Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta i300
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2010 om 21:42 #17398859
Zoek dan wel eentje van een exclusief, die is wat dikker en vormvaster, die van de i200/i400 is een dunnetje en vervormd heel snel als dat al niet zo is.
1 januari 2010 om 21:48 #17398860Ik wist niet dat er verschil in zit, bedankt voor de tip!
gr’s rico
3 januari 2010 om 11:31 #17398861AnoniemLid sinds:
1 January 1970kwam dit plaatje nog tegen
op m,n zoektocht naar wat anders
3 januari 2010 om 12:41 #17398862Was toen ook een mooie Manta! Jammer dat ze de 5 gats assen en wielen voor mij eronderuit hebben gehaald. Weet iemand nog meer van deze auto, wat voor motor er destijds inlag?
gr’s Rico
3 januari 2010 om 14:00 #17398863he rico die 5 gaats assen hoe zit dat van welke model merk of auto komen ze vandaag en past dat zo op de manta of waar moet je op leten want vind het ook wel wat voor mijn manta
3 januari 2010 om 14:04 #17398864ik heb ze zo gekocht van een medeforummer. Zijn omgebouwde assen, met commodore delen. Er is ergens een topic over 5 gats assen, daarin staat wat je nodig hebt.
gr’s Rico
6 januari 2010 om 18:42 #17398865Ben vandaag in contact gekomen met een bezitter van een originele i300. Ik houd zn naam verborgen ivm privacy, maar een foto van zn auto heb ik wel voor jullie:
:worsgr’s Rico
9 januari 2010 om 18:33 #17398866Deze week de auto van onder afgewerkt, op een paar kleine details na. We hebben met een paar man de auto uit het spit getild, en deze op bokken gezet. Ik heb inmiddels ook foto’s van een originele i300 onder de motorkap. Ik ga komende week ook effe naar deze auto kijken, hij staat in Duitsland, bij een behulpzame man, die niet te beroerd is me vooruit te helpen! In een originele auto ligt de motor ver naar voren, dus voor de kachel.
Effe een paar foto’s:
gr’s Rico
9 januari 2010 om 18:49 #17398867mooi hoor
vooral die originele:wors
9 januari 2010 om 23:02 #17398868Onder een originele i300 hangt een carter zoals op onderstaande foto. Heeft iemand zo’n carterpan ooit vaker gezien?
gr’s rico
10 januari 2010 om 14:43 #17398869Vandaag mn blok er eens in geworstelt! Volgende week het blok recht en op zn plaats hangen, motorsteunen maken, en alle andere delen een plaats geven.
gr’s Rico
10 januari 2010 om 15:42 #17398870he rico meschien een tip die je kan gebruiken
als je je blok van voor tot je achterass gelijk wil hebbe zou ik er een laser onderlangs houden zo kan je alles goed in 1 lijn zetten ( wil overal effe het midden uitzoeken )
10 januari 2010 om 15:53 #17398871@ Redmen: Daar had ik ook al aan zitten denken!
Verder komt de blok erin zoals die ook in een originele i300 ligt.
gr’s Rico
11 januari 2010 om 10:57 #17398872als je er al over nagedacht hebt zal het wel goedkomen;)
bij mij met de 24v moes ie nog wel iets gericht worden want je wil natuurlijk niet dat je je cardanas kapot of krom rijd door zoiets
13 januari 2010 om 22:30 #17398873origineel gepost door henk 400rr
Zoek dan wel eentje van een exclusief, die is wat dikker en vormvaster, die van de i200/i400 is een dunnetje en vervormd heel snel als dat al niet zo is.heeft ie in 1 keer de goede te pakken,
ik ook weer een strakke spoiler :)13 januari 2010 om 22:31 #17398874Haha:P! Waar een Opel forum wel niet allemaal goed voor is:wors
13 januari 2010 om 22:41 #17398875precies.zo ist maar net.ook nog een poly motorkap over?
13 januari 2010 om 22:51 #17398876Nee, niet over:P! Heb wel een 400 kap, maar die is in het midden doorgezakt, die moet ik nog in zn gelid krijgen en verstevigen, maar als ik een goede op de kop zou kunnen tikken, zou ik m ook wel willen:P. Tevens nog op zoek naar 2 400 wielen:thumbup
En als ik een commodore as zou tegenkomen, bouw ik m er ook onder, heb de smaak te pakken;)gr’s rico
13 januari 2010 om 22:56 #17398877commo as, heb er zelf 1,maar ook nodig,vraag nog wel ffkes aan m’n zus of die nog wat hebben liggen gok zo van wel,ligt wel meer zoals 18s bakken,e rekord remmen enz:P
13 januari 2010 om 22:57 #17398878Zou leuk zijn als ik er een aan zou kunnen komen, wel van een b gse?
14 januari 2010 om 09:33 #17398879jep
17 januari 2010 om 15:50 #17398880Tijd voor een update: Afgelopen week wat meer tijd gehad, dus behoorlijk wat aan de Manta kunnen doen. Het blok hangt op zn plaats, motorsteunen moet ik alleen nog afwerken. Ik heb ervoor gekozen het blok zover mogelijk naar achteren te bouwen, zodat ik voor in de neus wat meer plek heb. En het komt natuurlijk de gewichtsverdeling ten goede:
Het koelvloeistofreservoir heb ik een plaats gegeven:
Nu nog:
Steunen voor een luchtfilterbak maken
radiateur een plaats geven
Schakelmechanisme aanpassen, zodat mn pook op de goede plaats naar binnen komt
Uitlaat op maat makenwat betreft de uitlaat, weet ik nog niet zo goed hoe ik het aan ga pakken. Ik heb een groep A systeem liggen, die komt er ook onder, maar hoe het met de voorpijpen moet weet ik niet. Hier een plaatje van een originele i300:
Ook de carterpan moet nog pas gemaakt worden, maar dat doe ik als het blok er weer uit is.
Origineel:
In de tussentijd ook nog effe mn achterspoiler eraf gehaald, deze heb ik geruild voor een originele met een medeforummer:thumbup
Volgende week weer volgas verder met de auto!gr’s Rico
21 februari 2010 om 16:12 #17398881de i300 uit zwitserland staat nu op mobile te koop
21 februari 2010 om 19:35 #17398882Weet ik, das de auto waarvan ik detailfoto’s heb gekregen. Mooie auto!
gr’s rico11 maart 2010 om 20:46 #17398883Wat heb je met die Senator gedaan waar je het blok uithaalde,was das chassie nog van enige waarde?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.