Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta valt uit na starten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2015 om 20:19 #17271395
Beste mensen,
Een tijdje terug was ik onderweg naar huis met de manta en hij hield er opeens mee op en wilde ook niet meer starten. De volgende dag heb ik hem naar een kennis gebracht die vaker reparaties doet aan mijn auto, maar hij kon het probleem niet vinden.
De brandstoftoevoer is gecheckt en hij krijgt heel veel benzine. Ook krijgen de bougies gewoon vonk. Het probleem is nu dat hij bij starten wel aanslaat, maar na fracties van seconden weer meteen stilvalt.
Iemand een idee waar ik kan beginnen om het probleem op te sporen?
8 april 2015 om 20:46 #18280572@joelvereycken wrote:
Beste mensen,
Een tijdje terug was ik onderweg naar huis met de manta en hij hield er opeens mee op en wilde ook niet meer starten. De volgende dag heb ik hem naar een kennis gebracht die vaker reparaties doet aan mijn auto, maar hij kon het probleem niet vinden.
De brandstoftoevoer is gecheckt en hij krijgt heel veel benzine. Ook krijgen de bougies gewoon vonk. Het probleem is nu dat hij bij starten wel aanslaat, maar na fracties van seconden weer meteen stilvalt.
Iemand een idee waar ik kan beginnen om het probleem op te sporen?
ondanks dat je benzine krijgt.. krijgt je motor voldoende aanbod naar de vraag van de motor.. met andere woorden krijgt je motor voldoende brandstof druk??
9 april 2015 om 08:37 #18280573AnoniemLid sinds:
1 January 1970leg anders even een tijdelijke draad van de plus van je accu naar je ontsteking
die doe je op de plek waar normaal de plus vanaf het contact zit
daar zit bij carburateur versie,s een weerstandsdraad die zou defect kunnen zijn….
9 april 2015 om 09:11 #18280574Ik heb injectie 2.0E :)
9 april 2015 om 09:21 #18280575Controleer de kleur van de bougie`s, die zullen wel zwart en evt. ook nat zijn wegens overschot benzine.
Dan zou de temp zender inspuitsysteem kaput zijn.9 april 2015 om 13:53 #18280576check eerst even of er niet ergens een stekker afligt of gecorrodeerd is.
sowieso even de groene draad controleren en of de stekker van de PC er niet half op ligt, daarna: check ook de massa aansluitingen op het spruitstuk van het systeem,…etc…etc.
Massa aansluitingen breken wel eens af. Andere oorzaak kan ook het moduul zijn dat die kaduuk is of bijna kaduuk.
9 april 2015 om 15:09 #18280577Kortstondige onderbreking bij een sensor, relais of in een stuurleiding.
Lek aanzuigsysteem van de motor na de luchtmeter.
Stuwklep van de luchtmeter gaat zwaar of blijft hangen.
En henk 400rr repte al over de massa aansluiting op het inlaatspruitstuk, zit onder een M6 boutje.
:thumb
11 april 2015 om 10:51 #18280578Brandstofrelais?
12 april 2015 om 19:33 #18280579Ik heb ook zoiets gehad met mijn Ascona 2.2E.
Bleek dat ik onderweg een stopbus uit mijn inlaatspruitstuk was verloren.
Motor liep toen enkel nog maar op hoge toeren en bij starten zonder gas te geven heel even om vervolgens stil te vallen.15 april 2015 om 14:41 #18280580Geen nieuws is goed nieuws……
20 april 2015 om 14:56 #18280581Alhoewel….
;)
3 mei 2015 om 20:35 #18280582Het probleem is helaas nog niet opgelost. Ik heb net samen met forumlid Dylan gekeken en hij vermoedt dat het probleem in de slang bij de inlaat zit. (grote slang tussen luchtfilter en injectie), aangezien deze flinke scheuren had. We hebben deze dichtgetaped om te testen maar helaas deed hij het nog niet. Nu is het moeilijk om een slang in die staat luchtdicht te maken met tape dus ik ga alsnog een nieuwe slang regelen. (mocht iemand die hebben liggen :) )
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.