Meriva P0406 EGR klep

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Meriva P0406 EGR klep

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18544933
    JanNL
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 November 2019

      Meriva B 2011 diesel 81 kw

      P0406 Exhaust Gas Recirculation Sensor A Circuit High

      Ik heb de P0406 storing, de klep beweegt soepel wanneer ik aan het tandwiel draai.
      Iemand een suggestie hoe ik dit op kan lossen?

      Klep

      EGR

      #18544985
      Deentjuhhh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 April 2010

        Afdoppen uitschrijven?

        #18545001
        JanNL
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 November 2019

          Omdat ik in Frankrijk woon, wil ik daar eigenlijk niet aan beginnen.
          Ik heb er al een afkeuring voor.

          Vertaald :

          Bij dieselauto’s is de EGR-klep systematisch verplicht . Het rust ook bepaalde benzinevoertuigen uit met directe injectie om de vervuiling ervan te beperken.

          Tijdens de technische inspectie wordt de EGR-klep gecontroleerd en door een storing kan deze defect raken. Uiteraard is het daarom noodzakelijk om deze te verwijderen.

          Maar de gevolgen van het verwijderen van een EGR-klep kunnen nog groter zijn, omdat u daarmee de wet overtreedt . U riskeert een boete van maximaal € 7.500 .

          Het is daarom volstrekt illegaal om de EGR-klep uit uw personenauto te verwijderen. Er is slechts één uitzondering waarbij het verwijderen van de EGR-klep mogelijk is: concurrentie .

          Om de prestaties van een wedstrijdauto te verbeteren, is het inderdaad mogelijk om de EGR-klep te verwijderen wanneer deze wordt voorbereid op wedstrijden.

          Deze auto mag daarna echter niet meer de weg op , anders bent u illegaal en riskeert u dus een boete.

          #18545007
          JanNL
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 November 2019

            De Franse wet is in februari 2023 aangepast:

            Verbod op het verwijderen van de EGR-klep.
            “Er bestaat inderdaad sprake van een overtreding van het strippen of verwijderen van de EGR-klep. Het is verboden om aan een voertuig transformaties uit te voeren of te laten uitvoeren die tot gevolg hebben dat een apparaat voor verontreinigingsbeheersing wordt verwijderd, de prestaties ervan worden verslechterd of de mogelijke storing ervan wordt gemaskeerd, of zich bezighoudt met propaganda of reclame, op welke manier dan ook, ten gunste van deze transformaties. ”, waarschuwt Maître Le Dall.

            Wat zijn de risico’s?
            “Tot nu toe stapte je voor de rechter en riskeerde je een boete tot € 7.500. De wet is zojuist veranderd. Tegenwoordig wordt dit misdrijf bestraft met een vaste strafrechtelijke boete. Een openbare actie kan worden beëindigd, onder de voorwaarden voorzien in de artikelen 495-17 tot 495-25 van het Wetboek van Strafvordering, door betaling van een forfaitaire boete van 200 euro. Het bedrag van de verlaagde forfaitaire boete bedraagt ​​150 euro en het bedrag van de verhoogde forfaitaire boete bedraagt ​​450 euro”, aldus Maître Le Dall.

            #18545008
            JanNL
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 November 2019

              Heeft er nog iemand een andere suggestie?
              Is het meer een probleem in de klep of daar buiten?
              Als het met een nieuwe klep op te lossen is, koop ik een nieuwe, maar als iemand een oplossing gevonden heeft voor een soortgelijk probleem, hoor ik het graag.

              #18546458
              JanNL
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 November 2019

                Als ik de bedrading aan de klep beweeg is op de grafische weergave te zien dat de lijnen anders worden.
                Is het veel werk om de kabelboom te vervangen?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.