Meldingen over trailer verlichting na verwijderen trekhaak

Forumindex Forums Modellen Insignia Meldingen over trailer verlichting na verwijderen trekhaak

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362740
    sander2.5v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 April 2011

      Goedenavond,

       

      Ik heb de trekhaak van mijn insignia sports tourer gedemonteerd en verkocht.

      Nu hangt er een stekker los bij de bumper waar de trekhaakstekkerdoos op zat, doordat deze niet meer is aangesloten werken de parkeersensoren niet meer en ik krijg meldingen over de trailerverlichting op het schermpje tussen de tellers.

      Ik heb met Opcom de trailermodule op afwezig gezet, hierdoor werken de parkeersensoren wel weer.

      Enkel krijg ik nu elke keer meldingen over het controleren van de trailerverlichting (knipperlicht links, rechts remlicht etc.). Ook knipperen de knipperlichten 2 keer zo snel.

      Ik denk dat er een microswitch zat in de stekkerdoos, die detecteerd of er een trailer is aangesloten.
      Heeft iemand toevallig een uitleg bij de stekkerbezetting van de zwart/paarse connector van de kabelboom van de auto naar de stekkerdoos van de trailer? Of weet iemand er een oplossing voor?

      #18362752
      tijne
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 January 2005

        ik heb bij de mijne de 7 polige stekker vervangen voor een 13 polige en als ik het me goed herinner zijn er 2 hele dunne draadjes. als je deze twee met elkaar door verbind zal het waarschijnlijk opgelost zijn.

        gr martijn

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.