Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Maximale uit motor/vermogenskromme experts, vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 maart 2015 om 10:04 #18279097
Mits hetzelfde gewicht en overbrenging natuurlijk.
27 maart 2015 om 10:18 #18279098Heb ook andere ervaringen met de koppel en verwogens.
Zo kon een 190pk 260nm 1100kilo zware benzine hok bij zowel acceleratie als top een 140pk 350nm diesel niet bijhouden.
Zo ook blijf ik ook naast een Golf7 gti rijden.
Zelfde koppel alleen 8 automatische korre of 6 korte hand versnellingen, tov 5 veel te lange versnellingen
Golf 211pk 280nm turbo
Vectra 220pk 280nm n/a
Bijde +/- 1400kgverstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 maart 2015 om 21:23 #18279100Ach uiteindelijk zit het vermogen van een x1.xe(l) motor achter de begrenzer….
Het beste kan je een Mantzel Powerbox of Dbilas Flowtec plaatsen, dan krijg je pas vermogen erbij.Bij een x1.xe(l) motor gewoon doorhalen tot net voor de begrenzer en dan schakelen is de snelste manier.
Jaren met zo’n blok gereden (getuned naar 175pk of zoiets) en getest op de dragstrip wat het snelste was.
Nu stond mijn begrenzer wel op 8000 i.p.v. de standaard 6500 ;)28 maart 2015 om 09:47 #18279099Nou gister moment van de waarheid. Van Rotterdam gereden naar Den Haag centrum en vervolgens naar Den Haag zuid(wateringseveld) Eve doorgereden bij einde A4(delft) (Motor ondertussen al lekker warm! Vervolgens begin A4 weer op de bocht door en vol op het gas. In zijn 2 vanaf 2500rpm doorgetrokken tot boven 6000rpm door schakelen naar 3 en verder. Wauw ik was een beetje geschrokken van wat de auto nog meer in zijn petto had. Voor het eerst doorgetrokken voorbij de 4500rpm. De auto ging alleen maar harder trekken erna, vooral schakelen naar zijn 3 kreeg ik een enorme dauw in me rug. Leek wel een andere auto!
Helaas heb ik een beetje teveel respect voor de techniek en zal ik echt niet altijd maximaal doortrekken. Nu weet ik iig bij een stoplicht sprintje dat de auto veel meer in petto heeft. 115.5pk op een gewicht van 1050kilo(eerste auto) is wel fun! Eerst maar is een 200cell sportcat plaatsen en opnieuw chippen.
@Corsa GSI ik had tijd geleden een VX performance box gekocht uit engeland, maar omdat er teveel werk inzat toch maar weer verkocht.28 maart 2015 om 22:13 #18279101@GSE wrote:
Precies koppel is the way to go,een vrachtwagen merk het ook niet of der 5 ton meer opzit,maar een personen auto met 300pk merkt dat wel..
Je moet schakelen als je op max koppel zit,iets met 200pk en 400nm kan sneller zijn als iets van 250pk en 300nm.
Jammer is dat zo,n kleine motoren (korte slag) het moeten hebben van toeren maken en dan krijg je automatisch dat alles wat hoger ligt en je die dingen op toeren moet houden,een v6 zal onderin wat meer te bieden hebben bv in verhouding.
Sorry, ik merk het echt wel of er 5 ton meer in zit. Maar wat je zegt, schakelen bij maximale koppel. Heb het al een keer in de bergen uitgeprobeerd. bij maximale koppel ging hij sneller naarboven dan bij maximale pk’s. Het maximale koppel zit dan tussen de 1100 en 1500 rpm (2300nm) en het maximale pk’s (460) bij 1900r pm en hij zuipt dan een stuk meer, 1op 1.5 ongeveer :shock:
29 maart 2015 om 17:28 #18279102AnoniemLid sinds:
1 January 1970Simpel gezegd wordt je vermogen (pk) bepaald door koppel (nm) x toerental. Dus koppel is 1 factor die je pk’s bepalen. Waarom hebben diesel auto’s vaak veel koppel maar relatief weinig vermogen? Omdat ze lagere toerentallen draaien dan benzine auto’s.
29 maart 2015 om 19:15 #18279103En koppel en toerental is dus vermogen, hoger toerental is meer vermogen is meer snelheid.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.