Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › MANTA B CC 3.0 24V ombouw en restauratie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2010 om 19:23 #17391156
origineel gepost door Redmen
na laat ik maar weer eens een update geven heb een lange tijd niks gedaan aan de mantainverband met het maken van me ascona c die op een hoop liep:cry
me crossauto die het moes doen voor koninginnedag
en het maken van een crossauto voor een maatje van medus druk druk druk met andere dingen maar nu heeft het werk wel stil gestaan maar niet de zoektocht na onderdelen.
heb via DR-manta een linkershassie balk kunnen kopen een hoop geld maar die dingen zijn nie meer te krijgen en heb hem toch nodig
voor rest heeft die ouwe van me de bijrijderskant nu helemaal afgelast dus vanaf volgende week gaat de linkerkant onder handen genomen wordener zullen snel weer foto’s volgens.
@ Redmen
Laat ff weten als je die chassisbalk erin hebt gelast ivm de pasvorm ben namelijk nieuwsgierig daarna.
16 mei 2010 om 13:42 #17391157ja is goed
er zullen zoizo ook foto;s volgens van hoe ie er in gaat met verhaal
21 september 2010 om 18:50 #17391158nou de snelle update duurde wat langer:P maar hier komen wat foto’s natuurlijk met tekst en uitleg:angel
op de foto’s hier onder staan de benodigde spullen voor de bestuurderskant. de chassie balk van DR-manta komt met 2 losse buiten delen en 1 binnen balk eerst zet je de binnenbalk en dan alles er omheen we hebbe bij de ophanging van het subframe nog extra verstevigd en ook bij de punten waar oud en nieuw samen komen er zit nog wel wat klopwerk in maar we zijn erg tespreken over de spullen van DR-manta
de achterste stuk van de chassiebalk hadden we nog van een donor manta helemaal goed dus die ging er eerst in en daarna de binnenbalk van dr-manta
alles is natuurlijk gezet met alle richtmaten :D
22 september 2010 om 09:57 #17391159chasis nr der ook uit gehaald ?of kon dat blijven zitten ivm met rdw neem aan dat 3.0 ook op kenteken komt
22 september 2010 om 14:37 #17391160die is blijven zitten want we willen hem idd op kenteken laten zetten
8 oktober 2010 om 15:39 #17391161hier weer een update
die oude van mij werkt gestaagd verder aan ons project terwijl ik men crossauto aan het afmaken ben wat ook een nogal groot project is geworden :hmmz zoals altijd bij mij:angel
hier een paar foto’s van de chassie balk klaar en hij is nu bezig met de bodum plaat te vervangen alles netjes gespoten ook in de balken.
wordt vervolgd:D
8 oktober 2010 om 15:44 #17391162nieuw op forum
maar capri :wors:wors:wors V6 of 4 cilinder
groet michel
8 oktober 2010 om 15:51 #17391163was een 4 cilinder van me maatje ja was echt super leuk capri en manta achter elkaar aan door het dorp
de capri leeft alleen nie meer was nog rotter dan de manta en me maatje wou hem nie restaurerensonde :cry
maar wat heb je voorn bakkie michiel?
8 oktober 2010 om 16:50 #17391164Goed bezig Redmen!
8 oktober 2010 om 18:03 #17391165zeker goed bezig!!
ga zo door!! wordt weer hele mooie dikke CC:wors
8 oktober 2010 om 18:24 #17391166dankje allemaal complimenten motiveerd altijd:wors
we proberen hem we zo ogrineel en zo bruut als mogelijk te maken het moet echt zo zijn dat je zowat niet kan zien wat er gedaan is:angel
8 oktober 2010 om 19:54 #17391167origineel gepost door Redmen
maar wat heb je voorn bakkie michiel?ik heb een C record uit 1972
ford taunus TC II 1978
ford escort MK II 1979vandaag de record naar zwolle grehaald kan ik er eindelijk aan beginnen met het afwerken
fordjes gaan weggroet michel
2 januari 2013 om 17:28 #17391169hm… heb zo links en rechts eens wat gehoord :
@redmen.. hoe staat het hier mee kerel?2 januari 2013 om 19:01 #17391168Ben ook best benieuwd.
2 januari 2013 om 20:40 #17391170ja, heb m dr wel over gehoord… stond er niks te best bij geloof ik.
(kwam in mijn zoektocht op dit forum, dit topic tegen, en the redmen zo pas ook, dus vandaar de beste laag stof er maar eens afgeblazen :D )
2 januari 2013 om 21:33 #17391171hans wat een vondst,
deze topic is al zo oud dat hij zo bij het oud stads archief had kunnen liggen maar bedank voor het afblazen van het stof.
zal effe de stand van zaken doornemen van de manta.de manta stond in een schuur in hoogland waar ik al wat jaren met vrienden crossauto’s maakte maar
vooral sloopte
die schuur verloor zijn glorie nadat een van mijn maten kwam te overlijden, en de schuur ook in verval kwam. 2 jaar geleden eind 2010 kocht ik een huis met mijn vriendin waar ik toen maar eens een jaar aan ging verbouwen. het huis is van binnen helemaal gestript en weer opgebouwd maar dan modern.
maar de schuur aan huis de manta haar plek moes ook nog helemaal verbouwd worden ( de schuur is trouwens 4 bij 9 meter met smeerput king: ) nadat de schuur grondig verbouwd was, en nog meer crossauto’s gemaakt en gesloopt waren, te veel geklust en gewerkt was hebben we nu deze winter 2012 de manta verhuisd naar leusden haar nieuwe thuis.hier wat foto’s van de verhuizing en der nieuwe thuis. :wub
2 januari 2013 om 21:47 #17391172en zo zijn de manta-vriendjes weer helemaal op de hoogte !
ideaal.. de auto bij huis in de schuur :Pbrug of put.. 1 van beide is toch ideaal
succes verder met de hobby!uhm. hobby`s.. klussen.. crossen… is er nog tijd voor de Manta ?? ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.