Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta c20let
- Dit onderwerp bevat 77 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 augustus 2019om 00:11 door Emiel-Manta.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2011 om 17:07 #17849307
Heb een bak van een M3 gebruikt en de tussenplaat is er op aan gepast dat het blok recht ligt.
7 april 2011 om 18:10 #17849308AnoniemLid sinds:
1 January 1970ok das inderdaad ook n optie;)
hoe heb je dat gedaan met je teller???en carterpan ook nog gewijzigd??
7 april 2011 om 18:59 #17849309Heb de bak naar een BMW kenner gebracht die heeft mij daar een telleraandrijving op gemaakt. Heb voor de tellerkabel de 2 uiteindes opgestuurd voor 1 kabel te laten maken. Heb wel de 1.8s carterpan gebruikt. Deze steekt maar minimaal onder de vooras uit.
7 april 2011 om 19:55 #17849310Goed bezig daar!
Maar als ik dat zo hoor kan ik hem voor nu misschien beter even met de kleppendeksel schuin laten liggen.
Aanpassen kan nog altijd, en een 265 staat nog altijd op de verlanglijst!8 april 2011 om 15:35 #17849311[rquote=1909018&tid=145814&author=louwe 16 klepper][rquote=1908450&tid=145814&author=ben-limo-16v]Als je de motorsteunen van een 1.8s gebruikt ligt de motor 7 graden naar links gekanteld en is het reservoir van de 1.8s carter recht t.o.v. de vooras. Je kan hem ook recht leggen door middel van zelf motorsteunen te maken en hem met het kleppendeksel recht leggen (oogt mooier, maar dat is persoonlijke smaak). Als inlaat heb ik een SFI-vervanger van een xe gebruikt, alleen hierbij moet je wel even je luchttemp. sensor ergens anders plaatsen.[/rquote]
tjah dat rechtleggen
t is net wat je wilt;):oof een vlak kleppen deksel en een schuinstaant carter
en een bak die iets schuin hangt en dus je pook ook;)of bak en carter hangen netjes recht en t kleppendeksel
staat iets schuin;)ik zelf kies bij een xe of let voor een iets schuin kleppen deksel;)
zo is de motor ontworpen en bedoeld
heb ook inlaat spruitstuk gehad voor dubbele webers
dat was zo geformd dat de carburateurs vlak hangen
dus rekening gehouden met de hoek van de xe;)ook in een voor wiel aandrijver ligt die onder een hoek
enkel valt dat amper op omdat die er dan dwars inligt;)[/rquote]
Het valt bij een voorwieltrekker niet op, niet omdat ie ‘dwars ligt’ maar omdat de kleppendeksel in de zelfde lijn als de neus loopt.
En daarom vind ik het juist niet uitzien dat ie schuin ligt in een achterwieltrekker. Het feit dat het carter schuin ligt zie ik alleen als ik eronder lig.
Als je steunen zelf kan maken, dan kun je de versnellingspook ook aanpassen hoe je maar wil.
Voor webers zijn spruitstukken verkrijgbaar zowel voor in rechte positie, als schuin.8 april 2011 om 17:24 #17849312@Jo
Ik ben heel erg tevreden met hoe hij erin ligt!! :D31 mei 2011 om 11:34 #17849315Hoe ist met de Manta gesteld? Ben benieuwd naar de progressie! :thumb
4 juni 2011 om 12:39 #17849316Hey Emiel,
Leuk om hem hier ook op het forum te zien, keep up the good work king:
6 juni 2011 om 19:23 #17849313@BlitzKicker wrote:
Hoe ist met de Manta gesteld? Ben benieuwd naar de progressie! :thumb
Daar ben ik weer even.
Momenteel even druk met m’n nieuwe daily,
kon voor een mooie prijs een golf 3 gti kopen, die ik even klaar aan het maken ben.
Zocht een betrouwbare mooie daily, en kon deze kopen. Wel met wat werk, maar dat heb ik er graag voor over.Komende zaterdag reis ik af richting Lemele, om een 3:67 asje op te halen bij Danny (zojuist even aan de telefoon gehad).
Adapterplaten en schijven liggen klaar, dus dan kan ik me daar eens even mee bezig gaan houden.
