Meriva Easytronic lampje motorelectronica brandt

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Meriva Easytronic lampje motorelectronica brandt

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218974
    Lambert
      Lid sinds:
      5 December 2009

      Hallo

      Ik heb het volgende probleem. Na het starten van de auto met koude motor gaat na enige tijd, als de motor wat warmer wordt het lampje storing motorelectronica branden.
      Tot dan is er geen probleem en de auto loopt normaal. Als het lampje aangaat kun je in de eerste versnelling slechts langzaam wegkomen. tussen 100 en 2500 t/min trekt de auto slecht.verder is er geen probleem.Ook de cruise control werkt niet meer. In de garage werd de diagnose gesteld,dat de sensor bij de gaspadaal defect was.Deze is vervangen,maar het probleem is hetzelfde.Daarna werd gezegd, da de regeleenheid-computer stuk is en dat deze vervangen moet worden. (€765,- ex BTW + kosten programmeren enz.) Ik heb hierover sterk mijn twijfels.daarom heb ik dit niet laten uitvoeren. Mijn gevoel zegt,dat er ergens een sensor foute info doorgeeft,als deze warm wordt. het kent iemand dit probleem?
      Alle andere funties worden normaal uitgevoerd door de computer. Bij koude motor geen probleem .In neutraalstand kun je gas geven en reageert motor normaal.
      Bij warme motor in neutraalstand en lampje aan max 1200 t/min.
      Wie weet een oplossing??

      waar kan ik eventueel een onafhankelijke tweede diagnose laten stellen in de buurt van Helmond.

      met vriendelijke groet

      Lambert Cox

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.