meerdere vragen E Kadett

Forumindex Forums Modellen Kadett meerdere vragen E Kadett

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244306
    Mr. Bone
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 September 2009

      Is de achterbumper van een cabrio GSI hetzelfde als van een Hatchback 3 drs GSI?

      #17960539
      Kadett1.8GSI1985
        Lid sinds:
        24 December 2010

        @Mr. Bone wrote:

        Is de achterbumper van een cabrio GSI hetzelfde als van een Hatchback 3 drs GSI?

        ja,deze zijn hetzelfde..
        alleen de achterlampen van en cabrio zijn anders..

        mooie kadett heb je opgehaald!
        suc6 ermee!

        mvg

        #17960540
        Mr. Bone
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 September 2009

          oke, bedankt.

          Wat bedoel je met een mooie Kadett heb je opgehaald?
          ik heb er namelijk 2. Die van me avatar is me dragslet en blijf zo, maar heb ook nog een 85 er
          en die wil ik ombouwen naar een GSI, dus zoek eigenlijk een donor gsi en dan alles overbouwen.
          Aangezien er alleen maar veel cabrio”s worden aangeboden, denk ik dat het een cabrio word. Moet ik alleen een losse achterklep van een hatchback gsi zoeken of een los spoilertje.

          #17960541
          leocabrio
            Lid sinds:
            8 October 2011

            zo,n los spoilertje heb ik nog wel los liggen ;) ;)
            alleen zit je dan emt de achter ruit wisser nog die zit bij een gsi in de raam gemaakt en bij gewone kadett op de kofferklep :thumbup

            #17960542
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              ook je verlichting achter werkt iets anders, je mistlamp zit normaal in je achterlicht en straks in je gsi bumper.
              verander je niets, zet je je mistlamp aan, gaat je achteruitrijlamp branden… effe ter info :thumbup

              achterbank natuurlijk ook, en ook de achterpanelen van het interieur zijn verschillend.
              deurpanelen kloppen volgens mij ook niet, maar dat weet ik niet zeker.

              sideskirts ook niet, een 3 deurs hatchback is langer dacht ik.

              #17960543
              saluma
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 November 2010

                De sideskirts van een GSI passen ook op een 3deurs station.Ik had ze namelijk vroeger op mijn grijskentekenstation zitten.Alleen de klipjes zitten natuurlijk niet aan de auto.
                Ik had ze op de flensrand vastzitten met popnagels.De bovenkant van de sideskirt had ik met dubbelzijdig tape vastgeplakt en daarna afgekit met beglazingskit.
                Bleef keurig netjes zitten.Heeft ,meen ik, ruim 5 jaar gezeten.

                Dus de sideskirts kunnen volgens mij ook op een 3 deurs hetchback model.

                #17960544
                jblfreak
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  deuren van een Hb zijn net zo lang als een cabrio

                  heb zelf eens een hb deur aangepast voor me cabrio

                  bumpers en complete neus kan je over zetten
                  skirts
                  stoelen ook
                  vanaf achter de deur is de cabrio anders dan de HB de lengte is wel hetzelfde

                  en zo zelfs ook bij de combo (behalve de deuren )

                  #17960545
                  Mr. Bone
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 September 2009

                    Bedankt voor de info heren. Ik heb die cabrio inmiddels gekocht en overbouwen gaat binnenkort beginnen.
                    Het enigste wat ik niet gebruik van de cabrio, is de achterbank, gordels achter, deuren en achterklep.

                    Voor de rest zet ik alles over. Zoals stuurbekrachtiging, motor, bak, voorpoten met remmerij, tank, uitlaat, bumpers, motorkap,voorstoelen en panelen, digi dash en heel wat klein spul.

                    Wat betreft die digi dash. Er gaat volgens het schema maar 1 draad vanaf de pulsgever naar de tellerbak, waar gaan die andere 2 draden dan heen? En qua stuurbekrachtiging, moet nou ook de stuurkolom mee? of is het alleen de pomp, leidingen, reservoir, stuurhuis?

                    Volgens mij heb ik ergens een keer gelezen dat de aansluiting van de stuurspindel op het stuurhuis, anders is bij een Kadett zonder stuurbekrachtiging, dan eentje met. En dat je dus alles mee moet nemen van stuurkogel tot stuurwiel.

                    #17960546
                    jopiejo
                      Lid sinds:
                      22 January 2011

                      wat betreft de digidash , die andere draden maken toch niks uit , als je toch bezig ben gooi dan gelijk de complete kabelbom naar binnenook over want die heb je toch nodig ivm je checkcontrole en de ecu . dan kan je alles aansluiten hoe het in de cabrio zat .
                      :thumb

                      #17960547
                      jblfreak
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        vanaf de pulsgeves zijn 3 draden

                        die ene waar je t over heb is stuurdraad

                        de andere 2 geschakelde + en een massa die kan je bij de rest prikken

                        en die spindel kan idd anders zijn

                        zou je even moeten kijken en anders stuurhuis over bouwen

                        #17960548
                        Mr. Bone
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 September 2009

                          @jopiejo wrote:

                          wat betreft de digidash , die andere draden maken toch niks uit , als je toch bezig ben gooi dan gelijk de complete kabelbom naar binnenook over want die heb je toch nodig ivm je checkcontrole en de ecu . dan kan je alles aansluiten hoe het in de cabrio zat .
                          :thumb

                          De rest van de kabelboom ziet er slecht uit. En check control hoef ik niet. Ik pak gewoon de motorboom vanaf de ronde stekker bij de accu, en die soldeer ik over in me eigen Kadett en klaar. Binnen heb ik qua bedrading van die digi dash en uitleestekker voor tech 1, niets te zoeken. maar toch bedankt voor de tip.

                          :thumbup

                          #17960549
                          Mr. Bone
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 September 2009

                            @ jblfreak: ik pak idd de hele stuurkolom maar mee, dan weet ik zeker dat het gaat passen. En je hebt u2u

                            #17960550
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              @saluma wrote:

                              De sideskirts van een GSI passen ook op een 3deurs station.
                              Dus de sideskirts kunnen volgens mij ook op een 3 deurs hetchback model.

                              my bad….

                              had laatst een nieuwe chassisbalk gehaald voor de cabrio, maar die hadden ze niet meer, alleen van een 3 deurs kadett. aangezien deze 15 cm langer was, nam ik dus aan dat ze niet hetzelfde waren.
                              wss van een 4 deurs geweest dan of zo.

                              #17960551
                              Mr. Bone
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 September 2009

                                Oke duidelijk, dus skirts kan ik niet gebruiken!

                                :thumbup

                                #17960552
                                arnold kadett
                                  Lid sinds:
                                  17 October 2010

                                  ik heb nog wel originele skirts liggen

                                  arnold

                                  #17960553
                                  jblfreak
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    skits kan wel

                                    denk dan ie vanaf de wielkuip naar achter langer is

                                    heb zelf rieger gts body op mijn cabrio en dat is een set voor een HB en skirts passen gewoon

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.