Maximum snelheids icoon dashboard

Forumindex Forums Modellen Grandland X Maximum snelheids icoon dashboard

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Ofleuren
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 8

Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat de camera voorin de maximum snelheid leest aan de hand van de borden.
    Nu er overal een aanpassing is gedaan in de maximum snelheid blijft op wegen waar voorheen 130 gereden mocht worden (en nu 100) nog steeds 130 in het display staan terwijl het nieuwe bord met 100 er wel al staat.
    Heeft iemand een idee of dit aangepast wordt of kan worden?

Grandland X innovation 1.2 automaat met innovation+ pakket black model 2020

Mokkaatje
    Participant
    • Topics 7
    • Reacties 69

Er wordt ook gebruik gemaakt van kaartinformatie in de navigatie, met name bij borden met een onderbord met tijden. De info op het display zal dus voorlopig niet altijd juist zijn.

Mokka X Innovation 1.4 automaat 6, full options, darkmoon blue,19 inch, 2018 (privé)
    Grandland X Ultimate 1.2 automaat 8, pearl white, panoramadak,18 inch bicolor, 2019 (lease)

lonius41
    Participant
    • Topics 9
    • Reacties 63

Helaas heb ik ook dit euvel in mijn systeem van de Grandland. Dealer weet nergens van, dus ik heb maar een vraag aan Rijkswaterstaat  gesteld.

Volgens mij zijn er oude borden gebruikt waar de nieuwe snelheidslim :help: ieten overheen is geplakt.

kiekeboeboe
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 60

DIe borden worden volgens mij gewoon door de camera in de voorruit herkend.

Bij ons in de streek is er een tijdelijke zone 30 door werken, en de auto herkent gewoon dit 30 bord. Icoon in dashbord wijzigt keurig van 50 naar 30 wanneer ik dit tijdelijk bord passeer.

Het “overplakken” van oude borden kan daar toch niets mee te maken hebben. Je denkt toch niet dat de camera de oude snelheid onder die klever “scant”?

GLX Innovation 1.2 - manuele transmissie.

Ofleuren
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 8

Dat lijkt mij dus ook. Waar zou anders de camera voor zijn?
    @kiekeboeboe, heb je wat andere zaken ingesteld of ging dat geheel vanzelf?

Grandsteef
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 55

De wet en regelgeving per land zit verwerkt in het systeem, d.m.v. GPS weet het systeem in welk land je je begeeft, elk land heeft zijn eigen snelheids regelgeving, als je in België rijdt geeft hij netjes 120km per uur aan op de rijksweg en geen 130km per uur zoals het in Nederland is, en nee, hij leest echt de borden en maakt daarbij geen gebruik van GPS en sneldheidsinfo van kaarten, hij pakt netjes ook de matrix borden over, borden bij wegwerkzaamheden, dus waarschijnlijk zal de Opel dealer een update moeten doen waarbij de wet en regelgeving wordt aangepast.

Black Diamond Opel Grandland X 1.2 Innovation Automaat met Innovation plus pakket en vele andere gadgets

kiekeboeboe
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 60

Dat lijkt mij dus ook. Waar zou anders de camera voor zijn? @kiekeboeboe, heb je wat andere zaken ingesteld of ging dat geheel vanzelf?

neen ik heb niets ingesteld, ging dus geheel vanzelf.

GLX Innovation 1.2 - manuele transmissie.

Ofleuren
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 8

Als de camera de borden leest zou er toch geen update gedaan hoeven worden?

ik vind het erg vaag allemaal.

Hans GLX
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 216

De camera van mijn auto leest de borden ter plaatse. Dus ook wanneer er bij wegwerkzaamheden plots een bord met 50 staat. Nadeel is dat op de N wegen 80 gereden mag worden, maar op de paralelbaan voor langzaam verkeer 60. Bij elke zijweg is op de paralelbaan een bord met 60 geplaatst. Dit bord word dan telkens gelezen door de camera, en  noemt dit als max.snelheid, waar men op de hoofdrijbaan gewoon 80 mag. Dat is de enige verwarring die ik heb opgemerkt.

cphpham
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 21

Ik heb hetzelfde. De borden worden herkent en dus veranderd de auto op het juiste moment dat er een bord staat. Echter, de snelheidsaanduiding komt niet overeen met de daadwerkelijke snelheid die gereden mag worden.

Binnenkort ga ik de kaarten updaten, mogelijk dat daardoor de juiste snelheden worden weergegeven.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.