Melding Stand koelmiddel maakt me gek

Forumindex Forums Modellen Astra Melding Stand koelmiddel maakt me gek

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269420
    Dare
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 August 2009

      Hallo, nadat eerst het forum heb doorgezocht. Wie kan me helpen ik word gek van de melding betreft controle stand koelmiddel. Ik heb de sensor al vervangen zoals in de howto maar dit hielp niks. Stand van het koelmiddel is natuurlijk goed en heb ook iets boven peil en onder peil getest….

      Kan ik de stand resetten of calibreren? Dit moet toch op te lossen zijn?

      Bedankt voor het meedenken

      #18263436
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Misschien ook handig om te melden over welk type Astra we het hebben, f, g, h, j

        #18263437
        Chris426
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 May 2014

          ergens kabelbreuk misschien?
          Heb je een sensor van de sloop gehaald? Kan zijn dat deze stuk was…

          #18263438
          johanhummer9
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 May 2011

            Het is toch het vlotter wat loopt te klooien en niet de sensor?

            #18263439
            Dennis120506
              Lid sinds:
              16 October 2014

              Het reservoir vervangen waarschijnlijk is het vlotter de boosdoener.

              #18263441
              Dare
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 August 2009

                sorry voor de compleetheid. Het is een Astra h. Ik zie in het reservoir nergens een vlotter, weten jullie zeker dat er een vlotter bestaat? Gaat dit niet ultrasoon? De sensor is nieuw en vervangen.

                Na het lezen van een andere post over mengen van koelmiddel, ga ik preventief het koelmiddel schoonspoelen en vervangen. Ben benieuwd of dit gaat helpen

                #18263440
                Family man
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 August 2012

                  heb 2 jaar en 3 mnd geleden dit ook gehad, beetje bijgevuld, wellicht shuin geparkeerd.. hielp niets, toen de stekker bij het reservoir losgehaald (zit een soort beveiliging in/plastic pinnetje), polen licht opgeschuurd met schuurpapiertje om sateprikker, wd40 erop en in de andere kant van de stekker en weer aangesloten.

                  nooit meer last van gehad, wellicht helpt t bij jou ook.. kost in ieder geval alleen tijd dus altijd de moeite waard om te proberen

                  #18263442
                  Dennis120506
                    Lid sinds:
                    16 October 2014

                    Ja het verhaal van dat er een vlotter in zit weet ik zeker, want ik heb dit 4 weken geleden zelf ook heb gehad.
                    Reservoir heeft mij €33,- gekost bij de dealer hier in het dorp.
                    Na het vervangen was bij mij die melding gelukken verdwenen, want na een tijdje woord je er idd wel een beetje gek van.

                    #18263443
                    Dare
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 August 2009

                      Hallo Dennis, ik krijg het reservoir niet los. Geeft wel speling maar wil niet los. Hoe kreeg jij het reservoir er helemaal uit?

                      #18263444
                      Fearless
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2005

                        9 van de 10 keer is het de zender in het tankje, die gaat er van onderaf uit.
                        Met de accu er uit kan je hem er makkelijk uit trekken. Het koelwater loopt er NIET uit.
                        Tankje hoeft niet helemaal los, misschien een beetje om wat meer ruimte te maken.

                        Ik heb maar zelden een compleet reservoir vervangen ivm deze storing.

                        #18263445
                        Dennis120506
                          Lid sinds:
                          16 October 2014

                          @Dare wrote:

                          Hallo Dennis, ik krijg het reservoir niet los. Geeft wel speling maar wil niet los. Hoe kreeg jij het reservoir er helemaal uit?

                          Is het al gelukt?

                          De accu moet eruit en dan zit er rechts aan de voorkant een zwart lipje geklikt deze moet je even verwijderen.
                          Ik heb eerst doormidden van een grote injectie spuiten het reservoir leeg gezogen.
                          Boverste slangen eerst los halen en dan het reservoir naar je toe trekken.
                          Dan de boel zo hoog mogelijk houden en onderste slang er afhalen dan heb je amper vloeistof verlies.

                          Succes

                          #18263446
                          Dennis120506
                            Lid sinds:
                            16 October 2014

                            @Fearless wrote:

                            9 van de 10 keer is het de zender in het tankje, die gaat er van onderaf uit.
                            Met de accu er uit kan je hem er makkelijk uit trekken. Het koelwater loopt er NIET uit.
                            Tankje hoeft niet helemaal los, misschien een beetje om wat meer ruimte te maken.

                            Ik heb maar zelden een compleet reservoir vervangen ivm deze storing.

                            In de eerste post staat dat hij de sensor al heeft vervangen, dus blijft het vlotter in het reservoir over…..

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.