Meriva B : hoe te resetten ivm motorblokmelding

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Meriva B : hoe te resetten ivm motorblokmelding

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260259
    gm
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 November 2007

      Ik heb een Meriva B, gewone 1400 benzine en wil op het scherm het motorblokje weg halen.
      Hij zit dan in de noodloop zegt men.
      Na horten en stoten, wilde niet goed optrekken is hij daar in gekomen.
      Bougies vervangen en het is weer OK

      Nu krijg ik het motorblokje niet van het scherm, een reset moet plaatsvinden!
      Ik lees dat het soms ook lukt met de polen een half uur van de accu en dan zou het ook weg zijn.
      Gaan dan niet meer ‘goede’ gegevens verloren?

      Of moet ik naare de dealer voor een computerrest?
      Wie heeft een tip?

      #18170074
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        moet met computer gereset worden

        #18170075
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Noodloop is niet voor niets. Om schade te voorkomen. Uitlezen en wissen. Kijken of de melding wegblijft of terug komt

          #18170076
          gm
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 November 2007

            Mijn monteur kan de Meriva B niet uitlezen wissen. En stelt voor om naar een Opel dealer te gaan. Moet mijn monteur misschien de Astra J ingeven in plaats van de Meriva B. Ik lees dat nu nl op het forum.
            En zo ja, als dat lukt kan hij de melding dan ook wissen?

            Gr G

            #18170077
            johanhummer9
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 May 2011

              @gm wrote:

              Mijn monteur kan de Meriva B niet uitlezen wissen. En stelt voor om naar een Opel dealer te gaan. Moet mijn monteur misschien de Astra J ingeven in plaats van de Meriva B. Ik lees dat nu nl op het forum.
              En zo ja, als dat lukt kan hij de melding dan ook wissen?

              Gr G

              het is toch een meriva B.

              ik maakte dit veel mee met me oude werk , mensen rijden een relatief dure auto (meriva B) zou ik in 10 jaar nog niet kunnen betalen , maar als er iets mee is moet het allemaal zo goedkoop mogelijk.

              met andere woorden gewoon naar de opel gaan die kunnen hem op de juiste manier uitlezen

              #18170078
              gm
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 November 2007

                Melding is vanzelf uitgegaan, blijkbaar test het systeem het later weer.

                Aan johanhummer9 : je kunt je geld maar 1 x keer uitgeven en soms zit het mee en soms zit het tegen; mooi dat we de keuze zelf kunnen maken.

                Bedankt voor ieders reactie

                #18170079
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Klopt na verloop van tijd gaat het lampje weg als de storing weg is.

                  Resetten via een ander type opel kan, als het motortype hetzelfde is.

                  Willem

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.