maximale aslast rdw

Forumindex Forums Overige APK & RDW maximale aslast rdw

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208661
    pipo
    • Topics 45
    • Reacties 2126
    Lid sinds:
    5 November 2004

    iemand bekent met omkeuren van een auto met grotere motor en de maximale aslast

    wie heeft hem laten omkeuren en kan me vertellen hoe ze dat doen en hoe het allemaal werkt

    #17462899
    kadett4x4
    Bijdrager
    • Topics 121
    • Reacties 2713
    Lid sinds:
    6 July 2004

    vraag eens aan niels(rallyastra).

    groeten.

    #17462900
    mr-turbo
    Bijdrager
    • Topics 46
    • Reacties 1060
    Lid sinds:
    1 July 2004

    wat valt eraan uit te leggen ?

    daar mag ie niet overheen komen :vertag

    #17462901
    pipo
    • Topics 45
    • Reacties 2126
    Lid sinds:
    5 November 2004

    origineel gepost door mr-turbo
    wat valt eraan uit te leggen ?

    daar mag ie niet overheen komen :vertag

    ja heb niels er al over gevraagt.maar bij caravans kun je de maximale aslast aan laten passen verhogen verlagen.
    probleem is dat je ook al zet je er een zwaardere as onder van het zelfde type auto met grote motor dat ze toch de aslast van het kenteken aan houden en niet van het zwaardere type

    c kadett 1,2 heeft maximale aslast van 530 kg en de 1,6 en hoger hebben ze een aslast van 630 dus ja das wel een verschil.en ik verwacht dat ik over die max last van 530 heen ga.en dat vind rdw niet goed.en in duitsland bij de tuv kan het weer wel.fijn zo,n verenigt europa met zelde regels:puke

    #17462902
    mr-turbo
    Bijdrager
    • Topics 46
    • Reacties 1060
    Lid sinds:
    1 July 2004

    onderzoek is je viend :vertag
    maar ik wil wel wat handige tips geven :)

    ga eens na of er met dat type vooras en bv een automaat een hogere aslast op het kenteken stond.

    dat was het geval bij een manta, die heeft aantoonbaar (onderdeel / bestel nummers) dezelfde AS als een ascona B die in de diesel uitvoering een hogere aslast mocht hebben terwijl het dezelfde as was.
    die diesel aslast werd dan ook voor de manta aangehouden.
    mocht dat nog niet voldoelde zijn, was er nog de mogelijkheid om manta 400 naven (die zijn gesmeed) te gebruiken en zo weer een stukje meer aslast te kunnen gebruiken :P

    dit is natuurlijk niet allemaal van toepassing op een kadett, maar geeft wel aan hoe je e.e.a wat kunt ondervangen

    misschien dat in de assen van de kadett station / automaat type I / type 2 wat mogelijkheden liggen

    #17462903
    rpjverhoev
    • Topics 39
    • Reacties 223
    Lid sinds:
    13 March 2006

    Heb je het al aan de rdw zelf gevragen? zij kunnen jou het enigste juiste antwoord geven.

    Ik weet dat bij mijn manta nog niet eens vaar de aslasten werd gekeken, alleen naar het totaal gewicht omdat dit op het kenteken moet staan;)

    gr rene

    #17462904
    pipo
    • Topics 45
    • Reacties 2126
    Lid sinds:
    5 November 2004

    origineel gepost door rpjverhoev
    Heb je het al aan de rdw zelf gevragen? zij kunnen jou het enigste juiste antwoord geven.

    Ik weet dat bij mijn manta nog niet eens vaar de aslasten werd gekeken, alleen naar het totaal gewicht omdat dit op het kenteken moet staan;)

    gr rene

    heb het bij iemand van rdw nagevraagt en die zei dat ze de aslast van de auto aanhouden op het type plaatje en niet van de 1600 vooras of bv een 1000 serie vooras.of je moet het schriftelijk op documenten aan kunnen tonen dat er een 1000 serie as onder zit of en 1600 vooras.
    en hij zei dat hub niet van zien kunne onderscheiden wat een 1600 en een 1200 vooras is:( dusja dan word het moeilijk.
    en heb ook al van sommige gehoord dat ze geen aslast meten alleen totaal gewicht en bij anderen gewoon de aslast meten:hmmz dus ja zijn ze bij de rdw dan wel allemaal gelijk

    #17462905
    mr-turbo
    Bijdrager
    • Topics 46
    • Reacties 1060
    Lid sinds:
    1 July 2004

    origineel gepost door rpjverhoev
    Heb je het al aan de rdw zelf gevragen? zij kunnen jou het enigste juiste antwoord geven.
    gr rene

    daar wil ik dan nog wel ff op reageren.
    blijkbaar heb je nog niet veel met rdw te maken gehad.
    als je 5 verschillende mensen bij rdw dat vraagt, krijg je 5 verschillende antwoorden….

    denk je soms dat ik het uit m’n duim zuig ofzo ?

    dat van die 400 naaf kwam notabene van het hoofd van rdw TCL lelystad zelf, die mij dat adviseerde mocht ik niet aan de aslast komen

    #17462906
    pipo
    • Topics 45
    • Reacties 2126
    Lid sinds:
    5 November 2004

    maar waar wegen ze hem voor de aslast bij de rdw om de hoek of in lelystad

    #17462907
    Anoniem
    • Topics 80
    • Reacties 1459
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Ik heb zelf een 1.6S, komt of een CIH of een C20LET in, maakt dus dan niet uit of ik een versterkte 1.6s heb of een orginele 1000 serie as ?

