Melding oliepeil laag

Forumindex Forums Modellen Insignia Melding oliepeil laag

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257756
    Patrick71
      Lid sinds:
      6 February 2012

      Ongeveer 6 maanden geleden kreeg ik via de boordcomputer de melding dat mijn oliepeil laag was. Vreemd want de auto was net 8 maanden oud en er stond 25000 km op de teller. Maar goed, er kan altijd iets kapot gaan dus toch maar olie peilen en langs de dealer. Oliepeil was keurig en dus geen probleem. Na een maand weer de melding, weer olie laten peilen maar dan door de dealer. Oliepeil was nog steeds perfect maar …. er zou een software-update zijn voor dit ‘probleem’. Update in laten draaien en 6 maanden geen melding gehad.
      Vorige week midden op de Franse tolweg: ping! Oliepeil laag. Kilometerstand 35000, grote beurt gehad bij 30000 km.
      Toch maar even gestopt en olie gepeild. Niets aan de hand. Na deze melding en de rest van de 800km naar huis gereden.

      Mijn vraag: hebben andere Insignia-rijders dit ook wel eens meegemaakt? Wat zou de veroorzaker kunnen zijn? Een defecte sensor?

      Opel Insignia, 2.0 CDTi 160PK

      #18143340
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        Ik begin indd te denken aan een sensor die niet lekker is

        #18143341
        duranduran
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 February 2012

          Mijn insignia cdti 130 pk uit sept. 2012 heeft de melding de afgelopen 4 weken twee keer gedaan. Check gaf loos alarm aan: oliepeil 100% gevuld.
          Navraag bij Opel Leeuwarden: is storing in boordcomputer. Opel is bezig met schrijven van nwe software, aldus de Opelmedewerker. Tot die tijd negeren? Gewoon af en toe oliepeil controleren.

          Suc6!

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.