Manta c20let

Forumindex Forums Modellen Manta Manta c20let

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 78)
  • Auteur
    Berichten
  • #17849331
    Emiel-Manta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 January 2007

      Komt goed! :thumb
      App binnekort wel ffkes

      #17849332
      Emiel-Manta
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 January 2007

        Vandaag een manta er bij gekocht, voor onderdelen.
        Betreft een 1.8s, waar ik nog het e.e.a af kan schroeven wat ik zelf nodig heb.
        Oa. peilstokhouder en bellhouse van de 4bak had ik nog niet.
        Was van plan om van de 240 gebruik te gaan maken, maar nu ik dit straks in de schappen heb liggen denk ik maar gelijk voor een 265 te gaan. (Lijkt me ook wel zo verstandig met een fase 3 setup..)

        Tot zover :thumb

        #17849333
        Ben_M
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 January 2010

          Een complete? Mag ik er dan ook nog het een en ander af komen slachten??

          #17849334
          Emiel-Manta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 January 2007

            Wa hedde nodig? Interieur, bumpers en koplampen missen..

            rest is compleet ja

            #17849335
            Ben_M
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 January 2010

              vanalles en nog wa, kom et wel een keer bekijken met de lijst erbij ;)

              #17849336
              Emiel-Manta
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 January 2007

                :thumb

                #17849337
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  @Emiel-Manta wrote:

                  Vandaag een manta er bij gekocht, voor onderdelen.
                  Betreft een 1.8s, waar ik nog het e.e.a af kan schroeven wat ik zelf nodig heb.
                  Oa. peilstokhouder en bellhouse van de 4bak had ik nog niet.
                  Was van plan om van de 240 gebruik te gaan maken, maar nu ik dit straks in de schappen heb liggen denk ik maar gelijk voor een 265 te gaan. (Lijkt me ook wel zo verstandig met een fase 3 setup..)

                  Tot zover :thumb

                  ik heb nog de 265 bak die ooit in jou auto heeft gehangen
                  (Remco had deze toen laten reviseren bak heeft nog geen 50.000 gedraaid na revisie)

                  die mag voor een goede prijs weg incl aangepast bellhouse
                  of incl 18s bellhouse met pasplaat
                  of met beide bellhousen geschikt voor c20xe /let

                  #17849338
                  Emiel-Manta
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 January 2007

                    Doe me ff een prive bericht Louwe!
                    Heb bij Romijn ook al een 265 te koop zien staan (welliswaar zonder bellhouse, maar die heb ik zelf..)

                    Tis voor nu nog geen prioriteit, maar hij zal je ook vast niet in de weg liggen als hij er al zo lang ligt :D

                    #17849339
                    Pablo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 June 2006

                      Stomme vraag misschien maar ik neem aan dat jij die antraciete gt heb gekocht zonder verlichting en bumpers, die stootlijsten op dd zijkant zijn die geplakt of met klemmetjes?
                      Ik heb interesse in een gt maar daar zitten ook die lelijke lijsten op, geplakt is niet zo’n punt maar anders word mijn interesse ineens een stuk minder.
                      Alvast bedankt voor je reactie.

                      Groeten Paul

                      #17849340
                      Emiel-Manta
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 January 2007

                        Ga ik vanavond gelijk voor kijken Paul.
                        ik durf het je zo even niet te zeggen.

                        gaat inderdaad om de anteraciete gt zonder bumpers en verlichting.

                        #17849341
                        Pablo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 June 2006

                          Mooi!, bedankt alvast!

                          #17849342
                          Emiel-Manta
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 January 2007

                            Helaas Paul, de strips zitten met clips bevestigd (Dus gaten in de deuren/plaatdelen)

                            #17849343
                            Pablo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 June 2006

                              Ik was er al bang voor, bedankt voor het kijken!
                              Word toch een gsi zoeken.

                              Groeten Paul

                              #17849344
                              Emiel-Manta
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 January 2007

                                Binnenkort dit topic maar weer eens uit het stof trekken.

                                Is inmiddels weer het een en ander aan gebeurd!

