max vermogen op 2.0 kadett c achteras

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel max vermogen op 2.0 kadett c achteras

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220929
    jermir
      Lid sinds:
      20 January 2010

      hallo , ik vraag me nu al een tijdje af wat nou het maximale vermogen/loppel is waarmee je een standaard achteras van een kadett c kan belasten. weet dat je versterkingen kan kopen zoals versterkte rubbers en lagers maar vraag me af wat t dif aankan. heb namelijk een c20let aangeschaft met een getrag 265 bak maar vraag me dus af wat zo`n as een beetje aankan , aangezien ik geen zin heb om een volvo as eronder te zetten want dat is volgens mij net wat te breed. ik hoor t wel wat jullie ervan zeggen, ben benieuwd!!!

      #17668438
      city77
        Lid sinds:
        4 July 2004

        de c kadett 1.6 as is nagenoeg hetzelfde als een manta B as en die zijn door de duitse Tuv goed gekeurd voor de 3.0 24v das dus 204 pk en pak en beet 280 nm koppel, daar mag je er mee rijden en krijg je het goed gekeurd, dus een standaard letje zal die wel moeten kunnen hebben;) denk dat de grens wel een beetje tegen de 250 pk ligt, weet het niet zeker dus mensen die het weten, commentaar!!! haha:D

        #17668439
        jermir
          Lid sinds:
          20 January 2010

          heb een let fase 2 dus vandaar…..

          #17668440
          larsjeG40
            Lid sinds:
            23 January 2008

            ik ken iemand (collega) die heeft ooit eens een chevy v8 blok in een c kadett gedaan met de orginele achteras. en nooit problemen mee gehad.
            en daar reed hij mee op het circuit!

            #17668441
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              maximaal 300pk heb k horen zeggen.. daarna gaat er door het vermogen echt TE veel kapot..

              #17668442
              mayhem
                Lid sinds:
                13 June 2006

                ligt ook aan de motor en hoe ermee word omgegaan.
                constant sprint starts, dus vanuit volledige stilstand volgas, vind ie niet fijn.

                denk dat ie ook meer op z’n lazer krijgt door een let dan door een 24.
                turbo die inslaat ipv een oplopende lijn.

                #17668443
                jermir
                  Lid sinds:
                  20 January 2010

                  ja dat is ook wel zo , denk dat ik in elk geval het staartstuk vervang door een stalen met meteen een dikkere as erin.
                  denk ook meteen de reactie armen vervangen door sterkere met van die uniballs .
                  ik moet zeggen t rijd nog niet allemaal , het ligt nog helemaal uit elkaar maar wil alles gewoon goed hebben voor het eronder gaat.
                  deze chip schijnt zo geprogrameerd te zijn dat de boost er geleidelijk inkomt en niet in 1 keer zover ik weet. heb er nog niet mee gereden. dus vandaar dat ik zoveel mogelijk meningen wil en info.

                  #17668444
                  city77
                    Lid sinds:
                    4 July 2004

                    als je het nog los hebt liggen en je wil er een zakcentje aan uit geven dan zou ik het meteen goed doen en de kadett as helemaal vergeten ;) volvo as eronder en alles met uniballs:thumbup

                    #17668445
                    jermir
                      Lid sinds:
                      20 January 2010

                      ja maar zo’n volvo as heeft toch een vee grotere spoorbreedte? bedoel dan komen me velgen nog meer naar buiten. heb je toevallig een site ervan dat ze het onder een kadett monteren? pls let me know

                      #17668446
                      Christian-tsx
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 May 2008

                        nee, een volvo 240 as is zelfs nog iets smaller dan een manta as. en een 740 as is iets breder.

                        kijk maar in het topic van rik ophuis zn ascona, in het ascona gedeelte.

                        er staan daar diverse tekeningen met maatvoering erbij. je vind daar alles wat je nodig hebt aan info.

                        #17668447
                        jermir
                          Lid sinds:
                          20 January 2010

                          ja maar heb geen ascona maar een kadett coupe. heb het even bekeken en heb niet zoveel zin de halve bodem aan te moeten passen. t mooist zou zijn onafhankelijke wielophanging achter maar ja dat is helemaal niet te doen. probeer wel zoveel mogelijk alles te versterken bij de kadett as.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.