Meriva A (2004) cruise control problemen

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Meriva A (2004) cruise control problemen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18359314
    rmzn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 May 2017

      All,

      Ik heb sinds een paar maanden het probleem dat de CC van mijn Meriva niet meer wil inschakelen.

      Deze heeft gewerkt. Begon eerst spontaan uit te schakelen tijdens rijden. Nu wil deze helemaal niet meer inschakelen. Heel sporadisch nog wel eens een keer wel.

      Met OPCOM zie ik de volgende:

      – Brakeswitch 2 laat continu actief zien.  ook al is het rem pedaal niet ingetrapt.

      Brakeswitch

      – Cruise Control Tip Switch in rust:

      CC-rust

      – Cruise Control Tip Switch als “I” wordt getoetst:

      CC-in

      – CC tip switch als “R” resume wordt ingetoetst:

      CC-Resume

      – Als laatste als de brede balk onder de knoppen wordt ingedrukt:

      CC-reset

      Ik heb het gevoel dat dit misschien de rem schakelaar is. Kan iemand dit bevestigen?

       

      #18359316
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Rem schakelaar defect. Slecht opcom voor andere data.

        #18359393
        rmzn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 May 2017

          Vanmorgen naar m’n werk opeens weer wel CC.  Op de terug weg weer niet.

          Nieuwe remschakelaar is binnen. Gelijk vervangen maat tot mijn verbazing weer geen CC.

          Opcom laat nog steeds het zelfde als hierboven zien.

          Zijn er meer opties die ik kan checken/na meten?  Iemand misschien een elektrisch schema?

          #18360736
          rmzn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 May 2017

            Oordzaak van probleem gevonden. :applause02:  :applause02:  :applause02:

            Lipje welke aan de rempedaal zit die de schakelaar moet bedienen was iets verbogen. deze voorzichtig iets terug buigen en alles werkt weer.  :yahoo:

             

            #18363285
            rmzn
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 May 2017

              Mijn CC probleem is weer terug.

              CC werkt bij koude start voor een paar minuten.   Zodra de passagiers ruimte op temperetuur komt stopt de CC.

              OPCOM geeft bij brake switch 2 active aan. schakelaar handmatig bedienen geen veschil.   op de connector de 2 contacten voor schakelaar hard door verbonden geen verschil.

              Probleem is in dit geval dus niet de schakelaar.

              —– Heeft iemand de elektrishe schema zodat ik kan kijken waar de bedrading van deze “brake switch 2” uitkomt?  :help:

              — Ergens / iets verbreekt de circuit als deze een beetje op temperatuur komt…

               

              :dank-u:

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.