    #17462908
    Jo1
    Bijdrager
    • Topics 8
    • Reacties 560
    Lid sinds:
    15 September 2004

    Indien men na aanvraag type keuring motorwijziging bij het dichtsbijzijnd RDW-keuringsstation besluit dat het voertuig voor nader onderzoek, of uitgebreide keuring naar TCL-Lelystad moet, wordt aldaar als eerste de aslasten gemeten.
    Dit gebeurt PER WIEL, en wel met 2x70kg op de voorstoelen.
    Zelf meerdere malen daar geweest, zelf meerdere malen meegemaakt en gezien, helaas wel alweer een tijdje geleden. Tijden en regels veranderen.
    Succes.

    #17462909
    pipo
    • Topics 45
    • Reacties 2126
    Lid sinds:
    5 November 2004

    origineel gepost door Jo
    Indien men na aanvraag type keuring motorwijziging bij het dichtsbijzijnd RDW-keuringsstation besluit dat het voertuig voor nader onderzoek, of uitgebreide keuring naar TCL-Lelystad moet, wordt aldaar als eerste de aslasten gemeten.
    Dit gebeurt PER WIEL, en wel met 2x70kg op de voorstoelen.
    Zelf meerdere malen daar geweest, zelf meerdere malen meegemaakt en gezien, helaas wel alweer een tijdje geleden. Tijden en regels veranderen.
    Succes.

    word hoe langer hoe onduidelijker :P de ene is er geweest en hoef niks de andere is er geweest daar meten ze het totaal gewicht en de derde komt en daar word per wiel gewogen

    #17462910
    Jo1
    Bijdrager
    • Topics 8
    • Reacties 560
    Lid sinds:
    15 September 2004

    Tja, je komt pas achter de waarheid als je zelf gaat.

    #17462911
    pipo
    • Topics 45
    • Reacties 2126
    Lid sinds:
    5 November 2004

    origineel gepost door Jo
    Tja, je komt pas achter de waarheid als je zelf gaat.

    ja das waar maar van degene die ik heb gesproken komen nog allemaal verschillende verhalen en die zijn geweest
    :o:hmmz

    #17462912
    Jo1
    Bijdrager
    • Topics 8
    • Reacties 560
    Lid sinds:
    15 September 2004

    Geef dan eens duidelijk aan, welke motor, in welke auto.

    Of bel eens met TCL, daar weten ze iets meer over hoe en wat.
    Een rdw-medewerker van dichtsbijzijnde boerenstation, of zo’n APK-steekproefcontroleboer weet gewoon nix, en dat is mijn ervaring!!

    #17462913
    mr-turbo
    Bijdrager
    • Topics 46
    • Reacties 1060
    Lid sinds:
    1 July 2004

    :thumbup

    #17462914
    pipo
    • Topics 45
    • Reacties 2126
    Lid sinds:
    5 November 2004

    origineel gepost door Jo
    Geef dan eens duidelijk aan, welke motor, in welke auto.

    Of bel eens met TCL, daar weten ze iets meer over hoe en wat.
    Een rdw-medewerker van dichtsbijzijnde boerenstation, of zo’n APK-steekproefcontroleboer weet gewoon nix, en dat is mijn ervaring!!

    nou ik heb er een gesproken die de regels wel weet in theorie mar wat ze bij lelystad beoordelen niet.alleen heb ik ok een werknemer van lelystad gebeld,maar volgensmij had die gewoon een slechte dag want enigste wat hij zei was waar ben je mee bezich en dan is zo,n auto niks meer waard enz enz:mad:
    terwijl ik netjes had uitgelegt wat mijn plannen waren.maar hij was dus niet in de stemming

    #17462915
    Jo1
    Bijdrager
    • Topics 8
    • Reacties 560
    Lid sinds:
    15 September 2004

    Vreemd.

    Maar waar ben je dan nou eigenlijk mee bezig?

    #17462916
    pipo
    • Topics 45
    • Reacties 2126
    Lid sinds:
    5 November 2004

    origineel gepost door Jo
    Vreemd.

    Maar waar ben je dan nou eigenlijk mee bezig?

    c kadett what else?

    #17462917
    Jo1
    Bijdrager
    • Topics 8
    • Reacties 560
    Lid sinds:
    15 September 2004

    Duidelijk…..:hmmz

    #17462918
    Anoniem
    • Topics 80
    • Reacties 1459
    Lid sinds:
    1 January 1970

    City 1.2 met een 2.8s 6 cilinder erin.

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=99578

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.