Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Manta i300
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 maart 2008 om 11:11 #17206878
zo was ie vroeger
[img]zo ligt ie dr nu bij
http://i297.photobucket.com/albums/mm204/rico523/manta400001.jpg%5B/img%5D
[img]c20xe
http://i297.photobucket.com/albums/mm204/rico523/manta400002.jpg%5B/img%5D
30 maart 2008 om 21:15 #17398810maar 3 foto’s doen het maar.
maar toch een leuk project om te volgen.
gr marcel31 maart 2008 om 14:05 #17398811origineel gepost door rico523
31 maart 2008 om 15:42 #17398812lees even je andere topic ivm de lightrod 2 versies!!!
10 augustus 2008 om 09:47 #1739881310 augustus 2008 om 09:52 #17398814AnoniemLid sinds:
1 January 1970doe je wel de onderste link kopieren vanaf photobucket????
want er gaat iets niet goed met de plaatjes?????
10 augustus 2008 om 09:53 #17398815nee das waar, ik ben effe aan het uitzoeken wat er verkeerd gaat
10 augustus 2008 om 10:34 #17398816[img]
[img]
[img]
[img]
[img]Het duurt effe met de foto’s maar dan heb je ook wat.
Ik heb effe snel een spit in mekaar gebakken, hij functioneert goed, maar ziet er misschien niet uit.
Aan de bodem heb ik niet veel werk, enkel dat ik het laswerk wat vroeger ooit gedaan is moet fatsoeneren. Het valt me overigens op dat deze auto bijzonder hard is, en zeker voor een auto van 1978. Ik heb het idee dat de latere Manta’s veel slechter zijn dan de eerste. We hebben hier ook een 88er GSI staan, en die is overal behoorlijk rot.
Verder moet er nog een dubbelsleufs grille in, en dan is de carroserie in grote lijnen klaar, alleen nog een klein beetje reparatie werk aan de uitbouw, en natuurlijk het strakzetten nog, maar dat is van later zorg.
De motor is ook in grote lijnen klaar, kop is gereviseerd, alle keerringen en pakkingen vervangen, nu alleen nog de (nieuwe) distributie erop, nieuwe waterpomp erop en klaar is ie.
gr Rico
10 augustus 2008 om 11:28 #17398817AnoniemLid sinds:
1 January 1970ziet er goed uit hoor:thumbup
dat de auto na zoveel jaren nog zo goed is is inderdaad aan t bouwjaar te danken
(latere/jongere zijn inderdaad slechter)maar ook aan de vorige x opbouw
kun je zien dat er toen wel aandacht aanbesteed isben benieuwd naar t eind reslutaat;):thumbup
10 augustus 2008 om 13:49 #17398818Vandaag volop bezig geweest met het verwijderen van de bitak. Ik weet niet hoe anderen dit doen, maar ik smeer m eerst in met afgelopen olie, zodat de bitak zacht word, waarna ik m vrij eenvoudig met een houtbeitel kan verwijderen.
En nog steeds geen rottigheid tegengekomen:wors10 augustus 2008 om 16:54 #17398819:o dubbele sleufs :wtf
Nee jo ik vind enkel veel mooier en vaak zijn de b1 fronten harder dan de b2.Zou mijn b1 front niet willen missen maar ieders zijn smaak :angel
Maar auto wordt vast een leuk ding :wors10 augustus 2008 om 17:21 #17398820Tja… over smaak val niet te twisten, zo ook niet over de vraag of een dubbelsleufs of enkel het mooiste is.
Ik vind in ieder geval de dubbele het mooist, ik heb al een roestvrij exemplaar hier liggen, die er ook in komt.gr rico
10 augustus 2008 om 17:58 #17398821AnoniemLid sinds:
1 January 1970kwam op m plaats ook nog n polyhesteren dubbelsleufs front tegen laatst
heeft de meine ook roest ook noit weer;):P
12 augustus 2008 om 19:41 #17398822vandaag weer bezig geweest met de 400. de bodem is nu voor de helft bitakvrij, en ben begonnen met oud laswerk verwijderen, omdat ik dit niet netjes vind gedaan, en omdat ik vermoedde dat er nog roest onder zat, wat dus ook het geval is. Ben bij de chassisbalk begonnen, daar was de buitenbalk goed, maar het binnenste gedeete is flink verroest. Weet iemand eigenlijk het nut van zo’n constructie, met zeg maar 2 balken over mekaar?
