks meer. Moet ik een andere oplossing bedenken. Ga die fabrikant nog maar eens mailen, ik ga of ik zelf een dimmertje maken of ik ga kijken hoe ik die ledjes eruit kan slopen wantr eigenlijk vind ik dat blauwe maar niks en dan zet ik dezelfde pitjes in als achter de tellers en TID. Dan klopt de kleur ook tenminste.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.