                                Zal binnenkort even alles uploaden ;)

                                #17849345
                                jethro
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 February 2008

                                  Sinterklaas was goed dit jaar zo te zien! ;) king: :agent :thumb

                                  #17849346
                                  Emiel-Manta
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 January 2007

                                    Zo.. waar te beginnen :hmmz

                                    Ongeveer 1,5 jaar geleden kreeg ik het idee om de c20let die ik thuis had staan niet origineel te laten.
                                    Mede door het probleem met de motorsteun en een beetje onder het mom van: Als we het doen, doen we het goed.

                                    Toen ik op zoek ging naar wat upgrade opties voor de let motor stuurde Louwe me al snel een bericht dat hij er over dacht zijn Garett gt2871r setup te verkopen gezien zijn Ascona 400r project gestaakt was.
                                    Na wat over en weer berichten zijn we er uit gekomen en besloot ik deze setup van hem over te nemen (bedankt nog :thumb ) :

                                    Inbegrepen was dus de GT2871r (roll bearing) turbo, spruitstuk, downpipe en een set H-profiel drijfstangen met ARP boutjes.
                                    De downpipe was niet zo netjes dus heb ik besloten deze over te doen. Echter mag je een gegeven paard niet in de bek kijken, en heb ik zeker geen klagen!! Dus hier over binnenkort meer :thumb

                                    Zoals ik een tijd terug al schreef dacht ik er over om dan ook maar gelijk een Getrag 265 klaar te maken voor de manta. De 18s 240 is marktplaats opgegaan en werd in rap tempo opgehaald door zijn nieuwe eigenaar.
                                    Vervolgens dus op zoek gegaan naar een 265, maar dat viel nog niet mee.

                                    Tussendoor ben ik verder gegaan met het sprokkelen van tuningteilen!
                                    Al snel kwam ik uit bij een Z20let oliepomp. Deze pomp staat erom bekend dat de opbrengst beter is en dat hij minder snel problemen geeft omdat er minder tanden op de excentrische schijf zitten. Aanschaffen dus!

                                    Na dat ik de motor gedemonteerd had zag ik dat er een kleine kras in de 4e cilinder stond, dus besloot ik een set gesmede JE zuigers aan te schaffen in de 1e overmaat.

                                    Ook de Z20let koppakking is niet vergeten, als mede alle overige pakkingen en keerringen van de motor en een setje ARP krukas bouten.
                                    Niet veel later kwam ik bij iemand terecht die adapterplaten met pasringen aanbood om de Getrag 265 versnellingsbak en het vliegwielhuis van de 18s 4bak 1 te laten worden. Geen moment getwijfeld en gelijk in de auto gesprongen om deze bij hem op te halen! Had nog altijd geen Getrag 265 gevonden, maar dat was bijzaak.

                                    Toen was het tijd om het onderblok incl draaiende delen weg te brengen naar een revisiebedrijf.
                                    Volgende verrichtingen zijn hier gedaan:
                                    -Cilinders boren/honen naar 1e overmaat
                                    -Cilinderdek minimaal gevlakt
                                    -Krukas gebalanceerd + gepolijst
                                    -Zuigers en drijfstangen uitgewogen

                                    Ook de cilinderkop is gereviseerd.
                                    Kleppen en klepgeleiders gecontroleerd, zat binnen de toleranties dus hier doen we niets aan.
                                    Kleppen geslepen, seals vervangen en minimaal gevlakt.

                                    Nu alleen de hydro stoters nog even uit elkaar nemen en controleren/reinigen.
                                    Heb er 32 liggen dus neem de beste eruit :thumbup
                                    Ook ligt er een setje XE nokkenassen klaar. Ik twijfel er nog aan om er verstelbare tandwielen op te zetten, maar denk dat ik dat ook maar gelijk ga doen.

                                    Eind deze maand gaat het onderblok naar André Botter, hij gaat het onderblok voorzien van oliesproeiers tbv zuigerbodem koeling.
                                    Tevens gaat de KS700 kop mee zodat het buisje even gecontroleerd kan worden, en zo nodig vernieuwd wordt.