gr rico
[img]
[img]14 augustus 2008 om 20:02 #17398823:hmmz die binnenbalk is een stuk dikker en zorgt voor de stevigheid van de auto en tevens zit je vooras hierop vast
16 augustus 2008 om 07:39 #17398824oeii oppassen met vastlassen dat hij nmiet krom trekt
25 december 2009 om 10:20 #17398825Zo, weer ns mn restauratie topic uit het stof gehaald. Nadat ik een tijd druk ben geweest met de start van mn eigen bedrijfje, geboorte van onze dochter en wat al niet meer, is de Manta weer aan de beurt.
De plannen zijn gewijzigd, het word een i300 relica compleet met 3.0e motor, 400 interieur en 400 wielen.Inmiddels al 2 wielen op de kop getikt, 8jx15 et23:
En een Senator voor de motor en bak gekocht:
Verder wat plaatwerk besteld bij DR Manta, kriksteunen, en balken. en begonnen aan het laswerk:
Vorig jaar al ns een B2 neus gekocht bij MartienManta:
Als het laswerk gedaan is, ga ik de motor erin bouwen. Als deze op zn plaats zit, gaat ie eruit, en las ik de B2 neus eraan. Als dat eenmaal gebeurt is, kan ik m van de onderkant in de primer en tectyl zetten. De motor word nog gereviseerd voordat ie er definitief inkomt.
De zoektocht naar onderdelen gaat ondertussen gewoon door!
gr’s Rico
25 december 2009 om 10:22 #17398826ps: De c20xe is inmiddels te koop, voor de liefhebber!
gr’s Rico
25 december 2009 om 10:28 #17398827AnoniemLid sinds:
1 January 1970goed bezig hoor:thumbup
ik zal niet zeggen dat het zonde van die senator iszo,n zeikerd ben ik niet:P
maar is zo op t oog ook nog n nette auto
wat wil je achter de 10 j,s of ook 8j ???
en zet er ff n prijs bij voor die c20xe
verkoopt wat makelijker;)25 december 2009 om 10:35 #17398828Achter wil ik het liefste 8j et3, die stonden laatst op ebay, en daar heb ik ook wel een paar keer op geboden, maar die prijzen werden me te gortig. Als ik er geen kan vinden worden het de 8j et23, met spoorverbreders. 10j is natuurlijk wel het mooiste, alleen die banden die daarop horen zijn weer zo zeldzaam.
En geloof me Louwe, die Senator, dat was echt geen zonde, hij was nogal krokant, maar heb hem toch weten te verkopen aan iemand die er nog wel iets in zag!
Wat betreft de achteras, die bouw ik gewoon om naar 5gats. Ik heb er wel aan gedacht een Commodore as onder te bouwen, maar dan is ie over 10 jaar nog niet klaar, daar ken ik mezelf veel te goed voor!
Gr’s Rico
25 december 2009 om 10:36 #17398829En natuurlijk blijft alle info over de i300 welkom!
gr’s rico
25 december 2009 om 11:12 #17398830Mooi project. Succes ermee. :thumbup
25 december 2009 om 11:20 #17398831AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door rico523
En natuurlijk blijft alle info over de i300 welkom!gr’s rico
over de i300 heb ik weinig info
heb me meer op t 400 verhaal gerichtachteras ombouwen naar 5 gaats is wel de kortste klap
maar als je uiteindelijk
toch met spoorverbreders gaat/moet werkenkun je ook verbreders nemen die meteen
van 4 x 100 naar 5 x120 gaanben je in een kwartiertje klaar;)
zag van de week nog zo,n setje verbreders op ebay staan
;)25 december 2009 om 18:35 #17398832:o hij blijft toch in de bastos kleuren?? Vond ik dikke manta zo:P
succes:thumbup
25 december 2009 om 18:54 #17398833Nee, hij word zilvergrijs, met de originele striping erover!
gr’s rico
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.