melding oliepeil

Forumindex Forums Techniek Ecotec melding oliepeil

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223726
    rooiepeet
      Lid sinds:
      23 November 2009

      ik heb al enige tijd dat mijn bc af en toe de melding: ‘oliepeil controleren’ aangeeft.
      dit verschijnt soms en het check lampje (ook op bc) gaat dan branden maar deze melding verdwijnt ook steeds van zelf. (tijdens de rit zonder de motor uit gehad te hebben)
      mijn blok verbruikt bijna geen olie en zit nu +/- een kwart onder max.
      iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, en heeft uitlezen van de comp. zin op een moment die ie de melding niet aangeeft?

      #17701715
      Kdebruijn
        Lid sinds:
        7 July 2010

        Uitlezen kan wel achteraf, foutcode’s blijven erin staan.

        Wat het probleem zou kunnen zijn.. geen id, sensor hoogstwaarschijnlijk

        Maar als je oliepeil gewoon tussen het minimum en maximum staat volgens de peilstok zou ik me er niet zoveel zorgen over maken, tenzij je oliedruk te laag is, maar dat kan je altijd vragen om te testen als je besluit om hem uit te lezen.

        #17701716
        rooiepeet
          Lid sinds:
          23 November 2009

          oke bedankt kga hem dan maar eens uitlaten lezen.
          maar waardoor kan een te laag (of eventueel te hoog) oliedruk ontstaan als het peil goed is? voor dat dat ze bij de garage me wat wijs gaan zitten maken.

          #17701717
          Marcel70
            Lid sinds:
            28 May 2010

            Hey Peter,

            Ik had t zelfde en op advies van Wim-v6 mn olievuldop vervangen a 7 euro. Meldingen zijn verdwenen en oliepeil blijft goed. Kun je je oliedop iets optillen als hij op zn plek zit? Dan is misschien net als bij mij de rubber pakkingring versleten.

            Suc6,

            Marcel

            #17701718
            rooiepeet
              Lid sinds:
              23 November 2009

              oke Marcel,

              bedankt voor je reactie ik ga het morgen eens controleren khoop dat dat het is.

              #17701719
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Oliedruk word niet op de BC weergegeven, alleen oliepeil

                Als oliepeilsensor zegt dat er te weinig olie in zit terwijl de olie op peil is is de sensor kapot.

                Ik heb hetzelfde Peet bij mijn V6, begon met af en toe een melding, en nu bleef ie het aangeven..

                ik heb de stekker van het carter af gehaald, Vervolgens de 2 pinnen met elkaar verbonden..

                melding word nu niet getoond, zal alleen mijn olie echt zelf in de gaten moeten houden..

                om deze sensor te vervangen moet de carterpan eronderuit, aardige klus bij een V6.

                Voorpijp moet ook er onderweg voor deze klus.

                Willem

                #17701720
                rooiepeet
                  Lid sinds:
                  23 November 2009

                  ja ik heb de oliedop gecontroleerd maar zit echt geen ruimte tussen dus die ga ik ook maar niet vervangen denk.
                  dan zal het idd de sensor zijn maar vindt het niet nodig deze te gaan vervangen, misschien is het dorrverbinden wel een idee van je.

                  iig bedankt voor de reacties.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.