Meriva A foutcode 0602 1614

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Meriva A foutcode 0602 1614

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18542587
    erik1964
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 August 2023

      Beste leden,

      Even voorstellen: Erik van Dijk, bouwjaar 1964, sinds 2018 Opelrijder, ik rijd nu in mijn 2e Meriva A, 19-ZL-ZT uit 2008.

      De auto gaf al een week INSP in de dagteller aan, daar maak ik me niet zo druk om, maar….

      Afgelopen vrijdag een sleutel bij laten maken en daarna brandde het lampje met de auto/steeksleutel. De man van het sleutelbedrijf is er nog een uur mee bezig geweest een heeft het niet kunnen oplossen. Auto start normaal, loopt goed, verder geen problemen, alleen dat lampje brandt. Zelf foutcodes uitgelezen via rem/gaspedaalmethode: 0602 1614. Hier rondgezocht, toch iets met de transponder of de unit in de auto? Vraag is: hoe krijg ik die fout er uit? Ik heb zelf geen OBD2 apparatuur/kabel.

      Naar een dealer? Iemand in de buurt Halsteren/Bergen op Zoom die kan/wil kijken? Desnoods rijd ik er een eind voor.

      Ik ga er komend weekeinde 3 weken mee op vakantie, dus het houdt me wel bezig.

      Als er iemand ideeën/oplossingen heeft: graag.

      Groet,

      Erik van Dijk

      #18542647
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Bekend probleem op z16xep ecu. Dank naar de sleutelmaker, meneer moet de sec code in de teller uitlezen, niet in de motor ecu! Fvdi en smok opel all meest bekend als boosdoener.

        Voor oplossing, kom langs in Krimpen a/d Lek.

         

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.