Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta i300
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 december 2009 om 22:15 #17398834
origineel gepost door rico523
Nee, hij word zilvergrijs, met de originele striping erover!gr’s rico
Heel verstandig, die Bastos kleuren zijn vreselijk..
Mooi project..:thumbup
26 december 2009 om 09:31 #17398835Niet dat ik de Bastos kleuren zo vreselijk vind, maar dit word een straatauto, en geen rally-replica.
Ik wil m optisch opbouwen en spuiten zoals de Manta op de volgende foto’s:Dit vind ik persoonlijk de mooiste kleurstelling, maar smaken verschillen natuurlijk!
gr’s Rico
26 december 2009 om 11:24 #17398836zo is ie inderdaad erg dik!
26 december 2009 om 11:55 #17398837Dat is toeval, zo moet die van mij ook worden hahaha. Alleen zonder de 400 stripping op de deur.
26 december 2009 om 11:59 #17398838De striping komt er bij mij ook op.
gr’s Rico
26 december 2009 om 12:03 #17398839he rico effe een vraagje tussen door jij heb voor je manta aan een draaibok gemakt waar ie nu in hangt maar waar heb je je ophangpunten gebruikt achter op de manta ?
26 december 2009 om 12:26 #17398840Ik heb inderdaad effe een draaibok in mekaar gebakken, mooi is ie niet, functioneel zeker wel!
Ik heb achter de trekogen, en de boutgaten voor de achterbumper gebruikt:
Heb effe een paar fotootjes voor je gemaakt ter verduidelijking:
Ter versteviging van de achterkant heb ik aan de bout waarmee ik de bok heb bevestigd, een stuk ijzer gelast die ik aan de andere kant aan de schokdemperbevestiging heb gelast:
aan de voorkant heb ik gewoon een kokertje in de kokerbalk van de auto gestoken, en vastgeschroefd aan de bevestiging van de voorbumper:
Hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is!
gr’s Rico
26 december 2009 om 13:06 #17398841Ideaal zo’n draaibok, kan je al het las en slijpwerk “onder de hand” doen i.p.v. dat je op je rug onder de bodem moet lassen en slijpen!!!
Heb ‘m ook gebruikt voor de Ascona 400RR en de Drift-Manta in opbouw.
26 december 2009 om 13:38 #17398842Inderdaad handig, en ik had m in een uurtje in mekaar gebakken, dus das de moeite ook niet.
gr’s Rico
27 december 2009 om 12:31 #17398843mooi werk hoor
goeie kleur keuze ook
28 december 2009 om 10:30 #17398844he rico bedankt voor de foto’s ik denk dat ik mijn ophangings punten toch maar eens ga aanpassen nu ik het bij jou heb gezien :thumbup;)
28 december 2009 om 20:42 #17398845origineel gepost door rico523
Zo, weer ns mn restauratie topic uit het stof gehaald. Nadat ik een tijd druk ben geweest met de start van mn eigen bedrijfje, geboorte van onze dochter en wat al niet meer, is de Manta weer aan de beurt.
De plannen zijn gewijzigd, het word een i300 relica compleet met 3.0e motor, 400 interieur en 400 wielen.Inmiddels al 2 wielen op de kop getikt, 8jx15 et23:
En een Senator voor de motor en bak gekocht:
Verder wat plaatwerk besteld bij DR Manta, kriksteunen, en balken. en begonnen aan het laswerk:
Vorig jaar al ns een B2 neus gekocht bij MartienManta:
Als het laswerk gedaan is, ga ik de motor erin bouwen. Als deze op zn plaats zit, gaat ie eruit, en las ik de B2 neus eraan. Als dat eenmaal gebeurt is, kan ik m van de onderkant in de primer en tectyl zetten. De motor word nog gereviseerd voordat ie er definitief inkomt.