@Twan: haha, jij ook hier, dat gaat wel lukken hoor. Jij ook succes met de nieuwe aanwinst :thumbup6 juni 2011 om 19:56 #17849314emieleke, stalen staartstuk gaat ook niet meer lang op zich laten wachten :)
hoop ze over een weekje of 2 een keer klaar te hebben :thumb6 juni 2011 om 22:24 #17849282Super kel,
Kom ik binnenkort wel weer een keer aan :thumbup4 oktober 2011 om 21:03 #17849317Zo, even een topic uit ‘t stof trekken!
De zomerperiode zit er weer op en de dagen worden weer korter!
Dus des te meer tijd om weer wat tijd voor de Manta vrij te maken.Allereerst heb ik vorige week een nieuwe compressor gekocht (Ofja, nieuw, 1988.. een andere dus king: ) waar ik in de toekomst nog veel profijt van ga hebben denk ik zo.
Bij die koop in zat tevens een zandstraal kastje met afzuiging.
Even 2 foto’s:
Deze heb ik vanavond helemaal in orde gemaakt voor gebruik, dus hier gaan we binnenkort de kleinere onderdelen mee stralen :thumbup
Dan de manta, die weer in ‘t spit hangt voor de laatste hand aan de bodem. Hier zat helaas nog 1 plekje waar ik niet tevreden over was, dus dat doen we dan ook meteen maar goed! + dat ik de branstofleidingen etc vast klaar kan gaan leggen.
Vervolgens de 1:3,67 as tevoorschijn getoverd die ik een tijdje terug bij Danny mee heb genomen, en begonnen met het klaar maken hiervan!
De nieuwe Girling klauwen (golf 3 gti/vr6) lagen ook op de plank, icm een setje Pagid blokken:
En tot zover de vorderingen!
De revisie van de motor zal 1 dezer dagen ook wel op gang gaan komen, als de as zover klaar is en ik alle revisie spulletjes binnen heb. Ben nog aan het twijfelen over het 1 en ander.4 oktober 2011 om 21:32 #17849318met die compressor kriegde wat gedoan :afro
met die golf 3 klauwen gaat toch net iets makkelijker als met 4 :jerry
4 oktober 2011 om 21:41 #17849319Ja die compressor doet ze werk wel!
Klauwen zitten aardig naar me zin nu ja. Al moet ik wel 1 kleine shim tussen de as-flens & adapterplaat zetten. Zit net niet goed gecentreerd boven de schijf, maar daar ga ik me morgen weer weer even mee bezig houden! :thumbup
7 november 2011 om 21:07 #17849320Aantal weken verder alweer.
Helaas niet al teveel kunnen doen, mede doordat er nog een project van m’n zusje loopt hier thuis.
We zijn bezig met de restauratie van haar 77’er golf 1. Aangezien deze helaas een deadline heeft vergt dit momenteel dus veel tijd!Maar tussendoor wil ik nog wel eens de tijd nemen voor mijn eigen zaakjes :D
De achteras is inmiddels helemaal kaal geschuurd & gestraald geweest.
Is daarna voorzien van een laag Corroles (roest werende menie) En is daarna in kleur gezet!
Traverse is gestraald & verstevigd op de nodige plaatsen en daarna ook in kleur gezet.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
De remklauwen van zowel de vooras als de achteras zijn rood geworden.
Niet omdat ik een wannabe ‘tjoener’ ben, maar omdat ik de kleur rood lekker af vind steken bij de kleur die de auto straks gaat krijgen :thumb
Uploaded with ImageShack.us
Aangezien de achteras nu (op het watt-link deksel na) klaar is, dus alvast begonnen met het verstevigen van de voorterrein.
Uploaded with ImageShack.us
En tot zover!
7 november 2011 om 23:21 #17849321Eindelijk dan de lang verwachte update :jerry :jerry
ziet er weer goed uit chef!
9 november 2011 om 21:38 #17849322Haha, en zo is da.
