Meriva A, Kunststof Afdekkapje

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Meriva A, Kunststof Afdekkapje

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18515842
    versluisj
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 March 2023

      Beste Forumleden,

      Betreft een Meriva A uit 2010, motor Z16XEP

      Omdat mijn Opel dealer na de overgang van Opel naar PSA moeite heeft met het vinden van met name kleine onderdelen, een vraag:

      Ik heb afgelopen woensdag olie en filter vervangen en toen zag ik in de buurt van het filter een compleet “verteerd” afdekkapje, het is helemaal verhard en bros geworden. Zie foto’s van het afdekkapje en het “gat” waar het kapje in hoort te zitten. helaas is het GM nummer niet volledig te zien.

      Weten jullie ofdat dit kapje nog te leveren is, eventueel een bestelnummer ,en zoniet, hebben jullie een tip hoe ik dit op een verantwoorde manier dicht kan maken  en of het een probleem is als dit open blijft ?

      Alvast heel veel dank jullie reactie(s).

      Kuststof Afsluitkapje VoorzijdeKuststof Afsluitkapje AchterzijdeOvaal Ga Foto1Ovaal Ga Foto 2

       

       

      #18515883
      bandido
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 February 2010

        Het GM is nog wel te zien. GM 90501712.

        Moet toch wel te bestellen zijn dacht ik.

        Anders op sloop kijken of bij onderdelen lijn.

        #18515885
        versluisj
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 March 2023

          Dank voor je reactie, het nummer is inderdaad compleet. Weet je of er in Nederland een adres is om GM onderdelen te bestellen?, ik vind namelijk alleen een adres in Duitsland met vrij hoge verzendkosten. Alvast dank.

          #18516180
          bandido
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 February 2010

            Bij een opel dealer toch.

            #18516184
            bandido
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 February 2010

              2023-03-13_17-56-39

              #18516196
              versluisj
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 March 2023

                Beste “Bandido”, dank voor de “opengewerkte tekening”.

                Mijn eigen Opel Dealer zegt dat dit artikel niet meer te bestellen is, en dat ik gerust zonder dit afdichtkapje kan blijven rijden.

                Ik voel me hier toch niet zo lekker bij en wilde het artikel in Duitsland gaan bestellen maar helaas, hoewel de website aangaf dat het op voorraad was is het ook daar niet meer te leveren :-(   dus heb ik vandaag een aantal Opel Dealers gevraagd of zij toevallig nog zo’n kapje op voorraad hebben.

                Mochten jullie nog een ander adres weten, of een bevestiging dat dit kapje echt overbodig, is dan hoor ik het graag.

                Alvast dank !

                 

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.