De zoektocht naar onderdelen gaat ondertussen gewoon door!
gr’s Rico
die senator is van mij geweest
dat was een 2.2 die
3,0e heb ik er toen nog in gehangen
maar nooit afgewerkt en is bij mij met die 3 liter nooit de weg op geweest
heb hem verkocht en jij bent na mij de 3 de eigenaar al
heb je hem nog of ben je hem ook al weer kwijt28 december 2009 om 20:45 #17398846Ik ben hem gelukkig kwijt!
gr’s Rico
28 december 2009 om 20:48 #17398847origineel gepost door rico523
Ik ben hem gelukkig kwijt!gr’s Rico
maar zo slecht was die niet wielranden begonnen wat
en achterpaneel
verder was die hard bodum was nog nooit aan gelast en was ook niet nodig
er zit trouwens nog een nieuwe kopleling achter dat blok
maar wel van een 2.0 dus weet niet als die het lang houdt28 december 2009 om 21:17 #17398848Ik ben in ieder geval blij dat ik er vanaf ben, ik had m puur voor de motor en bak
gr’s Rico
30 december 2009 om 16:02 #17398849Hallo Rico, mooi project!
Ik heb een deel van m’n stukken ook via dr. Manta gekocht.
Prima materiaal en kreeg nog een mooie korting erbij.
De kriksteunen zijn van “klockerholm” en passen mooi, maar de
originele krik van een Manta past er niet in! Het buisje is net iets
te klein dus als je deze kriksteunen inlast zal je je krik moeten aanpassen.Verder veel succes met je project!
30 december 2009 om 16:24 #17398850@ H-400 : bedankt voor de tip! Das net zoiets om later, als alles gespoten is, achter te komen.
gr’s Rico
30 december 2009 om 16:46 #17398851al die kloten roest altijd ik moet ook de zelfde plekken nog aanpakken
heb bodum delen en een stuk wielkast via ebay gekocht
en zal sommige stukken ook bij dr manta moeten kopen31 december 2009 om 13:52 #17398852De mijne valt wel mee wat roest betreft, alleen de balken voor en kriksteunen.
Heb voor mn project gisteren 2 5gats assen met sper opgehaald, dus ik heb bijna alle zeldzame onderdelen bij elkaar!
gr’s Rico
31 december 2009 om 13:55 #17398853Dat gaat de goede kant dus op! Wat voor assen zijn het? Omgebouwde assen uiteraard, maar Irmscher set of Commodore delen. Welke breedte velgen ga je er achter op zetten?
31 december 2009 om 14:02 #17398854Zijn assen met commodore delen. compleet met schijfremmen achter, en platensper.
De velgen voor achter weet ik nog niet, ligt er ook aan wat ik aan kan komen. 10j is natuurlijk wel het mooiste ..
gr’s Rico
1 januari 2010 om 10:33 #17398855Ik zit nog met een dilemma, en wil graag jullie mening daarover: Op mijn Manta zit een'”nep”achterspoiler op, zoals op de foto te zien. Nu zit ik te twijfelen of ik deze eraf zou slopen, en een originele driedelige achterspoiler erop bouw, of deze laat zitten. Een originele is natuurlijk wel mooier, maar deze zit strak en blijft ook zo zitten, wat bij een originele wel eens anders is. Wat vinden jullie?
1 januari 2010 om 10:44 #17398856AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah hangt een beetje van je opbouw af
als je der een nette straat versi van maakt zou ik er een andere opzetten
dit is eigenlijk 1 voor een wedstrijd 400;)
1 januari 2010 om 10:46 #17398857Denk ook dat ik er een andere op ga zetten, komt de originaliteit in ieder geval wel ten goede.
gr’s Rico
1 januari 2010 om 20:08 #17398858Mn zoektocht naar onderdelen is in volle gang! Eergisteren mn 5 gats assen opgehaald, zie foto’s.
Heb ook besloten mn kunstof achterspoiler te vervangen door een originele driedelige spoiler. Als iemand een kunstof zoekt, zoals die ik er nu op heb zitten, dan laat maar effe weten!
gr’s Rico
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.