Hier nog een paar foto’s van wat kleine dingetjes.9 november 2011 om 22:41 #17849323godnondeju wat een schitterend staartstuk :jerry :jerry
haha nu gaan we letterlijk gelijk op :thumb
Wedstrijdje doen wie de assen t eerst in de lak heeft? :-P :-P
Heb vandaag bij Krause nog effe wat spullen besteld om de assen helemaal af te maken zover, remleidingset, clipjes, t-stuk, middellager en rubber, diff pakking en keerring enz.10 november 2011 om 22:07 #17849324Haha, dan ben ik toch bang dat jij gaat winnen! Ik moet de halve voortrein nog verstevigen namelijk, en stralen.
Heb net een bestelling voor de motor weg gedaan.. Stalen koppakking, acl lagertjes, arp boutjes etc etc etc.
En mss wordt er binnenkort een intercooler + slangensetje voor me besteld.Dus voor deze maand is ‘t budget even op :thumb
11 januari 2012 om 12:17 #17849325Hey emiel-manta ik ben ook bezig om een c20 let in een kadett c te leggen maar ik vindt nergens plannen
van de motorsteunen zodanig dat ik ze zelf kan maken, kan jij mij misschien verder helpen.Voor de rest heb ik alles gelezen en al uw fotos bekenen en het ziet er allemaal heel goed uit.
De achterste klauwen heb ik dezelfde maar de voorste heb ik genomen van een calibra turbo + de schijven ook.
De achteras heb ik ook met een 3.67 verhouding en een oplopende sper van ZF.
Een intercooler moet ik nog kopen maar ik weet niet hoeveel liter inhoud ik moet nemen heb jij misschien een idee?Groeten Kevin
17 januari 2012 om 09:59 #17849326Hoi Kevin,
De motorsteunen durf ik je helaas niets over te zeggen.
Ik weet niet in hoeverre dit gelijk is aan een manta-voortrein.
Ik maak gebruik van origineel manta 1.8 motorsteunen.Heb helaas maar 1 set, en weet er zo ook geen te liggen.
Misschien zou je het eens aan Ben_M kunnen vragen, weet niet wat hij nog heeft liggen en misschien kan hij je hiermee verder helpen.Intercooler heb ik de volgende voor:
http://www.txautosport.co.uk/medium-alloy-front-mount-universal-turbo-intercooler-151-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
In princiepe mag je een maat kleiner monteren, maar op deze manier laat ik wel ruimte, mocht ik straks verder gaan met opvoeren.Jou remmen voor de voorzijde zijn ook goed hoor. Ben_M hier op het forum, bouwd dezelfde setup in zijn manta, en gaat ook met calibra turbo remmen rijden!
Succes met je project, en mocht je vragen hebben dan probeer ik ze daar waar mogelijk gewoon te beantwoorden :thumb
17 januari 2012 om 11:11 #17849327Ik weet wel dat het voortrein van een kadett C anders is als van een manta.
Voor zover ik het weet gebruiken de c-kadett turbo rijders aan de ene kant een manta 1.8s motorsteun, en aan de andere kant een Omega motorsteun, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.Verder heb ik geen calibra turbo remmen, maar vectra 2000 remmen, dat is hetzelfde als astra/vectra/kadett GSi.
Weet niet ofdat dit in de toekomst afdoende is, anders komen er min. 4 zuiger klauwen op, met grotere schijven, huidige zijn die van barry (sniksnak hier op het forum) en dat zijn 260×24 geventileerde schijven die plug ‘n play passen.Achter heb ik op de as golf 4 klauwen met bmw E30 schijven zitten, maar deze gaat in de toekomst wss weg, ik ga namelijk bezig met een BMW E30 achteras onder de auto pas maken.
6 februari 2013 om 20:17 #17849328Hoe gaat het hier eigenlijk mee, in die 2 jaar zal er toch wel behoorlijk wat gebeurt zijn :thumb
25 augustus 2014 om 23:09 #17849329Zeer weinig tot op heden.
Ben afgelopen week pas begonnen aan de revisie van de c20let.Carosserie ben ik wel al wat verder mee, maar nog niets noemenswaardigs al zeg ik het zelf.
Komt allemaal goed, met de tijd ;)
26 augustus 2014 om 15:29 #17849330Goed bezig jongen!
Ik ken dat, dat het niet opschiet :jerry
zie je wel een keer verschijnen :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.