Mediacenter stil en koel krijgen

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Mediacenter stil en koel krijgen

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206569
    jsgsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Wie heeft er ook een mediacenter?
      Ik heb hem eindelijk een beetje draaien maar ik krijg dat ding echt niet stil (en ook niet koel).
      Mijn vriendin werd net helemaal gek toen ze idols aan het kijken was :P
      Maar wie heeft er tips om het stiller en koeler te krijgen?

      #17385815
      Roelof
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Veel mensen laten de PC op een lagere snelheid lopen om vervolgens de fans langzamer te laten draaien. Dan wordt er nog veel gedaan met geluids-isolatie aan de binnenkant van de kast

        #17385816
        peerke1987
          Lid sinds:
          28 December 2006

          Wat je inderdaad zou kunnen proberen, ik heb neit zo veel vestand van specifiek media centers. Maar naar mijn gevoel is het ook gewoon een pc.

          Je zou in de bios : Cool and Quiet aan kunnen zetten (dit is een functie op Asus moederborden) Waarschijnlijk hebben andere moederborden soort gelijks systeem.

          Dit is een systeem dat de ventilatoren snelheid aanpast op de temperatuur.. Je zou eens kunnen informeren bij de fabrikant of misschien de handleiding

          Maargoed, misschien gaat je dit te boven, maar misschien kunnen we iets er op vinden.
          :aat maar weten

          #17385817
          maxim102
            Lid sinds:
            26 October 2006

            Ik heb een HTPC draaien in een Coolermaster Cavalier 2. Hij is zeer stil, en heb er niet erg veel aan gedaan.

            Ik heb een passief koelblok op m’n cpu gezet, nouja, passief.. :hmmz Een koelblok gepakt en de koeler eraf gejast :P Toen heb ik aan de bovenkast van de case een zeer stille fan geplaatst, deze een paar centimeter laten zakken door er lange schroeven in te steken zodat hij koele lucht op het koelblok blaast. De twee 60mm fans aan de achterzijde heb ik laten zitten, en het resultaat mag er wezen, hij is écht geruisloos!

            Ik heb geen idee hoe warm hij wordt, ik moet nog op zoek naar een temperatuurmeter-programma voor Linux :P Hij draait in ieder geval wel zeer stabiel, en stil!

            Mocht ik het nog stiller hebben, kan ik nog de achterste twee fans eruit halen, maar dat komt de airflow door de gehele kast niet ten goede. Dan kan ik er altijd nog dempingsmatten in gooien, maar ik vind hem nu stil genoeg. Misschien iets voor later :)

            #17385818
            jsgsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              Ik ga eens kijken voor zo een kast bedankt.
              Heb nu een gewone “oude” kast big tower die had ik nog staan gebruik ik even om alles te testen.
              Maar wat voor voeding heb je in die kast maxim102 ?

              #17385819
              maxim102
                Lid sinds:
                26 October 2006

                origineel gepost door jsgsi
                Maar wat voor voeding heb je in die kast maxim102 ?

                Ik heb gewoon de standaard voeding van de Coolermaster Cavalier 2 erin zitten, deze voeding is namelijk speciaal op maat gemaakt en dus niet te vervangen.. Althans, dan krijg je je kast niet meer dicht :P

                #17385820
                IceFreak
                  Lid sinds:
                  2 January 2007

                  Ik heb zelf ook een soort van Mediacenter/Server.
                  Mijn specs:
                  Asus T3-M2NC51PV (barebone, kleine kast)
                  AMD Ahtlon X2 BE2350
                  2GB RAM
                  1x500GB Western Digital schijf
                  1x1000GB Hitachi schijf :angel

                  Bij de barebone werd standaard al een koeler meegelevert, die erg goed werkt. Temperatuur komt niet boven de 40 graden, waarbij de koeler maar op 1500RPM draait. ’s Avonds daalt de temperatuur naar zo’n 30 graden, waardoor de koeler op zo’n 1300RPM gaat draaien. Op deze stand is hij echt onhoorbaar! Ik slaap er zelfs naast :) .

                  Omdat ik er dus ook naast slaap heb ik speciaal componenten genomen die koel blijven, vooral de CPU. Ook zijn de 2 schijven erg stil, je hoort ze werkelijk waar niet echte aanraders :)

                  #17385821
                  Kadett-E
                    Lid sinds:
                    8 January 2008

                    Is het een AMD of Intel? Aan de hand van dat kan je kijken welke functie je aankan zetten. Voor AMD is dat de Cool’n’quiet en voor intel… Ik ben het al vergeten… :)

                    #17385822
                    peerke1987
                      Lid sinds:
                      28 December 2006

                      ohh zit dat verschil em in de processoren.. en ik maar denken in de moederborden..:o:wub

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.