massavliegwiel vervangen voor enkele vliegwiel

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila massavliegwiel vervangen voor enkele vliegwiel

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18445315
    Angelo Mostafa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 February 2017

      beste opel liefhebbers,

       

      mijn naam is angelo en heb sinds kort weer een opel aangeschaft dit keer een meriva-A uit 2006 diesel 1.7.

      bij aanschaf is mij verteld dat het massavliegwiel en koppelingsset vervangen diend te worden.

      nu ben ik zelf automonteur bij vw wittebrug. werk er nu anderhalf jaar.

      maar heb nog maar weinig ervaren met versnellingsbakken en al helemaal met ombouwsets.

      ben nu al enige tijd bezig om op te zoeken welek set ik nodig heb? heb niet heel veel geld en ben dus opzoek naar een passende oplossing.

      jullie ervaren opel fans zouden mij mischien kunnen adviseren over of het verstandig is een ombouwset in te bouwen of het orgineel te houden en toch voor een massavliegwiel te gaan uiteraard alles nieuw drukgroep en druklager en koppelingsplaat.

      ik heb een F23 bak?

      wat kan ik het beste doen?

       

      mvg angelo

       

      #18445317
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Volgensmij heeft deze al een enkel massa vliegwiel.

        #18445319
        Angelo Mostafa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 February 2017

          ???? iedereen zegt van niet… hoe kom ik erachter???

          #18445340
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Heb je geen partslink24 op het werk? Dan kan je het originele nr opzoeken.

            Anders iemand hier met epc.

            #18445825
            Angel Angeles
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 January 2018

              Beste

              , ik heb een meriva 2003, prima auto. Als de motor te warm wordt gaat de ventilator aan en dan zakt de temperatuur. Als de ventilator uitgaat, slaat de motot ook af. Auto start weer als t een beetje afkoelt. Dynamo, egr klep, krusassensor zijn vervangen. Auto doet tzelfde. Volgens monteur ecu. Nou loop ik bij sloprijen langs die mij telkens de verkeerde verkopen 🥺🥺. Kan het ook ieys anders zijn.? Help me plsss,! :help:

              #18445965
              Angelo Mostafa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 February 2017

                <p style=”text-align: left;”>beste opeltje17, ben achter de nummers gekomen nu nog zo goedkoop mogelijk vinden….wat een duur onderdeel ..</p>
                <p style=”text-align: left;”></p>
                <p style=”text-align: center;”></p>
                <p style=”text-align: center;”></p>
                <p style=”text-align: center;”></p>

                #18446444
                Corsaliefhebber
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 February 2012

                  ik zou opslag vragen bij je baas, uurtarief is er hoog genoeg voor aan de batalende kant dat ze de monteurs wel eens fatsoenlijk mogen gaan betalen, die doen het werk tenslotte :good:

                  #18446449
                  Angelo Mostafa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 February 2017

                    hahahaha ja dat geld niet alleen voor vw maar alle merken idd, wij doen het werk en hun vullen de zakken, maar wij hebben altijd al ondankbaar werk gehad.helaas.

                     

                    nu een andere vraag, miin vrouw appt mij zojuist dat ze maar moeilijk in de tweede versnelling en achteruit moeilijk gaat??

                    schakelkabels??

                    #18447382
                    Angelo Mostafa
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 February 2017

                      beste opel leden, kqn iemand mij aub vertellen of het heel veel meer werk is om zon ombouw set in te bouwen ipv zijn massavliegwiel? vw heeft ook van die ombouwsets maar ik weet het voor opel niet….kan iemand mij aub advies geven?

                       

                      het scheelt serieus geld..

                      en mischien een werkomschrijving loves

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.