meerdere vragen Corsa A3 1.6 gsi

Forumindex Forums Modellen Corsa meerdere vragen Corsa A3 1.6 gsi

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211818
    paddo07
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 February 2009

      hey ,

      ik heb een paar vragen over mijn corsa A1.6 gsi

      #vraag 1
      Mijn koelvloeistof verdwijnt , elke week kan ik er wel weer een liter bij gooien en ik weet niet waar het blijft. Nergens kan ik een lek vinden, ik heb alles gecontroleerd wat zichtbaar is om het zomaar te zeggen
      lees : radiateur, slangen enz
      wat zou dit kunnen zijn en hoe weet ik dat min koppakking niet lek is of iets dergelijks. Ik heb echt het idee dat het in me blok lekt :P

      #vraag 2
      Kan ik elecktrische ramen in me corsatje bouwen , of zijn er corsas waarvan ik dit mechanisme kan pakken. Of moet ik het van een andere opel pakken?

      #vraag 3
      Spagethi spruitstuk , kan ik deze ook van een andere opel pakken. Want ik zag laatst een spruitstukje op marktplaats die voor een corsa A was maar ook op meerdere auto’s paste.

      #vraag 4
      ik was laatst in een autozaak en daar zag ik bougies die in plaats van 1 zo een gebogen lipje boven aan 4 daarvan had, hierdoor zouden je prestaties omhoog kunnen gaan. zou dit op mijn corsa ook werken zoja welke hitte graad enzo zou ik dan moeten pakken

      #vraag 5
      als de auto stationair draait , heb ik een beetje een sissend geluid. Dit wordt harder als ik een beetje gas geeft maar als je werkelijk waar gaat rijden dan hoor je het niet meer om dat het motorgeluid dit overtreft. Maar ik heb even de motorkap omhoog gedaan en de auto gestart en goed lopen luisteren en zoeken. Het lijk bij de injectoren en inlaat vandaan te komen , maar dan wel aan de linkerkant, waar ook de beschermkap zit voor die riem die daar draait

      ik hoop dat ik mijn vragen goed genoeg heb gesteld , en als jullie meer info willen bij een vraag, dan zeg je het maar :) dan probeer ik het beter uit te leggen

      alvast bedankt :D

      #17518139
      freek corsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 December 2004

        Vraag1:

        Heb je een compressor ?
        Dan kun je het makkelijk testen, dat vertel ik je wel als je er 1 hebt.

        Vraag2:

        Ja dat kan, ik heb nog wel een setje te koop.

        Vraag3:

        Er zit verschil in small-block en big-block, verder is het meestal wel op elkaar pas te krijgen.

        Vraag4:

        Ja als je sneller wil, neem dan een dikkere motor :P

        Vraag5:

        Dit lijkt op een vacuum lek, of het heeft te maken met je koelvloeistof verlies.

        #17518140
        paddo07
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2009

          kan wel aan een compressor komen :)
          en wat wil je voor dat setje hebben en is het goed te doen

          #17518141
          freek corsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 December 2004

            De elektrische ramen zijn wel redelijk goed in te bouwen, het is alleen wel veel werk.

            Als je koelvloeistof verliest dan kun je met een compressor testen waar je het verliest.

            Stap 1 : Draai de 4 bougie’s eruit.
            Satp 2 : haal de dop van je koelvloeistof reservoir eraf.
            Stap 3 : probeer een aansluiting tussen de compressor en het tankje te creeeren. ( niet meer dan 1 bar druk )
            Stap 4 : Als je druk op het koel systeem hebt gezet dan zal het ergens gaan lekken, nu kun je zien waar het lekt.
            Stap 5 : Als je niets zit lekken dan heb je waarschijnlijk een lekke koppakking, dit kun je testen door te gaan starten. Als er koelvloeistof uit de bougie gaten komt spuiten dan is de koppakking lek.

            Verdere vragen kunnen natuurlijk beantwoord worden.

            #17518142
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Waterpomp niet lek?? dat zie je meestal niet van buiten…

              Willem

              #17518143
              2e-c14nz
                Lid sinds:
                5 June 2009

                Ik zou ook idd de waterpomp bekijken, je merkt het namelijk wel aan het rijgedrag dat je koppakking lek is. Niet mooi stationair draaien, onregelmatig optrekken etc.

                #17518144
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Drukopbouw in koelvloeistof tank

                  #17518145
                  paddo07
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 February 2009

                    nou , ik heb wel last van onregelmatig toerental , eerst draaide hij altijd mooi 800 toeren en nu de ene keer 1100 dan 900 dan weer 1000 en als ik dan een paar keer gas geef valt hij uiteindelijk wel terug in de 800.

                    ook heb ik last dat er veel druk in me koelvloeistofresevoir is
                    en als ik volgas optrek lijkt hij soms in te houden en af entoe hapert die 1 of 2 keer

                    #17518146
                    2e-c14nz
                      Lid sinds:
                      5 June 2009

                      Lijkt wel veel op een lekke pakking. Ik zou in ieder geval lekker water in je reservoir gooien ipv koelvloeistof, kost het niet zo veel :D Heb je je waterpomp al bekeken?

                      #17518147
                      paddo07
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 February 2009

                        kan ik er gewoon water in gooien , iemand zij dat dit namelijk niet kon. Maar zolang het niet vriest kan het toch eigenlijk wel. deed ik ook altijd bij me scooter :P

                        water pomp waar ergens is die te vinden , zit die achter dat schot onder die zwarte plastic kap , voor de blazers

                        oja en heeft iemand nog antwoord voor de bougies, of het meer vermogen wekt , of betere ontbranding ofzo

                        #17518148
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          water moet je niet te lang volhouden.

                          dan vreten je koelkanalen uit.

                          had van de week een waterpomp in mijn handen waar hele stukken verdwenen zijn.

                          deze begon ook al te zweten op de bevestiging, was ie ook aan het rotten, dat gebeurt met je motortje ook.

                          Willem

                          #17518149
                          max
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Vervang liever die koppakking!!

                            Is echt niet moeilijk en het scheelt je later een drijfstanglager als de koppakking echt de geest geeft (eigen ervaring na 2 maanden rond te hebben gereden).

                            #17518150
                            mattemaker
                              Lid sinds:
                              28 September 2007

                              origineel gepost door max
                              Vervang liever die koppakking!!

                              Is echt niet moeilijk en het scheelt je later een drijfstanglager als de koppakking echt de geest geeft (eigen ervaring na 2 maanden rond te hebben gereden).

                              mee eens.. :jerry
                              zijn al genoeg corsa A gsi gesneuveld..:vertag

                              #17518151
                              paddo07
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 February 2009

                                heeft iemand een site of iets waar ik een koppakking kan bestellen voor een 1.6 gsi uit 92

                                #17518152
                                nova….
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004
                                  #17518153
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    gewoon bij een automaterialen zaak…

                                    Dit is goedkoper als bij bovengenomde.

                                    Kopset bestellen, heb je ALLE benodigde pakkingen

                                    gelijk nieuwe kopbouten erbij, deze dienen te worden vervangen, zijn REK bouten en mogen maar 1x aangetrokken worden.

                                    Kop moet op moment worden vast gezet.

                                    Willem

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.