                                    Nu ben ik nog op zoek naar een verstevigingsplaat voor mijn carter, of ik maak hem zelf, de olie aanzuigbuis aanpassen en dan kan ik de motor begin 2016 op gaan bouwen.
                                    Natuurlijk eerst even stralen met soda en in kleur zetten. :thumb

                                    En als laatst nog even de laatste update. Afgelopen weekend ben ik afgereisd naar de Belgische Ardennen, waar ik mijzelf heb voorzien van een Getrag 265. Eenmaal thuis gelijk aan de gang gegaan met het bewerken van het voorste dekseltje, zodat de adapterplaat van mijn 18s vliegwielhuis past.
                                    Alles in elkaar geschroeft, met het volgende als resultaat:

                                    Vandaag alles even meegenomen naar het werk en grondig gereinigd. Heb hier nog geen foto’s van.
                                    De verkoper verzekerde mij dat zowel de lagers als synchromeshen in goede staat waren, dus ga ik er voor nu alleen nieuwe keerringen in zetten. Mocht er achteraf toch meer aan de hand zijn dan zien we dat tzt wel weer :thumb

                                    Tot zover ;)

                                    #17849347
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      mooi man :thumb
                                      zo komen langzaam aan alle delen die ik voor t project had verzameld
                                      toch op de weg :wors (ascona koets schijnt weer te koop te staan op facebook by the way)heb zelf geen facebook vandaar schijnt ;)

                                      carterverstevigings plaat heb ik ook nog 1 liggen ;)
                                      lag er toen ook al trouwens :jerry :jerry

                                      #17849348
                                      Emiel-Manta
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 January 2007

                                        Helemaal niet aan gedacht toen dertijd :P Ik stuur je zo even een bericht.

                                        Heb dit jaar trouwens ook een Volvo 240 achteras 3,54:1 opgepikt.
                                        Heb er tot op heden niet veel meer aan gedaan als uit elkaar gehaald.
                                        Eind januari krijg ik de sleutel van een nieuwe sleutel-loods, dan kan ik daar verder aan de carosserie!

                                        #17849349
                                        kadett4x4
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 July 2004

                                          Hier word weer hard gewerkt.

                                          groeten.

                                          #17849350
                                          Emiel-Manta
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            23 January 2007

                                            Kleine update.

                                            Helaas hebben we de sleutel van onze nieuwe sleutelplek tot op heden niet in ontvangst mogen nemen.
                                            Problemen met de oude huurder hebben er voor gezorgd dat de plek tot voor kort nog bezet was, en we kunnen over een maand pas beginnen met het her-inrichten van het geheel. Pas daarna kan ik verder met het passend maken van de Volvo achteras en de rest van de carosserie.

                                            In de tussentijd heb ik niet echt stil gezeten. Het project vordert niet bepaald snel, maar dat komt omdat ik er ook niet alle tijd voor heb helaas. Er moet immers ook geld verdiend worden wil je het kunnen uitgeven :D

                                            Net voor kerst heb ik mijn onderblok en cilinderkop bij Andre Botter gebracht, die de kop zou voorzien van het befaamde ‘buisje’ en mijn onderblok zou voorzien van zuigerbodem koeling!
                                            Begin februari heb ik alles weer terug in ontvangst mogen nemen en het ziet er allemaal gelikt uit.
                                            Wel attendeerde Andre me er op dat mijn cilinderdek in het verleden al eens afgedraaid moet zijn, omdat deze nogal wat verschil toonde toen we hem vergeleken met een ander let onderblok. Wat betekend dat ik straks even uit moet kijken met mijn compressieverhouding. De standaard Z20let pakking zal in elk geval niet meer gaan werken, daar moet een dikker exemplaar voor komen.

                                            Eenmaal thuis ben ik begonnen met het stralen van het onderblok, zodat ik deze daarna een nieuw jasje kon geven.
                                            Het liefst had ik dit met soda gedaan, gezien ik niet graag zand in mijn olie + waterkanalen heb achteraf, maar al snel bleek dat dit te zacht was.
                                            Uiteindelijk dus toch alles zo goed als mogelijk afgeplakt en gestraald met grid.

                                            Vervolgens alles zo goed als mogelijk gereinigd en gespoeld, waarna ik het blok kon voorzien van een nieuwe laklaag.

                                            Voor de gein de kop er op gelegd en spruitstuk met turbo er weer eens aan gehangen.
                                            Lovely :wub

                                            Vervolgens weer snel ontwaakt uit mijn dagdroom en de feiten weer onder ogen gekomen.
                                            Slotspeling meten!
                                            JE heeft me een mooi papiertje bij de zuigers geleverd waar op stond wat de minimale speling onder verschillende motorsetups moest zijn.
                                            Alle zuigerveren in de cilinders gelegd, en het kwam er op neer dat de 2e veer in alle gevallen binnen de tolleranties valt.
                                            De 1e veer mag nog wat af, deze zitten nu op +- 0.25mm, en deze moeten minstens 0.43mm zijn met mijn setup. Hier moet ik binnenkort dus nog even mee aan de gang.

                                            Vervolgens kan ik de krukas dus gaan monteren icm drijfstangen en zuigers.
                                            Als dit in elkaar steekt moet ik de olie-aanzuigbuis nog even wijzigen, gezien ik met de Z20let pomp ga rijden en ik een grotere aanzuigbuis diameter wil hebben.

                                            Verder heb ik alles momenteel in de schappen liggen om de motor daarna opnieuw op te bouwen!

                                            Tussen door heb ik me nog even bezig gehouden met het mooi maken van de startmotor, heb ik de pijlstokhouder aangepast zodat deze straks het juiste peil aan geeft, heb ik de carterverstevigingsplaat van Louwe overgenomen en is de dynamo gereviseerd.
                                            Andre heeft me aan een nieuwe versterkte Sachs drukgroep geholpen, en aangezien ik de plaat en druklager al had liggen is dit nu ook compleet. Heb vorige week ook vast m’n catchtank binnen gekregen, een klein model dat ik straks mooi tegen mijn schutbord kwijt kan.
                                            Ook is er een set verstelbare nokkenastandwielen onderweg, gezien ik deze nog niet had liggen.

                                            Tot zover alle updates :thumbup

                                            #17849351
                                            Corsaliefhebber
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              19 February 2012

                                              Goed Bezig Emiel, :thumb Ik ben benieuwd wanneer ik je Rog door Venray e.o zie rijden :thumb :thumb

                                              #17849352
                                              Emiel-Manta
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                23 January 2007

                                                Dankje!

                                                Zal nog wel even duren verwacht ik, maar komt zeker goed.

                                                #17849353
                                                gsipiloot
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 January 2009

                                                  VET!!!

                                                  #17849354
                                                  Emiel-Manta
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    23 January 2007

                                                    Ik heb weer wat kleinigheidjes op de plank liggen!
                                                    Verwacht nog een kleppendeksel, RVS koelvloeistofleiding en een Fast-Lane inspuit gallerij.

                                                    Mijn oog is tevens gevallen op een EMU (Ecumaster) Stand alone management. In overleg met JT performance wordt dit systeem straks passend gemaakt op mijn Manta kabelboom en de Calibra kabelboom van de C20let. Ik ga er zelf niet mee lopen vechten gezien het dagelijkse kost is voor deze heren.
                                                    Tot die tijd heb ik nog heel wat te knutselen aan zowel de motor als de carosserie!

                                                    Ik verwacht op korte termijn de sleutel van mijn nieuwe loods, en na dat deze ingericht is ga ik daar verder aan de carosserie. (Volvo 4 link achteras er onder bouwen, alles door lassen, voorterrein verstevigen etc)

                                                    #17849355
                                                    Emiel-Manta
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      23 January 2007

                                                      Tevens een heel andere vraag,
                                                      Waar kan ik nog witte knipperlichtglaasjes voor een GSI bumper vinden die passen zonder problemen? Dus geen Suzuki Alto glaasjes enzo.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 78)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.